קארים בנזמה: "התפקיד שלי בקבוצה? לדאוג שהכל יעבוד"

גארת' בייל, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה
גארת' בייל, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה | CURTO DE LA TORRE/AFP/Getty Images

החלוץ הצרפתי השיק את הסרט שלו "קרב ארבעת הכוכבים" וסיפר על שלישיית ה-BBC: "בייל היה הסילון, רונאלדו היה הסקורר. מילאתי תפקיד אחר ". על הדריבל נגד אתלטיקו: "מבחינתי זוהי מהות הכדורגל"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)
כבר שנים שפגרת הנבחרות לא רלוונטית עבור קארים בנזמה שמקדיש את כל-כולו לריאל מדריד. אתמול (רביעי) שודר הסרט שלו "קרב ארבעת הכוכבים" בערוץ RMC Sports והחלוץ בן ה-31, שהשלים כבר עשור במדי ריאל מדריד – התראיין במולדתו וסיפר על שיתוף הפעולה יחד עם גארת' בייל וכריסטיאנו רונאלדו, הלא-הם "שלישיית -B-B-C". משחקם האחרון, כזכור, היה בגמר ליגת האלופות נגד ליברפול ב-26 במאי 2018. בנזמה תיאר כך את שיתוף הפעולה: "היה לנו את בייל שהוא היה טיל (מהיר כמו סילון), כריסטיאנו רונאלדו היה הסקורר, והיה אותי. אני הייתי נמצא ביניהם, במרחב, דואג שהיצירה תימשך ושהכל יעבוד".


החלוץ סיפר על ההקרבה שלו למען הקבוצה: "בליון הייתי זה שמגיע לרוב המצבים, ואצלינו זה היה רונאלדו, אני מילאתי תפקיד אחר. כבשתי שערים אבל עסקתי בעיקר בבנייה, בתנועה, ניסיתי לפנות לו שטחים. אני תמיד רוצה לכבוש שערים, לא רק בגלל החולצה מספר 9 על הגב, אתה צריך להיות סקורר בריאל מדריד, אבל זה היה סגנון משחק אחר. מבחינתי, רונאלדו היה הסקורר גם אם שיחק כביכול בצד שמאל".


בליגת האלופות בחר בנזמה שני רגעים גדולים. הראשון – השער נגד ליברפול בגמר ב-2018, עם לא מעט עזרה של לוריס קאריוס, והשני, המהלך הנפלא שסיפק בחצי הגמר נגד אתלטיקו מדריד בויסנטה קאלדרון בעונת 2016/17. בנזמה אמר: "הייתי כל כך זקוק לשער הזה בגמר. הרגש הזה אחרי השער הוא מהטובים ביותר שלי מאז שהתחלתי לשחק כדורגל. מבחינתי, ליגת האלופות היא כמו המונדיאל".




על הדריבל הנפלא נגד אתלטיקו מדריד סיפר: "כך אני מגדיר את הכדורגל למעשה. אם אני אוהד שהולך לאצטדיון, אני מגיע כדי לראות מהלכים כאלה, כי שערים תמיד יהיו. אבל מהלכים כאלה לא קורים כל יום. במהלך הזה היה הכל – מהירות, דריבל, זריזות, ובמשחק כזה גדול נגד יריבה כמו אתלטיקו. מבחינתי זה הרבה יותר משער, זה הדבר הכי גדול שעשיתי בליגת האלופות". החלוץ לא היה יכול שלא להתרעם על הבקירות: "חבל שביקרו אותי הרבה והתייחסו רק למספר השערים ולסטטיסטיקה שלי".


זה לא סוד שהצרפתי אהוב מאוד על ידי נשיא המועדון, פלורנטינו פרס, שמשתתף אף הוא בסרט התיעודי. פרס החמיא: "זה אחד המהלכים הגדולים ביותר לא רק בתולדות ריאל מדריד אלא גם בתולדות הכדורגל העולמי", זה יכול לפאר כל מוזיאון". עוד הוסיף: "קמתי פעמיים במהלך הכהונה השנייה שלו במועדון. זה קרה בגול של סרחיו ראמוס בגמר ליגת אלופות וגם בשער שכבש בנזמה נגד ליון (עונת 2010/11, שמינית גמר ליגת האלופות). ישבתי ליד נשיא ליון וביקשתי ממנו סליחה".


את העונה הנוכחית פתח בנזמה עם שני שערי ליגה בשלושת המחזורים הראשונים. החלוץ שכבש 224 שערים במדי המועדון ומדורג במקום השישי בטבלת הכובשים בכל הזמנים, זקוק לעוד 19 שערים בלבד כדי לחלוף על פני האגדה פרנץ פושקאש.



הדריבל של בנזמה נגד אתלטיקו (Laurence Griffiths/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי