סן דייגו: אחרי שמונה עונות במדריד, סימאונה מוכן לאתגר חדש

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | AFP

במקום לעזוב עם תחושת מיצוי, המאמן הנערץ של קולצ'ונרוס בחר לנער את הסגל ולצאת למסע לא מוכר. גריזמן והעוגנים בהגנה עזבו, אבל ז'ואאו פליקס נראה מבטיח וכך גם שאר הרכש. מיכאל יוכין על אתלטיקו החדשה

(גודל טקסט)

באמצע העונה שעברה היתה תחושה כי דייגו סימאונה הגיע למיצוי באתלטיקו מדריד. כל הצדדים התעייפו זה מזה, ומשהו במערכת החל לחרוק. המאמן היה זקוק לאתגר חדש. המועדון היה זקוק לרעיונות חדשים. הם היו צריכים להשתחרר זה מזה על מנת לצאת לדרך חדשה ורעננה. ואולם, הפתרון היה שונה בתכלית. הארגנטיני האגדי, שעומד על הקווים מאז דצמבר 2011, האריך בפברואר את חוזהו עד 2022. ובמקום לבנות קבוצה חדשה במקום אחר, הוא יבנה קבצה חדשה בבירת ספרד. כי אתלטיקו עברה מהפכה גדולה במיוחד בקיץ. היא השתנתה ללא היכר, ועשויה להפתיע אותנו בעונה הקרובה עם סגנון אחר ומערכים אחרים.

ראשית, כמעט כל שחקני ההגנה עזבו, והרשימה כוללת את שלושת הגיבורים הגדולים אשר בלעדיהם סימאונה לא מכיר את הקבוצה. כאשר הגיע צ'ולו למועדון כבר היו שם דייגו גודין, חואנפראן ופיליפה לואיס. הם נותרו שם עד הקיץ, למעט גיחה קצרה של הברזילאי לצ'לסי למשך עונה מתסכלת אחת. הבלם, המגן הימני והמגן השמאלי – הם הלכו אחרי הבוס באש ובמים גם כאשר גילם המצטבר הגיע ל-101.

גודין היה מעל כולם, כי הקפטן הוא המנהיג האולטימטיבי. לא היה באתלטיקו שחקן חשוב יותר – לא על הדשא ולא בחדר ההלבשה. האורוגוואי סימל יותר מכל את רוח הקרב המיוחדת של אתלטיקו. במובן מסוים, הוא יותר סימאונה מסימאונה עצמו. והנה לכם, הוא נטש לאינטר בהעברה חופשית, והותיר אחריו חור ענק. חוסה מריה חימנס, עמיתו האורוגוואי הצעיר אשר טופח וחונך על ידי הקפטן, נותר לשמור על הגחלת. האם הוא מסוגל? הפוטנציאל קיים, אך איש לא יודע כיצד יתפקד ללא המנטור, ולא יהיה לו פשוט גם ללא המגנים הוותיקים שעברו לברזיל. חואנפראן נסע להרפתקה בסאו פאולו, פיליפה לואיס שב לפלמנגו.

גודין. היה סימאונה יותר מסימאונה (AFP)
גודין. היה סימאונה יותר מסימאונה (AFP)

ואם זה לא מספיק, הרי שגם המגן השמאלי הצעיר לוקאס הרננדז, אלוף העולם במדי צרפת, נמכר לבאיירן מינכן תמורת 80 מיליון יורו. הרווח מצוין, והצעד נבון מבחינה עסקית, אבל סימאונה חייב לבנות את העורף מחדש. רנאן לודי, המגן השמאלי הברזילאי בן ה-21, נרכש מאתלטיקו פרנאנסה. פליפה הברזילאי, כבר בן 30, הגיע מפורטו תמורת 20 מיליון יורו ואמור לשתף פעולה עם חימנס במרכז ההגנה. הרכש המפתיע ביותר הוא קירן טריפייר, האנגלי הראשון במדי אתלטיקו מאז 1924. המגן הימני של טוטנהאם הוחתם תמורת 22 מיליון יורו ויתחרה על המקום בהרכב עם סנטיאגו אריאס הקולומביאני. זה יהיה מרתק.

מסקרן לא פחות הקישור החדש שנבנה ללא רודרי. הקשר המחונן בילה רק עונה אחת במדי אתלטיקו לפני שהפך לרכש היקר בתולדות מנצ'סטר סיטי, אך תרומתו למשחק הקבוצתי היתה עצומה. בלעדיו יצטרך סימאונה ללכת על מערך לוחמני קצת יותר, ולשם כך הגיע מפורטו המנוע המקסיקני הנלהב הקטור הררה – קשר מרכזי רב-גוני עם המון ניסיון וחוכמת משחק. במקביל, הוחתם תמורת 40 מיליון מהיריבה העירונית ריאל מדריד הקשר המחונן מרקוס יורנטה אשר לא קיבל הזדמנות הוגנת במועדון שגידל אותו. האם יוכיח את עצמו אחרי שחצה את הכביש ויגרום ללבנים להצטער? גם זו שאלה מרתקת במיוחד.

לבסוף, גם אנטואן גריזמן עזב לברצלונה. לפני שנה הוא התלבט ארוכות לגבי מעבר אפשרי לקאמפ נואו ואפילו עשה על זה סרט, בסיומו הכריז על הישארות. הפעם זה כבר לא היה זה, במיוחד לאור עזיבתו של גודין, החבר הקרוב ביותר בסגל. האוהדים ידעו שהמעבר קרוב עוד בשלהי העונה שעברה וחשו מרומים, אבל הם יכולים להתעודד כי את 120 מיליון יורו שקיבל המועדון תמורת הצרפתי הוחלט להשקיע ביהלום צעיר נוצץ בדמותו של ז'ואאו פליקס. הקשר-חלוץ המגוון של בנפיקה היה צפוי להגיע לריאל או לברצלונה, והעובדה כי העדיף את אתלטיקו מביאה המון גאווה לקולצ'ונרוס. ילד הפלא בן ה-19 היה אדיר במשחקי ההכנה, הבקיע בצרורות ורמז כי הוא עשוי להפוך למנהיג בחלק הקדמי כבר בעונה הקרובה. כיצד לשלב אותו ביעילות עם אלברו מוראטה ודייגו קוסטה? זו אחת הסוגיות החשובות ביותר על סדר יומו של סימאונה, ויהיה מעניין אם יצליח לגרום לתומא למאר הצרפתי למצות את הפוטנציאל טוב יותר מאשר בעונת הבכורה.

ז'ואאו פליקס. בחר באתלטיקו למרות הצעות היוקרה (Sam Greenwood/Getty Images)
ז'ואאו פליקס. בחר באתלטיקו למרות הצעות היוקרה (Sam Greenwood/Getty Images)

בשורה התחתונה, אתלטיקו תהיה הרבה פחות צפויה בעונה הקרובה, והצופים יהנו ככל הנראה ממספר כיבושים רב יותר במשחקיה – הן בזכות ההברקות של ז'ואאו פליקס בהתקפה, והן בגלל שאתלטיקו תספוג הרבה יותר עד שהעורף החדש יתארגן. השוער הסלובני המופלא יאן אובלק לא נמכר, וזו נקודת אור משמעותית מאוד לנוכח ההתפתחויות, אבל הוא יהיה עסוק הרבה יותר מאשר בשנים הקודמות. עבור צ'ולו, יהיה זה האתגר שהוא התכוון לחפש במקום אחר, אך מצא בבית, בלי לעבור דירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי