סימאונה: "גריזמן מצא את הזמן הנכון לעזוב לברצלונה"

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | דני מרון

מאמן אתלטיקו מדריד אמר שהוא לא נוטר טינה לצרפתי: "הרגשתי שזה בדרך, אני מבין שלאחרים יש צרכים. הוא בחור טוב ואני מאוד אוהב אותו". על נבחרת ארגנטינה: "יש המון איכויות, אבל לא יודעים לשחק כקבוצה"

(גודל טקסט)

דייגו סימאונה אמר שהוא לא נוטר טינה לאנטואן גריזמן על מעברו לברצלונה. במקום זה, הוא קבע בנחרצות שהוא עזב בזמן הנכון, שכן הישארות שלו יכולה הייתה להרוס את מערכת היחסים ביניהם. סמלים אחרים שעזבו את אתטליקו מדריד לאורך השנה האחרונה כמו דייגו גודין, חואנפראן, פרננדו טורס ופיליפה לואיז, זכו לפרידה מכובדת מהאוהדים, בעוד גריזמן הפך מושא ללעג מאז שאישר את עזיבתו במאי האחרון.

בראיון ל"לה נאסיון" הארגנטיני, סימאונה ייחס את אדישות האוהדים כלפי הצרפתי לפרק הזמן שלו במועדון: "הוא לא בילה כאן תקופה ארוכה כמוהם. התקופה שלו הייתה משמעותית מאוד מבחינה ספורטיבית. האחרים נכנסו ללב האוהדים באופן שונה. המספרים של אנטואן היו אדירים, בחמש שנים הוא הפך לאחד מחמשת המבקיעים הגדולים בתולדות המועדון. כשהוא בא לדבר איתי על העזיבה שלו, כבר הרגשתי שזה בדרך. אני חושב שהוא מצא את הזמן הנכון לעזוב ולחפש מקום שבו יוכל להמשיך להשתפר".

המאמן הביע את ההערכה שלו כלפי החלוץ: "הוא צעיר ומוכשר. הוא בחור יוצא דופן שאני מאוד אוהב והדרך הכי טובה לשמר את החיבה הזו היא ממקום של כבוד. אני מבין את זה שלאחרים גם יש צרכים. כל עוד הצרכים של אחרים לא מפריעים לשלי, הכל מצוין. אם הצרכים של אלה שנשארים בקבוצה מפריעים לצרכים שלי, ייתכן שכבר לא נהיה חברים".

עזב בזמן הנכון. אנטואן גריזמן (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)
עזב בזמן הנכון. אנטואן גריזמן (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)

לקראת שיתוף הפעולה של הצרפתי עם ליאו מסי, "צ'ולו" לקח קרדיט על כך שעזר לפתח אותו לשחקן שעליו ברצלונה שילמה 120 מיליון יורו: "כשגריזמן הגיע, הוא לא היה חלוץ. הוא היה קיצוני שמאלי. כששמתי אותו כחלוץ אמרו לי 'תחזיר אותו לאגף', אבל למה שהוא ישחק באגף אם הוא מהיר, יכול לשחק במרכז, יש לו משחק ראש טוב והוא בועט טוב. למה שתרצה אותו באגף?"

המאמן אמר שליריבה העירונית, ריאל, אין זהות כקבוצה: "כשמאמן מגיע לקבוצה, הוא חייב להבין את ההיסטוריה שלה. ולפי זה, לעצב את סגנון המשחק בהתאם, בלי לוותר על העקרונות שלו כמובן. לאייאקס יש דרך קבועה, כמו לברצלונה וגם יובנטוס. גם לאתלטיקו מדריד. לריאל לא, היא משנה את פניה בהתאם לכמות כישרון בסגל".

אחרי קיץ נוסף שבו נבחרת ארגנטינה לא הצליחה לזכות בתואר, סימאונה התבקש -פעם נוספת- להסביר את הבעיה: "לנו הארגנטינאים יש המון איכויות, אבל אנחנו לא יודעים לשחק כקבוצה. אנחנו רק מסתכלים על עצמנו. מה שרואים בכדורגל משקף אותנו כחברה. אנחנו מוכשרים, יצירתיים, חזקים, אמיצים, אבל לא רואים זה שלידנו כאח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי