ללא דאבור: סביליה ראשונה בטבלה לאחר 0:1 על אלאבס

שחקני סביליה חוגגים
שחקני סביליה חוגגים | ANDER GILLENEA/AFP/Getty Images

חלוץ נבחרת ישראל נופה מהסגל לפני שריקת הפתיחה וצפה בחבריו מתקשים מאוד מול הבאסקים, אך משיגים את שלוש הנקודות בזכות כדור חופשי מרשים של ז'ורדן (37). קודם לכן אספניול ביצעה מהפך וגברה 1:2 על אייבר

(גודל טקסט)
משחקי יום ראשון במסגרת המחזור הרביעי ב"לה ליגה" יצאו היום במפגש התחתית הדרמטי בין אייבר לאספניול, שהסתיים בניצחון 1:2 לאורחת מברצלונה. בהמשך סביליה ניצחה 0:1 את אלאבס ביכולת רעה, אך עלתה למקום הראשון בליגה הספרדית. הבשורה הפחות משמחת של היום הגיעה מכיוונו של מואנס דאבור, אשר זומן לסגל של ז'ולן לופטגי אבל נופה ממנו לפני שריקת הפתיחה. מאוחר יותר נוצחו תשעה שחקני סלטה ויגו 2:0 על ידי גרנאדה ו-ויאדוליד ואוסאסונה נפרדו ב-1:1. בהמשך: בטיס תנעל את המחזור במשחק נגד חטאפה.


אלאבס – סביליה 1:0
ללא חלוץ נבחרת ישראל, סביליה הגיעה ל"מנדיסורוסה" של אלאבס במטרה להשיג את שלוש הנקודות היקרות ובעתם לטפס למקום הראשון בטבלה. לוק דה יונג ההולנדי המשיך לאייש את החוד של האנדלוסים, כאשר הרכש החדש צ'יצ'ריטו עלה מהספסל לקראת סוף המשחק.


על כר הדשא היכולת של האורחת הייתה רעה מאוד, וכמעט לא הצליחה לאיים עלהשער היריב. הניצחון הושג למעשה בדקה ה-37 כאשר ז'ואן ז'ורדן כבש שער יפהפה מכדור חופשי ובכך העלה את קבוצתו לפסגת הליגה. 0:1 לסביליה בסיום.


ז'ורדן. כדור חופשי מבריק שלו העניק לסביליה את המקום הראשון (ANDER GILLENEA/AFP/Getty Images)
ז'ורדן. כדור חופשי מבריק שלו העניק לסביליה את המקום הראשון (ANDER GILLENEA/AFP/Getty Images)


אייבר – אספניול 2:1

קרב התחתית הגדול של המחזור – המדורגת 18 נגד המדורגת 19 הבטיח הרבה מלחמה וסיפק גם לא מעט דרמה. אייבר שוב הוליכה, בדיוק כמו נגד אתלטיקו מדריד לפני פגרת הנבחרות – ונותרה מתוסכלת, בעוד ה"פריקוס", הצליחו לעמוד בלחץ ולא רק שהשוו עם שער זכות ראשון העונה בליגה אלא גם הצליחו לבצע מהפך.
 


הרבה כדורגל לא היה, כיאה למשחק תחתית קשוח, וכמה טוב שיש מצבים נייחים. בדקה ה-58 פביאן אוריאנה הגביה כדור חופשי מצד שמאל אליו הגיע הבלם איבן ראמיס ונגח לרשת. הקטלונים, שסיימו את העונה שעברה בצורה יוצאת מן הכלל, נכנסו ללחץ עצום אבל הצליחו להגיב. אם לא ניצחון בכורה העונה אז לפחות שער זכות ראשון.


בדקה ה-76 פקונדו פריירה, החלוץ המושאל מבנפיקה, קיבל כדור ארוך נפלא ממתיאס וארגס והשווה ל-1:1. שתי דקות עברו והמהפך הושלם, איזה חילוף מנצח! פריירה פינה את מקומו לאסטבן גראנרו שכבש אחרי פחות מדקה. אדריה פדרוסה הריח את הטעות של ההגנה וחטף, דהר קדימה ומסר לקשר שגילגל לרשת. נאלדו הורחק בדקה ה-92 אך גם זה לא עזר למארחת. 1:2 לאספניול בסיום.


ניצחון עם הרבה אופי לאספניול נגד אייבר (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
ניצחון עם הרבה אופי לאספניול נגד אייבר (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)


סלטה ויגו – גרנאדה 2:0
הרבה מאוד עצבים נרשמו בהפסד 2:0 הביתי של סלטה ויגו נגד גרנאדה. הקבוצה מחבל גאליסיה התחילה את המשחק בצורה חיובית, אך בדקה ה-11 נאלצה להיפרד מחורחה סאנז, שספג כרטיס אדום ישיר ולא ברור. פחות מעשרים דקות חלפו והמקומיים נותרו בתשעה שחקנים לאחר שגם פראן בלטרן ראה כרטיס אדום, הפעם מוצדק.


היתרון המספרי של האורחת בא לידי ביטוי על לוח התוצאות שניות לפני הירידה להפסקה, כאשר חרמאן סאנצ'ס עלה גבוה לכדור קרן ונגח את ה-0:1 של גרנאדה. יאנחל הררה מוונצואלה הכפיל את היתרון בדקה ה-54 עם שער גדול ממרחק וקבע שקבוצתו תיקח את כל שלוש הנקודות הביתה. 0:2 לגרנאדה בסיום.


תוצאות נוספת

ויאדוליד – אוסאסונה 1:1
בטיס – חטאפה 1:1





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי