ספרד: שחקנים ונשיא הואסקה נעצרו בחשד להטיית משחקים

סמל הליגה הספרדית
סמל 'לה ליגה' | AFP

המשטרה פשטה על משרדי המועדון מאראגון, שמשחק שלו בליגת המשנה עורר חשדות ראשוניים. נציגים מקבוצות בשתי הליגות הראשונות עוכבו לחקירה. נשיא הליגה הספרדית: "מקרה כואב מאוד. הכי חשוב להפסיק את השחיתות"

(גודל טקסט)
ספרד סוערת: דיווחים טוענים כי מספר שחקנים משתי הליגות הבכירות נעצרו בחשד להקמת ארגון להטיית משחקים למטרות רווח מהימורים. בין השמות ברשימה נמצא שחקן ריאל מדריד לשעבר ראול בראבו, שנחשב לכאורה למי שהקים את הארגון. עצור נוסף הוא אגוסטין לסאוסה, נשיא הואסקה שירדה לליגה השנייה. המשטרה פשטה על משרדי המועדון ומנהלת בהם חקירה.


שמותיהם של בורחה פרננדס (ויאדוליד), סמו סאיס (חטאפה) ואיניגו לופז (דפורטיבו לה קורוניה) מוזכרים אף הם בין השחקנים שעוכבו לחקירה. בין סעיפי האישום המיוחסים לעצורים ישנם השתייכות לארגון פשע, שחיתות פרטית והלבנת הון. מקורות במשטרת ספרד מסרו לעיתונים "מארקה" ו"אל פאיס" כי החקירות מתנהלות החל משעות הבוקר המוקדמות היום (שלישי).


על פי הדיווחים, הגורם שהוביל לתחילת החשדות היה משחק בין הואסקה לנסטיק, שהתקיים במחזור ה-41 ליגת המשנה בעונה שעברה. באותו יום, בתי ההימורים בספרד הפסיקו את פעילותם לאחר שזיהו זרימה חריגה של כסף מאוקראינה ומאסיה, כשעה וחצי לפני המשחק, שנגמר בניצחון 0:1 של נסטיק אשר השיגה נכון לאותו מועד 29 נקודות פחות מיריבתה והייתה חייבת ניצחון על מנת לשרוד בליגה, לעומת הואסקה שכבר הבטיחה באותה נקודה את העפלתה לליגה הראשונה.




נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, אמר ל"מארקה": "המבצע הזה החל בעקבות תלונה שלנו וכל עוד הוא מתנהל לא נוכל לפרט יותר מדי, אך אנחנו עובדים על זה הרבה זמן. מדובר במקרה כואב מאוד, כי הוא משפיע על מועדון שמאוד יקר לי, אבל הדבר החשוב ביותר הוא להפסיק את השחיתות בכדורגל הספרדי". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי