ולנסיה נפרדה בתיקו עם לגאנס, ריאל סוסיאדד גברה 1:3 על אספניול

דני פארחו
דני פארחו. בדרך לוויאריאל? | David Ramos/Getty Images

העטלפים איבדו יתרון שהעניק פארחו מהנקודה הלבנה וסיימו ב-1:1 מאכזב נגד נועלת הטבלה בביתם. הבאסקים טיפסו עד למקום השלישי בטבלה לאחר צמד של ז'וסה ושער של איסאק. אתלטיק בילבאו ניצחה 0:2 אלאבס בבית

קבוצות: חטאפה ולנסיה
(גודל טקסט)
המחזור החמישי בספרד שנפתח במשחק המוקדם ביום שישי, נמשך אתמול (שבת) עם איבוד נקודות של ברצלונה (נכנעה 2:0 לגרנדה) ואתלטיקו מדריד (סיימה בתיקו 0:0 נגד סלטה ויגו), יגיע הערב (ראשון) לסיומו עם עוד משחקים. במשחק המוקדם, חטאפה רשמה ניצחון בכורה העונה כשגברה 2:4 על מאיורקה.


הפתעת היום נרשמה בוולנסיה, אשר אירחה את לגאנס מהמקום האחרון וסיימה בתיקו 1:1 מאכזב מאוד. ריאל סוסיאדד ניצחה 1:3 ללא בעיות את אספניול החלשה בברצלונה. בהמשך: אתלטיק בילבאו לא התקשתה מול אלאבס ונותרה לא מנוצחת לאחר 0:2 בבית. המשחק המרכזי של המחזור יהיה גם האחרון כאשר סביליה, ללא מואנס דאבור שנותר מחוץ לסגל, תארח את ריאל מדריד ב-22:00.


ולנסיה – לגאנס 1:1
העטלפים, אשר בשבוע שעבר ניצחו את צ'לסי בליגת האלופות, כשלו בניסיון לייצר היצחון שני ברציפות דווקא נגד נועלת הטבלה לגאנס באצטדיון "המסטאייה". לאחר דקות פתיחה מנומנמות, רודריגו החלוץ פרץ לתוך הרחבה של הקבוצה ממדריד והוכשל, השופט מצידו הצביע בצדק על הנקודה הלבנה ודני פארחו תרגם את ההזדמנות שניתנה לו לשער קליל. בהתאם ליכולת הפושרת שהציגה ולנסיה בתחילת המשחק, בדקה ה-35 לגאנס השיגה את השוויון המיוחל לאחר שאוסקר בן ה-21 כבש מטווח קצר, ספק מעמדת נבדל. שופטי הווידאו בחנו מספר דקות את המהלך, ובסופו של עניין קבעו כי השער שנכבש חוקי, וחלוקת נקודות נקבעה בוולנסיה.


לעיני הקהל הביתי, העטלפים איבדו שתי נקודות יקרות (David Ramos/Getty Images)
לעיני הקהל הביתי, העטלפים איבדו שתי נקודות יקרות (David Ramos/Getty Images)


אתלטיק בילבאו – אלאבס 0:2
אתלטיק בילבאו המשיכה את פתיחת העונה הטובה שלה וגברה 0:2 בביתה על אלאבס, בדרבי קטן של חבל הבאסקים. בדקה ה-38 אינייקי וויליאמס חדר לתוך הרחבה של האורחת, הוכשל ואפשר לראול גארסיה לכבוש שער יתרון מהנקודה הלבנה. בדקה ה-71 איבאי גומס בעט כדור עוצמתי לעבר השער של אלאבס, סחט הצלה נהדרת מדני פאצ'קו, אך איקר מוניאיין הסתער על הכדור חוזר והבטיח שלוש נקודות יקרות לבילבאו, אשר נותרה לא מנוצחת.




אספניול – ריאל סוסיאדד 3:1
אצטדיון 'קרונייה אל פראט' של אספניול היה מלא בקרחות ובמושבים ריקים, כיאה לפתיחת העונה הגרועה של "הפריקוס". היריבה היום אתה ריאל סוסיאדד, מהקבוצות הלוהטות בליגה הספרדית, אשר ניצחה בשבוע שעבר את אתלטיקו מדריד ונמצאת בתקופת שיא מבחינתה. על כר הדשא בברצלונה הבדלי הרמות נראו בבירור כאשר המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של הבאסקים, אשר ירדו להפסקה ביתרון 0:2 מצמד של וויליאן ג'וסה הברזילאי.


בדקה ה-72 אספניול הצליחה לצמק ל-1:2 בזכות שער עצמי של ז'וסבה סלדואה, אך כעבור שלוש דקות בלבד אלכסנדר איסאק השוודי פרץ את הגנת המארחת וקבע 1:3 לריאל סוסיאדד, אשר הקפיץ אותה עד למקום השלישי בטבלה. אספניול נשארה מתחת לקו האדום.


חגיגה באסקית בקטלוניה (Alex Caparros/Getty Images)
חגיגה באסקית בקטלוניה (Alex Caparros/Getty Images)


חטאפה – מאיורקה 2:3
רק במחזור החמישי זה הגיע, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. הקבוצה של חוסה בורדלס, הפתעת העונה שעברה (סיימה במקום החמישי), השיגה ניצחון ליגה ראשון וקיבלה קצת אוויר לנשימה, כשהמשיכה את המומנטום מהניצחון ביום חמישי בליגה האירופית על טרבזונספור של טוני וואקמה, אך זה היה לא פשוט בכלל. דווקא האורחת כמעט כבשה בדקה החמישית אך הבעיטה של דני רודריגס נבלמה. כעבור שתי דקות אידריסו באבה כבש שער עצמי אומלל לאחר כדור קרן.


מאמן מאיורקה ניסה להגיב עם חילוף כפול בדקה ה-19 כשבין היתר הילד הצעיר קובו עלה כמחליף. בדקה ה-31 חאיימה מאטה נתפס ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה וחורחה מולינה לא התקשה לכבוש בפנדל, 0:2 במחצית ריינה, שוער מאיורקה, עבד קשה במחצית השנייה אך לא הצליח למנוע את השער של ניום אחרי משחק הגנה מרושל בדקה ה-63.


קצת יותר מ-11 אלף הצופים במגרש היו בטוחים שהמשחק גמור, אך האורחת קיבלה אנרגיות חדשות. בדקה ה-70 קובו בישל לאנטה בודימיר שנגח לרשת, 1:3. כעבור שבע דקות החלוץ הבקיע שוב, הפעם בעקב, אבל שש דקות לסיום אנחל המחליף סיים כמו גדול במתפרצת וקבע 2:4.  מדובר בניצחון חשוב מאוד עבור הקבוצה הקטנה ממדריד שמצפה לשני משחקים סופר קשים תוך ארבעה ימים – חטאפה תתארח במאסטייה אצל ולנסיה ביום רביעי, וכעבור שלושה ימים תארח את האלופה ברצלונה. מאיורקה, מנגד, לא ניצחה מאז מחזור הפתיחה, ובשבוע הבא מחכה לה אתלטיקו מדריד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי