סמואל אטו: "אהבתי את גווארדיולה כמאמן, לא כאדם"

סמואל אטו
סמואל אטו | Jasper Juinen/Getty Images

הקמרוני, שפרש בחודש שעבר בגיל 38 בתום קריירה מפוארת, נזכר בימיו עם הקטלוני בברצלונה: "למדתי כדורגל בזכותו". על מוריניו: "גרם לי להתחמם בתוספת הזמן אחרי חודש שלא שיתף אותי". וגם: המאמן שהשפיע עליו מכל

(גודל טקסט)

סמואל אטו פרש בחודש שעבר ממשחק פעיל כשהוא בן 38, ובכך תלה את הנעליים אחרי קריירה מפוארת שארכה 22 שנים, אבל נראה שעוד נשמע לא מעט על הכוכב הקמרוני בקרוב: לא רק מפני שהוא מתכנן לפתוח פרק חדש ולפצוח בקריירת אימון, אלא גם כי מאז פרישתו הוא מנצל את היותו כוכב עבר טרי כדי לשמש כפרשן ולהעניק ראיונות רבים.

הלילה (בין שני לשלישי) העניק אטו ראיון נוסף ופעם נוספת התייחס לימיו המשותפים עם פפ גווארדיולה בברצלונה. כזכור, במסיבת עיתונאים בקיץ 2008 הצהיר גווארדיולה כי הוא בונה את ברצלונה החדשה ללא סמואל אטו, רונאלדיניו ודקו, בהודעה שהפתיעה רבים, אלא שהחלוץ לא מצא קבוצה שתעמוד בדרישות השכר שלו, נשאר בסופו של דבר והעביר כמעט עונה שלמה בלי לדבר עם המנג'ר.

בעבר אטו כבר התייחס לגווארדיולה ודיבר על אישיותו וגם הפעם עקץ: "מאוד אהבתי אותו כמאמן, אבל לא כבן אדם. למדתי כדורגל בזכותו והבנתי אותו יותר מכולם".


גווארדיולה. אטו שוב עקץ (Nathan Stirk/Getty Images)

הקמרוני גם נשאל על עבודתו עם ז'וזה מוריניו, איתו זכה בליגת האלופות ב-2010 עם אינטר: "הוא ספסל אותי במשך חודש וגרם לי להתחמם בדקה ה-90. שוחחתי איתו בפרטיות והוא ביקש שאחזור לעצמי. עשיתי זאת וזכינו בכל תואר אפשרי, היינו קבוצה של 11 לוחמים".

אטו גם נשאל מי המאמן שהשפיע עליו יותר מכל: "אני צריך ללמוד כדי להיות מאמן, אבל למזלי פגשתי אדם חכם שכיום נח על משכבו בשלום – לואיס אראגונס. זה לא קל לבחור בו כי היו לי הרבה מאמנים טובים, אבל כששיחקתי במאיורקה ערכנו שיחה ששינתה את חיי. הוא אמר לי שהשגתי הכל עם מאיורקה ושאני צריך לעבור לקבוצה חדשה כדי לראות את הרמה האמיתית שלי. חשבתי לעצמי באותו רגע /על מה הוא מדבר לעזאזל?'. הוא היה כמו אבא בשבילי וזה יהיה כבוד גדול אם אהיה מאמן שדומה לו".


עם מוריניו. "נתן לי להתחמם בתוספת הזמן" (CHRISTOPHE SIMON/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי