גבר על ג'ורדי קרויף: אוסקר גארסיה מונה למאמן סלטה ויגו

אוסקר גארסיה
אוסקר גארסיה | Gettimages

אחרי שפראן אסקריבה שילם את מחיר פתיחת העונה החלשה, בקבוצה מגליסיה הכריזו כי אקס מכבי ת"א יהיה האיש שיעמוד על הקווים עד תום העונה. ההולנדי היה ברשמית המועמדים

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)
סלטה ויגו המשיכה את פתיחת העונה האיומה שלה כשנכנעה אתמול (ראשון) 1:0 לחטאפה בביתה, אצטדיון הבלאידוס. בקבוצה מגליסיה החליטו שאין מנוס מזעזוע ולכן המאמן פראן אסקריבה, שהגיע במרץ האחרון וחילץ את הקבוצה מירידה – שילם את המחיר ופוטר. מי שמונה במקומו הוא לא אחר מאשר אוסקר גארסיה, אקס מכבי תל אביב, שקיבל צ'אנס להוכיח את עצמו עד תום העונה ויעמוד על הקווים במחזור הקרוב במשחק החוץ מול ברצלונה. 




מוקדם יותר היום פורסם בעיתון הנחשב "מארקה" כי גארסיה, שהוביל את מכבי תל אביב לאליפות ראשונה מזה עשור אי שם בעונת 2012/13, הוא המועמד הבכיר לקבל את התפקיד. המאמן הקטלוני מתאים לסגנון אותו רוצים לראות בסלטה על הקווים. בדיווח נכתב כי המאמן בן ה-46 כבר היה מועמד לקבוצה מספר פעמים בעבר.


מאז שעזב את מכבי תל אביב, גארסיה נדד בלא מעט קבוצות ועיקר הצלחתו הייתה ברד בול זלצבורג האוסטרית אותה הוליך לשני דאבלים רצופים. לאחר שעזב את הקבוצה ב-2017, החזיק מעמד לחודשים ספורים במדי סנט אטיין הצרפתית וגם הפרק באולימפיאקוס היוונית היה קצר כאשר התפטר לאחר שלושה חודשים.


בדיווח שיבחו את הרזומה שלו ברחבי היבשת ונכתב שהוא יודע לטפח צעירים ומאמין בכדורגל התקפי, בדיוק מה שסלטה זקוקה לו כדי לצאת מהמצב שלה, וציינו שבתור שחקן הוא לבש את מדיה של בארסה ושיחק גם בוולנסיה, אספניול, אלבסטה ולידה לפני שפרש בגיל 31 בלבד. מועמד נוסף שהוזכר וכאמור לא קיבל בסופו של דבר את התפקיד הוא ג'ורדי קרויף, ששימש כמנהל הספורטיבי של מכבי במשך שנים רבות ואף עמד על הקווים בעונת 2017/18. כיום הוא מאמן בקבוצה הסינית צ'ונגצ'ינג ליפאן.


ג'ורדי קרויף. מועמד גם הוא לסלטה ויגו (אריאל שלום)


בנושא אחר, גם לגאנס, נועלת הטבלה בספרד, ביצעה שינויים על הקווים. המאמן הזמני לואיס סמברנוס סיים את תפקידו לאחר שאתמול הפסידה הקבוצה 2:1 לאייבר. ברשותה חמש נקודות בלבד כרגע. המשימה להשאיר את הקבוצה בליגה הוטלה על המאמן המקסיקני חאבייר אגירה שבעבר אימן את אתלטיקו מדריד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי