מודריץ' חוזר, מרסלו ואיסקו בחוץ. "בדרבי אין חברים"

לוקה מודריץ', דייגו קוסטה
לוקה מודריץ', דייגו קוסטה | CURTO DE LA TORRE/AFP/Getty Images

ספרד בטירוף לקראת הדרבי. ריאל פרסמה את הסגל, הקרואטי נבפנים בעוד המגן בחוץ מה שסולל את דרכו של נאצ'ו בהרכב. וגם: המאבק הגדול בין שני מספרי 7 - הזאר ופליקס ונתון האימה של הקולצ'ונרוס

(גודל טקסט)
בספרד לא יכולים לחכות לשריקת הפתיחה (22:00) לדרבי בין אתלטיקו מדריד וריאל מדריד, שהפך, כך בטוחים במדינה, לטעון אפילו יותר לאור משחק ההכנה במהלך הקיץ בו הביסה אתלטיקו 3:7 את ריאל. "בדרבי אין חברים", בישרה הכותרת ב"מארקה", בעוד ב"אס" נכתב: "דרבי ישן – קרב חדש" על רקע תמונות של שחקני המפתח ביריבות ארוכת השנים. אתלטיקו אמנם ניצחה את ריאל בסופר קאפ האירופי בקיץ שעבר אך בליגה לא עשתה זאת כבר שלוש שנים.


בינתיים, הבלאנקוס פרסמו את הסגל שלהם לקראת המשחק. החדשות הגדולות מגיעות מכיוונו של לוקה מודריץ' שחוזר לאחר היעדרות בת שבועיים וחצי, בעוד מרסלו ואיסקו בחוץ. היעדרותו של הברזילאי סוללת להרכב את דרכו של נאצ'ו שכן גם פרלאן מנדי פצוע. בשורות אתלטיקו נזכיר כי אלברו מוראטה מורחק וייעדר.


בכלי התקשורת במדריד עובדים שעות נוספות והציגו שני קרבות שעשויים להכריע את ההתמודדות: אחד מהם הוא המצ'אפ בין הקורות, יאן אובלאק מול טיבו קורטואה. קורטואה, כזכור, שיחק במדי אתלטיקו וזכה איתה באליפות היסטורית אך הקהל לא יכול לסלוח על מעברו לבלאנקוס, גם אם הדבר לא נעשה ישירות בין הקבוצות. האוהדים מתכננים לו "גיהנום" לאחר שבשנה שעברה חגג בצורה מתריסה את הניצחון 1:3 של הבלאנקוס. קורטואה מצידו זקוק למשחק גדול באמת בו ישמור על שער נקי כדי לצבור ביטחון. אובלאק, כזכור, הגיע לאחר עזיבתו של הבלגי ללונדון, והוא עולה עליו בכל פרמטר, קונצנזוס, האיש שזכה ארבע פעמים בתואר הזאמורה – השוער שספג הכי מעט שערים בליגה.




עוד דיברו בתקשורת על  הדרבי של מספר 7 החדשים – אדן הזאר מול ז'ואאו פליקס. הפורטוגלי חזר לכבוש במחזור האחרון במהלך הניצחון על מאיורקה וקיבל ביטחון, הוא כבר הפגין בקיץ במהלך משחק ההכנה למה הוא מסוגל, בעוד הזאר עדיין לא. ב"מארקה" הציגו את הרקורד של הזאר במשחקי הדרבי במדי צ'לסי – נגד היריבה ארסנל. ב-19 משחקים הוא ניצח תשעה, הפסיד בחמישה ותרם שבעה שערים – ארבעה בליגה, אחד בגביע הליגה וצמד כאמור בגמר הליגה האירופית בעונה שעברה. נכתב על הזאר כי בינתיים תרומתו העיקרית הייתה הנמרצות בהגנה במשחק נגד סביליה, והוא טרם כבש או בישל. פליקס, מנגד, שיחק בארבעה משחקי דרבי וכבש פעמיים. "מי ביניהם יהיה השולט במדריד? נכתב".


לא פחות מ-273 משחקי דרבי נערכו עד היום בכל המסגרות (164 בליגה), כאשר ריאל ניצחה ב-139 ואילו אתלטיקו ב-69 בלבד. גם במשחקים בהן אתלטיקו היא המארחת, היא נופלת מול ריאל מדריד, כאשר ב-82 המשחקים המאזן הוא 24:35 לטובת ריאל. מעבר לכך, ב-18 משחקי הבית האחרונים שלה בליגה בדרבי – הקולצ'ונרוס ניצחו רק פעם אחת בלבד – אותו 0:4 מהדהד בפברואר 2015. ריאל הגיעה לדרבי בחוץ מול אתלטיקו 34 פעמים שהיא מוליכה – 14 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים. מספר על אתלטיקו – ניצחה רק פעם אחת בעשרת משחקיה האחרונים נגד מוליכת הליגה – עשתה זאת באותו דרבי. מלך השערים במשחקי הדרבי הוא כריסטיאנו רונאלדו שכבש 22 שערים ב-32 משחקים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי