ולנסיה סיימה רביעית, סביליה וחטאפה בליגה האירופית

שחקני ולנסיה חוגגים
שחקני ולנסיה חוגגים | AFP

מחזור הסיום בספרד: העטלפים ניצחו בוויאדוליד וישחקו בליגת האלופות. הסינדרלה של העונה סיימה בתיקו 2:2 עם ויאריאל. בילבאו נכנעה בפיחואן ואיבדה את המקום באירופה לאספניול השביעית. ג'ירונה ירדה סופית

(גודל טקסט)
המחזור האחרון בליגה הספרדית יצא לדרך היום (שבת) אחר הצהריים. כזכור, ברצלונה כבר הבטיחה את האליפות, כך שבמוקד המחזור ה-38 עמד הקרב על המקומות המובילים לליגת האליפות ולליגה האירופית. ולנסיה שהייתה תלויה בעצמה השיגה ניצחון 0:2 בוויאדוליד וזכתה בכרטיס לליגת האלופות בעוד חטאפה, הסינדרלה בעונה גדולה, סיימה בתיקו 2:2 מול ויאריאל ונאלצה להסתפק במקום החמישי המוליך לליגה האירופית, אך גם ניצחון לא היה עוזר לה בשל הנחיתות במפגשים הישירים מול העטלפים.


סביליה גברה 0:2 על אתלטיק בילבאו משערים של בן ידר ומוניר, וסיימה במקום השישי, ואספניול השתחלה למקום השביעי ברגע האחרון בזכות הניצחון על ריאל סוסיאדד 0:2, וההפסד של "האריות" מהסאן ממס. במשחק חסר החשיבות שפתח את היום, סגנית האלופה אתלטיקו מדריד סיימה בתיקו 2:2 במשחק נגד לבאנטה. בתחתית, כצפוי, ג'ירונה ירדה רשמית לאחר הפסד 2:1 לאלאבס. סלטה ויגו הצליחה להשוות בבלאידוס מול ראיו וייקאנו לאחר פיגור כפול (2:2) הואסקה נפרדה מהליגה עם ניצחון 1:2 מול לגאנס, כאשר מרטין מנטובאני כבש שער עצמי ואז תיקן עם צמד.



וויאדוליד – ולנסיה 2:0
העטלפים הבטיחו את מקומם בליגת האלופות בעונה הבאה על חשבון חטאפה, עם ניצחון 0:2 על ויאדוליד שהבטיחה כבר את הישארותה בליגה. בדקה ה-36 רודריגו קיבל כדור חופשי לגמרי באגף שמאל ומצא ברחבה את סנטי מינה, שהשאיר את קרלוס סולר לבד לגמרי על מנת לכבוש את השער הראשון, שער קבוצתי יפה. שבע דקות בתוך המחצית השנייה, רודריגו חתם את התוצאה במו רגליו. טעות של שוער ויאדוליד, יואל רודריגס, אפשרה לדני פארחו להשתלט על הכדור ולבשל לחלוץ, שבעט פנימה מול שער ריק.


הקבוצה של מרסליניו, שהודחה בחצי גמר הליגה האירופית על ידי ארסנל, דורגה לראשונה במקום הרביעי בטבלה רק במחזור ה-37, אך זה כבר לא משנה. בשבוע הבא מצפה לעטלפים גמר גביע המלך נגד ברצלונה. אגב, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה קבוצה הייתה רחוקה עשר נקודות מהגעה לאירופה בסיום הסיבוב, והצליחה במשימה.




חטאפה – ויאריאל 2:2
הקבוצה של חוסה בורדלאס הייתה אחת ההפתעות הנעימות של העונה והצליחה לסיים במקום החמישי, והיא תחזור לליגה האירופית לראשונה מאז 11 שנה. גם אם הייתה מנצחת זה לא היה מספיק לה כדי להגיע לליגת האלופות בשל הנחיתות מול ולנסיה במפגשים הישירים, והקבוצה נפרדה מהקהל עם תיקו 2:2 נגד ויאריאל שכבר הבטיחה את הישארותה בליגה.


המארחת עלתה פעמיים ליתרון אך גם ספגה מהצוללת הצהובה. פרנסיסקו פורטיו כבש שער יתרון בדקה ה-13 ובאותה נקודת הזמן חטאפה הריחה את ליגת האלופות, אלא שויסנטה איבורה השווה עבור האורחת רגע לפני ההפסקה, ומקביל ולנסיה כבש אף היא. נמניה מקסימוביץ' כבש שוב בדקה ה-76 אך המילה האחרונה הייתה שייכת לג'רארד מורנו שהשווה בדקה ה-87.





סביליה – אתלטיק בילבאו 0:2
וויסאם בן ידר, מי אם לא הוא, כבש את שערו ה-30 בכל המסגרות סמוך להפסקה (44) כשדחק לרשת של השוער, והרגיע את סביליה שהגיעה למשחק בכושר נוראי. בתוספת הזמן כבש המחליף מוניר אל חדאדי את השער השני. סביליה בה ישחק מונאס דאבור בעונה הבאה, סיימה במקום השישי ששווה מקום בליגה האירופית. המפסידה, מנגד, ירדה למקום השמיני בטבלה ולא תשחק באירופה למרות הכושר הטוב שלה לאחרונה.





אספניול – ריאל סוסיאדד 0:2

המארחת ידעה שניצחון שלה בתוספת להפסד של אתלטיק בילבאו יהיה שווה מקום בליגה האירופית, ועמדה במשימה, כשגם הבשורות הטובות הגיעו. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים אך רוברטו רוסאלדס כבש שער חשוב בדקה ה-58 וכעבור שמונה דקות וו לי היפני כבש את שער הליגה השלישי שלו העונה ונתן את האות לחגיגות. אספניול חוזרת לאירופה לאחר היעדרות ארוכה.

לבאנטה – אתלטיקו מדריד 2:2
אתלטיקו מדריד סיימה את העונה שלה עם תיקו 2:2 מול הקבוצה מוולנסיה, במה שהיווה את משחק הפרידה של אחד מסמלי המועדון בעשור האחרון, דייגו גודין האורוגוואי. הבלם, שצפוי להצטרף לאינטר החל מהעונה הבאה, עוזב את הקולצ'ונרוס אחרי תשע עונות ובאמתחתו שמונה תארים – אליפות, גביע, סופר-קאפ ספרדי, שתי זכיות בליגה האירופית ושלוש זכיות בסופר-קאפ האירופי. גם אנטואן גריזמן ערך את משחק הפרידה שלו, לאור המעבר הצפוי לברצלונה ויהיה מעניין לראות כיצד יתקבל בוונדה מטרופוליטנו בעונה הבאה.

לבאנטה עלתה ליתרון כבר אחרי שש דקות מרגליו של אריק קבאקו האורוגוואי ורוג'ר מרטי הכפיל בדקה ה-36. הקשר האחורי רודרי, החזיר את האורחת למשחק בדקה ה-69 ומי שחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-80, הוא לא אחר מסרחיו קמייו בן ה-18, אחד מיהלומי מחלקת הנוער של המועדון, שעלה להופעת הבכורה שלו 35 דקות לפני כן.




סלטה ויגו – ראיו וייקאנו 2:2

הקבוצה מוייקאס כבר ירדה ליגה עוד מזמן, לאחר עונה אחת בלבד, ורצתה להיפרד בטעם טוב ובכבוד, אך לא הצליחה במשימה וסיימה במקום האחרון לאור נצחונה של הואסקה. הקבוצה של פראן אסקריבה, מנגד, נשמה לרווחה.


ריאד בודבוז ביצע עבירה מטופשת ברחבה על לואיס אדווינקולה ואדרי אמברבה כבש בפנדל מדויק בדקה ה-29 עבור האורחת. סלטה ויגו שיחקה בהרכבה החזק ביותר, עם יאגו אספס, שחקן חודש אפריל בליגה כשלצידו מקסי גומס, אך הייתה חלשה מאוד עד לרבע השעה האחרונה. בדקה ה-72 כבש אלברו מדראן את השער השני בבעיטה מסובבת נהדרת וקירב את האורחת לניצחון, כך לפחות חשבנו. אבל את המילה האחרונה אמר החלוץ יאגו אספס: הוא כבש בפנדל בדקה ה-79 ובתוספת הזמן השלים צמד עם שער גדול, והגיע ל-20 שערי ליגה העונה.
 





אלאבס – ג'ירונה 1:2

בעוד ג'ירונה הייתה זקוקה לנס (ניצחון שלה, הפסד של סלטה ויגו והכל בהפרש של שישה שערים), המארחת הייתה בשלבים רבים העונה ההפתעה הנעימה של הליגה הספרדית כשדורגה אפילו במקום הרביעי, אך חוותה נפילה עצומה ולא ניצחה מאז אמצע מרץ. ג'ירונה רשמה הפסד שמיני בתשעת המחזורים האחרונים ולא הצליחה לשרוד.

ובצד של אלאבס, משחק הפרידה של המאמן האהוב אבלרדו היה זמן מצוין כדי לשבור את הבצורת. בדקה ה-40 הגיע השער, אחד מהיפים העונה שראה הקהל במנדיסורוסה: מוברק וואקאסו שלח וולה נהדר לרשת וכבש את שער הבכורה שלו העונה. ג'ירונה כמעט השוותה בדקה ה-77 אך סיידו דומביה נגח לקורה. ג'ונתן קאלרי הבטיח את הניצחון עם שער מתוך הרחבה בדקה ה-83. פורטו נפרד מג'ירונה עם שער גדול בדקה ה-86.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי