הרכש הגדול הראשון: יוביץ' חתם בריאל מדריד לשש עונות

לוקה יוביץ' חוגג
לוקה יוביץ' חוגג | AFP

הבלאנקוס הודיעו רשמית כי החלוץ הסרבי של איינטרכט פרנקפורט שכבש 27 שערים אשתקד, יחתום עד 2025. סכום ההעברה: 65 מיליון יורו. בגרמניה נפרדו: "הפסד גדול עבורינו, יש לו את כל הכישורים לקריירה ענקית"

(גודל טקסט)
אחרי עונה איומה שעברה עליה, ריאל מדריד הבטיחה שתשנה את פניה בקיץ. זמן רב האוהדים חיכו לזה: שחקן רכש גדול שיחזק את הקבוצה, ועכשיו זה קרה: ריאל מדריד הודיעה חגיגית על החתמתו של חלוץ איינטרכט פרנקפורט, לוקה יוביץ' בן ה-21, שהצטיין במדי הקבוצה בעונה שעברה עם 27 שערים וקמפיין מרשים במיוחד בליגה האירופית (עשרה שערים, שני רק לאוליבייה ז'ירו), שם קבוצתו הודחה רק בחצי הגמר ע"י צ'לסי.


כפי שדווח בספרד בימים האחרונים, בבלאנקוס ראו בשבוע הנוכחי כשבוע מפתח בסגירת שלוש ההעברות הגדולות של הקיץ מבחינתם: אדן הזאר, פלראן מנדי, ולוקה יוביץ'. החלוץ חתם לשש עונות במדי ריאל מדריד וקבוצתו תקבל 65 מיליון יורו (60 מיליון יורו+5 מיליון במשתנים), אשר 30% יועברו לקבוצתו הקודמת, בנפיקה. בין הקבוצות היה נתק בשבוע האחרון אך היום העסקה נחתמה רשמית. זינדין זידאן ראה ביוביץ' כאופצייה המועדפת לחיזוק ההתקפה המקטרעת של הבלאנקוס שכבשה 63 שערי ליגה בלבד בעונה שעברה. בריאל מדריד מרוצים מגילו הצעיר של החלוץ, היכולות המגוונות שלו במשחק ההתקפה ובטוחים שיוכל להוריד מהנטל על קארים בנזמה.


המנהל הספורטיבי של פרנקפורט, פרדי בוביץ', אמר ל"בילד" הגרמני: "העזיבה של יוביץ' היא הפסד גדול עבורנו. הוא שחקן מוכשר מאוד שכל אירופה רצתה לצרף. נהנינו לא רק מהגולים שלו בשנים האחרונות. אבל היה לנו ברור שלא נוכל להשאיר אותו. זו העברה טובה עבור פרנקפורט, אנחנו זקוקים לכסף הגדול. יש לו את כל הכישורים כדי להצליח ולעשות קריירה גדולה. אנחנו גאים שהיינו חלק מהדרך שלו ומאחלים לו את הטוב ביותר".




בתקשורת הספרדית הזכירו עד כמה ריאל מדריד מיעטה להחתים חלוצים בעשור האחרון. עמנואל אדבאיור וחאבייר הרננדס, 'צ'יצ'ריטו', הגיעו בהשאלה בלבד ב-2011 ו-2014/15 בהתאמה. החלוץ האחרון שנרכש, חוץ מאלברו מוראטה מיובנטוס, היה מריאנו דיאס שהגיע מליון בשנה שעברה, וגם הוא גדל בקבוצת הנוער של המועדון.


כעת, בריאל מדריד ירצו להשלים את רכישתו של אדן הזאר, כשלפי הדיווחים, צ'לסי דחתה שתי הצעות עבור הכוכב הבלגי, האחרונה שבהן 120 מיליון יורו, לפני שעות אחדות. רק נזכיר, ריאל מדריד צירפה כבר את הבלם אדר מיליטאו מפורטו בתמורה ל-50 מיליון יורו, כשגם רודריגו הברזילאי צפוי להגיע.


בניגוד אליהם, מי שישוב לקבוצה מהשאלה בת שנתיים ולא אמור להישאר הוא חאמס רודריגס. הקולומביאני בילה את השנתיים האחרונות בבאיירן מינכן והיום אישר קרל היינץ רומניגה, יו"ר מועצת המנהלים של הבווארים: "שוחחתי איתו והוא ביקש ממני שלא נממש את האופציה עליו. בתנאים האלה, לא היה היגיון שנמשיך יחד. הוא רוצה להיות שחקן מוביל וכאן אנחנו לא יכולים להבטיח לו מקום בהרכב".



לוקה יוביץ'. החלוץ החדש של ריאל מדריד (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי