הסינדרלות: גראנדה עלתה לפסגה, סוסיאדד במקום השני

שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים
שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים | CRISTINA QUICLER/AFP/Getty Images

העולה החדשה ממשיכה להדהים את ספרד לאחר 0:1 על בטיס ויש לה 20 נקודות מעשרה מחזורים. הקבוצה מחבל הבאסקים השיגה 0:1 על סלטה ויגו. ללא דאבור, סביליה גברה 0:2 על חטאפה. ולנסיה הפסידה 3:1 לאוססונה

(גודל טקסט)
המחזור העשירי בליגה הספרדית נמשך היום (ראשון), וגראנדה המשיכה את העונה המדהימה שלה ועלתה לפסגה עם ניצחון 0:1 על בטיס השוקעת. עוד קודם לכן, במשחק המוקדם של הערב, גברה ריאל סוסיאדד 0:1 על סלטה ויגו בבלאידוס. אספניול השיגה ניצחון חוץ 0:1 על לבאנטה, וסביליה ללא מונאס דאבור ניצחה 0:2 את חטאפה. במשחק שנעל את המחזור אוססונה ניצחה 1:3 את ולנסיה ועקפה אותה בטבלה. 
 

סלטה ויגו – ריאל סוסיאדד 1:0
הקבוצה מחבל הבאסקים השיגה ניצחון חשוב מאוד והעפילה למקום השני בטבלה על חשבון אתלטיקו מדריד, אך זה היה לא פשוט בכלל. עד הדקה ה-83 מרטין אודגור היה חלש מאוד אך אז הוא סיפק מסירה חכמה לחלוץ המחליף אלכסנדר איסאק (פחות מעשר דקות על כר הדשא) שנהנה מהסרבול בהגנת סלטה ויגו, משך את הכדור ובעט בסיבוב לרשת.


המארחת פתחה את המשחק טוב יותר על אף שסוסיאדד שלטה בכדור, אך למרות שהייתה טובה יותר במחצית הראשונה לא הצליחה לכבוש. יאגו אספס לא הגיע להזדמנויות בעוד סנטי מינה היה לא מדויק סמוך למחצית הראשונה. בדקה ה-66 חייה של הקבוצה מגליסיה הפכו לקשים יותר כאשר פפה שייח דיופ הורחק בצהוב שני והותיר אותה בעשרה שחקנים. החלוץ המחליף היה קרוב להשלים צמד בדקה ה-88 אך נעצר על ידי השוער. מייד לאחר מכן אודגור סיפק עוד מסירה גאונית אך אוירסאבל החמיץ.


יאגו אספס (MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images)


גראנדה – בטיס 0:1

בעולה החדשה משפשפים את העיניים כשמביטים על הטבלה – החלום נמשך. מי האמין שהקבוצה הצנועה של דייגו מרטינס תחזיק במקום הראשון בתום עשרה מחזורים. גראנדה ממשיכה לחולל ניסים ובאמתחתה כרגע 20 נקודות, אחת יותר מברצלונה לה משחק חסר. מנגד, הקבוצה מאנדלוסיה ממשיכה בעונת הבלהות כשהיא מציגה את ההגנה הגרועה בליגה, זו שספגה בממוצע שני שערים למשחק.
 

המשחק בלוס קרמנס היה שוויוני פחות או יותר כאשר בטיס מחזיקה יותר בכדור. בדקה ה-61 הגיע השער היקר: קרלוס פרננדס מסר לקשר אלברו ואדיו שכבש בקלילות את שערו השני העונה. חואקין הוותיק עלה מהספסל במטרה לעזור לקבוצה ודחף קדימה אך ללא הועיל. גם לורן מורון, מלך שערי הליגה עם שבעה כיבושים, נעצר, בזמן שכדור חופשי מסוכן של סרחיו קנאלס נהדף על ידי השוער. המוליכה תתארח אצל חטאפה במחזור אמצע השבוע בעוד בטיס תפגוש את סלטה ויגו.
 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

True HAPPINESS! ✨ • #LaLiga #LaLigaSantander #Granada #Vadillo #Football #Goals

A post shared by LaLiga (@laliga) on



לבאנטה – אספניול 1:0

לראשונה מזה חמישה משחקים בליגה הספרדית, אספניול רשמה ניצחון וקיבלה מעט אוויר לנשימה, אחרי 0:1 קטן על לבאנטה. הקבוצה של פבלו מאצ'ין, שמונה בתחילת החודש רק למאמן הקבוצה, יצאה למשחק החוץ בוולנסיה בידיעה כי כל תוצאה מלבד ניצחון רק תחמיר את מצב הקבוצה, שדורגה ערב המחזור במקום האחרון ונראת כמו יורדת בטוחה. על כר הדשא ב"סיאוטאט" של לבאנטה התנהל משחק שקול מאוד, שהוכרע על חודו של שער אחד, אשר הגיע מכיוונו של ברנרדו, הבלם הקולומביאני של הקבוצה מברצלונה.





סביליה – חטאפה 0:2
ללא מונאס דאבור, האנדלוסים אירחו הערב ברמון סאנצ'ס פיחואן את חטאפה והשיגו ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות. הקבוצה ממדריד עשתה חיים קשים לחניכיו של ג'וליאן לופטגי, שהשיגו את שער היתרון בדקה ה-69 מרגליו של צ'יצ'ריטו. החלוץ המקסיקני כבש את שער הבכורה שלו בליגה הספרדית העונה. תשע דקות מאוחר יותר לוקאס אוקמפוס הכפיל את התוצאה לאחר שעבר בקלות את דוד סוריאה וכבש מול שער חשוף. בעקבות הניצחון סביליה עלתה באופן זמני למקום החמישי עם 19 נקודות ותפגוש בשבוע הבא את ולנסיה. חטאפה מנגד נותרה במקום העשירי ותארח במחזור הבא את גראנדה.


צ'יצ'ריטו. שער בכורה בליגה העונה (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)
צ'יצ'ריטו. שער בכורה בליגה העונה (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)


אוססונה – ולנסיה 1:3

הבסקים עקפו את העטלפים בטבלה עם ניצחון ביתי ועלו למקום התשיעי. המשחק נפתח בשליטה של אוססונה, אך דווקא ולנסיה עלתה ליתרון בדקה ה-14 לאחר מבצע אישי נהדר של קווין גמיירו, שהותיר את רודריגו מורנו מול שער חשוף והחלוץ קבע 0:1. בדקה ה-30 האורחת נשארה בעשרה שחקנים לאחר שאותו רודריגו ביצע עבירה ללא כדור וראה את הכרטיס האדום החמישי שלו ב'לה ליגה' במדי ולנסיה. המארחת ניצלה במהרה את היתרון המספרי ואיזנה את התוצאה כעבור ארבע דקות, כשאויר סנג'ורג'ו נגח אל הרשת והוריד את הקבוצות בשוויון למחצית.


אוססונה השלימה את המהפך שלוש דקות בתוך המחצית השנייה בזכות שער של רובן גארסיה. עשר דקות לסיום פרוויס אסטופינן כבש את השער השלישי וקבע את תוצאת המשחק. בעקבות הניצחון היא העלתה את מאזנה ל-14 נקודות, לפני שהיא פוגשת את מיורקה בשבוע הבא. ולנסיה מנגד רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות וירדה למקום ה-12.


רודריגו. החלוץ כבש והורחק בפעם החמישית במדי ולנסיה (Manuel Queimadelos Alonso/Getty Images)
רודריגו. החלוץ כבש והורחק בפעם החמישית במדי ולנסיה (Manuel Queimadelos Alonso/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי