הצגה ראשונה: הופעות הבכורה הגדולות של שחקני ריאל מדריד

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Jasper Juinen/Getty Images

מהצמד הנפלא של מלך המונדיאל, חצי השעה הקסומה של הקוסם מברזיל ועד היום אותו איסקו לא ישכח לעולם. לקראת הפרמיירה של אדן הזאר במדי ריאל מדריד (נגד לבאנטה) - נזכרנו בשחקנים שפתחו בסערה בבירת ספרד

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

מלך המונדיאל מגיע לברנבאו
מלך המונדיאל הגיע לריאל מדריד לאחר מו"מ קשה מול אינטר, ופתח את העונה פצוע. הוא החמיץ את כל ששת המשחקים הראשונים בכל המסגרות – שלושה בליגה ושלושה בליגת האלופות. ואז, ב-6 באוקטובר נגד אלאבס, הוא נכלל לראשונה בסגל של אלופת אירופה. התקשורת עקבה אחרי כל צעד של הפנומן במהלך האימונים באותו השבוע. בתזמון מושלם, ראול נעדר בגלל פציעה כך שכל הפוקוס היה עליו. המצלמות תיעדו את האוהדים נכנסים אט אט לסנטיאגו ברנבאו עם חולצה של הכוכב החדש עם מספר 11. הבלאנקוס הובילו 1:2 (זינדין זידאן אפילו כבש שער ענק באותו משחק) ובדקה ה-64 רונאלדו נכנס לשחק.

רונאלדו, כמה טבעי, נכנס לרחבה מייד. עוד באותה ההתקפה, הוא עצר על החזה הרמה שסיפק חברו לנבחרת ומעכשיו גם לקבוצה, המגן השמאלי רוברטו קרלוס, נתן לכדור לקפץ על הדשא פעם אחת ומייד בעט מכל הלב לרשת. בהמשך השלים הפנומן צמד, אחרי פרגון נהדר מצד סטיב מקמנמן בדרך לניצחון 2:5. רגע ראשון של גאונות. גם במחזור הסיום של העונה כבש רונאלדו צמד וזכה באליפות ראשונה בקריירה שלו, בגיל 27, כשריאל מדריד ניצחה 1:3 את אתלטיק בילבאו. ואף מילה על השלושער באולד טראפורד שסחט תשואות גם מאוהדי מנצ'סטר יונייטד. ארבע וחצי שנים שיחק רונאלדו בריאל מדריד וכבש 104 שערים ב-177 הופעות.


רונאלדו חוגג. צמד בזק (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

הסיפתח של בקהאם
ריאל מדריד אלופת ספרד עברה שינויים רבים במהלך קיץ 2003 – המאמן ויסנטה דל בוסקה לא האריך את חוזהו ובמקומו מונה קרלוס קיירוש, הקפטן פרננדו היירו גורש וקלוד מקאללה נמכר לצ'לסי. דיוויד בקהאם, הרכש הגלאקטי של הקיץ, הגיע כביכול כדי להיכנס לנעליו כאשר העמדה בצד ימין הייתה תפוסה כמובן על ידי לואיס פיגו. ריאלפתחה את הליגה במשחק ביתי בטיס. במהלך הקיץ היא הספיקה לערוך מסע משחקים במזרח במרכזו היה כמובן האנגלי שגרם ליבשת שלמה לצאת מדעה. החולצות המזויפות עם הספרה מספר 23 נחטפו בין רגע.

ובחזרה לברנבאו: כבר בדקה השנייה הקהל קם על רגליו כשדאבל פס בין רונאלדו וראול הסתיים בכדור רוחב של הברזילאי, כשבקהאם, הוא ולא אחר, הגיע מאחור ודחק לרשת. האנגלי כבר כבש שער בכורה במדי הבלאנקוס במשחק נגד מאיורקה, אך בליגה ההתרגשות הייתה גדולה יותר. האורחת השוותה משער של חואניטו בנגיחה והאנגלי סבל מחוסר מזל כשבעיטה אדירה שלו נעצרה רק במשקוף, אבל רונאלדו דאג לנצח את המשחק עם 1:2 ולדאוג לכך שהבכורה של בקס בליגה תעבור בשלום. ריאל סיימה את העונה בידיים ריקות וחוותה שלוש שנים קשות, לא באשמתו של האנגלים שתמיד השתדל. לפחות הסוף היה טוב, כמו באגדות, כשבקהאם זכה באליפות במשחק הפרידה שלו, נגד מאיורקה ב-2006/07.


דיוויד בקהאם חוגג עם רונאלדו (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

הקוסם מברזיל
נתחיל מהסוף: זו הייתה פשוט חצי שעה קסומה עם כדורגל מהרמה הגבוהה ביותר. דבר שלא ראו במדריד כבר זמן רב. ניתן רק לתהות מה קורה אם הברזילאי היה שומר על יכולת כזו אפילו לחלק מן הזמן. הוא בטח לא היה נעלם מהמפה בשלב כה מוקדם ומממש אולי חלק מהתקוות. רוביניו הגיע לריאל מדריד מסנטוס בקיץ 2005 בתמורה ל-30 מיליון יורו. הוא בקושי הספיק להתאמן עם הקבוצה לפני שנזרק למערכה במשחק החוץ בקאדיס, באצטדיון הראמון דה קארנסה, שם כבר קרתה היסטוריה בשנות ה-80 כשילד בשם אמיליו בוטראגיניו ערך את הופעת הבכורה שלו בריאל מדריד.

רונאלדו כבש כבר בדקה הרביעית אבל ריאל מדריד נחלשה. מאטיס פאבוני השווה לעולה החדשה בדקה ה-63 ו-ואנדרליי לושמבורגו הביט לספסל. כעבור שתי דקות הוא החליף את תומאס גראבסן הדני. רוביניו קיבל את האות ורקד על המגרש הוא עבר שחקן אחד, הקפיץ מעל ראשו של אחר והוסיף כל כך הרבה מהירות לגלאקטיקוס העייפים. חמש דקות לסיום הוא קיבל כדור ארוך מבקהאם בצד ימין, חתך לאמצע והשאיר לרונאלדו. החלוץ מסר לראול שגילגל בקלות לרשת, 1:2 לריאל מדריד. בספרד בישרו על טריו תקפי חדש: 'שלישיית ה-R', אך אותה עונה הסתיימה בקול ענות חלושה. רוביניו זכה עם ריאל בשתי אליפויות ספרד בין 2006-2008 אך התעקש לעזוב למנצ'סטר סיטי. הוא שיחק גם במילאן, חזר לסנטוס ונדד לקבוצות נוספות אך בעיקר לא עמד בציפיות.

רוביניו. חצי שעה למזכרת (jose luis roca/AFP/Getty Images)

הסרגל של סניידר
קיץ 2007 היה בסימן מהפכה בריאל מדריד על אף הזכייה באליפות, עם דגש על מהפכה הולנדית. אל רוד ואן ניסטלרוי שכבר היה ובגדול – הצטרפו אריאן רובן, הקשר הנפלא מצ'לסי, רויסטון דרנתה שהרשים ביורו הצעירות בפיינורד, וגם ווסלי סניידר שהגיע מאייאקס כשחקן ההולנדי השני היקר בהיסטוריה, וכבש מייד את מקומו במרכז השדה של ברנד שוסטר, שהחליף את פאביו קאפלו. ריאל נראתה רע בשני משחקי הסופר קופה הספרדי נגד סביליה כשהפסידה 1:0 בפיחואן ו-5:3 בגומלין בברנבאו, ומחזור הפתיחה של הליגה זימן לה דרבי ענק נגד אתלטיקו מדריד.

בדיוק בזמן, ריאל מדריד עשתה את השינוי הנחוץ. סרחיו אגוארו, ילד הפלא מארגנטינה, הספיק לכבוש שער בכורה באתלטיקו מדריד אחרי פחות מדקה, אבל ראול דאג לעשות סדר עם נגיחה מצוינת בדקה ה-14. הקבוצה של שוסטר לחצה ולחצה על השער של אתלטיקו ששיחקה פתוח אף היא, ובדקה ה-81 הגיעה הישועה: גוטי חידש כדור חופשי במהירות ומסר הצידה לסניידר שבעט כדור חלש אבל סופר-מדויק לרשת של לאו פראנקו, 1:2 לריאל מדריד, תוצאה שנשמרה עד הסיום. שיאו של ההולנדי הגיע במדי אינטר, כעבור שנתיים כשזכה בטרבל והוביל את הולנד לגמר המונדיאל, ואין ספק שהיה במדריד אפיזודה חולפת, אך מעטים יכולים להתגאות בשער ניצחון בדרבי בבכורה שלהם בבירה. סניידר הוסיף צמד במשחק החוץ הקשה בויאריאל וכבש שער נוסף נגד אלמריה ועם ארבעה שערים בשלושה מחזורים אף היה הפיצ'יצ'י של ספרד למשך זמן מה.


ווסלי סניידר. שער ניצחון בדרבי (PHILIPPE DESMAZES/AFP/Getty Images)

מהפכה של שמחה
לאחר עונת 2008/09 שהסתיימה בכישלון גדול של ריאל מדריד כשמנגד היריבה השנואה ברצלונה זוכה בטרבל ענק – פלורנטינו פרס חזר כדי לעשות סדר. ריאל יצאה למסע רכש מטורף עם "פרויקט הגלאקטיקוס2" כשהשקיעה למעלה מרבע מיליארד יורו וקיבצה אליה את מיטב כוכבי תבל. למה לחכות 3-4 שנים אם אפשר תוך שנה אחת? במחזור הפתיחה נגד דפורטיבו לה קורוניה בעונת 2009/10 עמד על הקווים מנואל פלגריני כשלא פחות משישה שחקנים חדשים פתחו בהרכב: אלברו ארבלואה, ראול אלביול ואסקייל גאראי, צ'אבי אלונסו, קאקא והיהלום שבכתר: כריסטיאנו רונאלדו, השחקן היקר בעולם.

כמה סמלי שאת השער הראשון של הבלאנקוס לעונה החדשה כבש ראול הוותיק. היריבה מגליסיה, כבר לא יריבת צמרת איכותית כבעבר, לא עשתה חיים קלים והשוותה פעמיים – ריקי עשה זאת פעם אחת וחואן קרלוס ואלרון בפעם השנייה. את שער היתרון השני לריאל מדריד כבש כריסטיאנו רונאלדו בפנדל. שער ראשון מתוך 450 במדי ריאל מדריד. מבין כל כוכבי העל, דווקא לאס דיארה, הקשר הצרפתי האפור שהצטרף בינואר 2009, היה זה שכבש את שער הניצחון – שערו היחיד במדריד ב-117 הופעותיו. פרויקט הגלאקטיקוס2 קרם עור וגידים.


שחקני ריאל מדריד חוגגים. קבוצה חדשה (Jasper Juinen/Getty Images)

השואו של איסקו
הופעת הבכורה החגיגית של קרלו אנצ'לוטי על הקווים לעיני הקהל הביתי כמעט ונהרסה. שניים נחלצו לעזרתו: ראשית, אלילת המזל, שכן היריבה בטיס הייתה מצוינת, הובילה והגיעה לעוד הזדמנויות רבות. וגם היה שם כוכב אחד שהעז וגנב את ההצגה. לא כריסטיאנו רונאלדו בהופעה פושרת, לא קארים בנזמה, לא גארת' בייל שעדיין לא הצטרף לקבוצה וגם לא סרחיו ראמוס, אלא איסקו, קשר הנבחרת הצעירה שהוחתם בתמורה ל-30 מיליון יורו ונחשב לדבר הגדול הבא בכדורגל הספרדי. באותו ערב, מעבר לכדרורים הנפלאים והטכניקה העילאית – איסקו הציג את הת'אכלס, דבר שדי חסר לו במהלך הקריירה. שער ובישול בהופעת הבכורה זה די והותר.

חורחה מולינה כבש בקלות לשער החשוף בדקה ה-14 אחרי התקפה נפלאה של הקבוצה מאנדלוסיה, שכמעט כבשה שער שני אך חואן ורדו רשם החמצה מזעזעת מתוך הרחבה. בדקה ה-26 איסקו החל לפרוע שטרות כשמסר לבנזמה והחלוץ הצרפתי סיים כמו שצריך בדרך ל-1:1. הקצב המצוין המשיך כששתי הקבוצות פגשו את המשקוף. אנחל די מאריה החליף את מסוט אוזיל וגם החלוץ הצעיר אלברו מוראטה עלה מהספסל כדי לסייע לבלאנקוס הלחוצים שלא רצו לאבד נקודות בבית במחזור הפתיחה כפי שקרה בעונה שעברה. ריאל הגבירה את הלחץ אבל רק בדקה ה-86 יכלה לנשום לרווחה – מרסלו הרים מצד שמאל ואיסקו, בשערו הראשון בקריירה בנגיחה (!) קבע 1:2. "איסקו הציל את ריאל", נכתב ב"מארקה" לאחר המשחק, "ריאל מדריד סבלה הרבה בדרך לניצחון אבל איסקו לא ישכח את היום הזה". את עונת הבכורה סיים איסקו עם 11 שערים ב-53 הופעות,  ובעיקר זכייה בליגת האלופות. האם מיצה את הפוטנציאל שלו במדריד? קשה להגיד שכן.


הציל את קרלו אנצ'לוטי. איסקו חוגג עם אלברו מוראטה (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

בקטנה: גארת' בייל הבקיע מבישול של דני קרבחאל במהלך התיקו 2:2 של ריאל מדריד נגד ויאריאל במחזור החמישי בעונת 2013/14| חאמס רודריגס כבש בהופעת הבכורה שלו נגד אתלטיקו מדריד בסופר קופה הספרדי בברנבאו (תיקו 1:1)| מנגד, סרחיו ראמוס רשם הופעת בכורה עגומה כשבמחזור השני בעונת 2005/06 ריאל מדריד נכנעה 3:2 לסלטה ויגו בברנבאו| זינדין זידאן הפסיד בהופעת הבכורה שלו נגד ולנסיה בליגה במשחק במאסטייה במחזור הפתיחה בעונת 2001/02.

הערה:הכתוב מתייחס למשחקי הליגה בלבד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי