צ'אבי אלונסו: "קלופ רוצה ללכוד אותך, שתרגיש בתוך כלוב"

צ'אבי אלונסו, יורגן קלופ
צ'אבי אלונסו, יורגן קלופ | ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images

הספרדי שהקיץ החל את דרכו כמאמן (ריאל סוסיאדד ב'), משבח את הגרמני: "כמעט נשברתי נגדם, הלחץ היה אינטנסיבי". על פפ: "הייתי כל כך סקרן לגלות את הסודות שלו. הרגשנו שאנחנו מכירים את היריבה טוב יותר ממנה"

(גודל טקסט)
הוא מאמן פחות מחצי שנה אבל כבר הוזכר כאחד המועמדים לקבל את הג'וב הנחשק כמאמן באיירן מינכן. צ'אבי אלונסו, שהתאמן תחת המאמן הגדולים ביותר בדור האחרון, רוצה לפתוח פרק מוצלח על הקווים, והחל מהקיץ הוא מאמן הקבוצה הצעירה של ריאל סוסיאדד בה החל את הקריירה הנפלאה שלו. רבים רואים בו כאחד ממאמני העתיד. בראיון ל- "The Athletic" הוא מדבר על פפ גווארדיולה ויורגן קלופ וגם על מה שצופן לו העתיד.


אלונסו אמר בפתח דבריו: "אני לא רוצה להיות ידוע במה שעשיתי (כשחקן) אלא בגלל מה שאני עושה עכשיו (כמאמן). אני מרוצה מהקריירה שלי, אבל מעולם לא זכיתי בתואר עם ריאל סוסיאדד". במהלך הראיון הוא ניסה לחשב את כל התארים בהם זכו מאמניו לאורך השנים וראה שהמשימה קשה. על מנואל פלגריני שאימן אותו במשך עונה אחת, אמר: "הוא ג'נטלמן, אני משוכנע שכל השחקנים אהבו אותו".


בקץ 2014, לאחר חמש עונות, החליט הקשר הספרדי לעזוב את ריאל מדריד ולהיענות להצעתה של באיירן מינכן של פפ, בה ראה אתגר אחרון בקריירה. אלונסו נזכר: "הייתי כל כך סקרן לגלות את הסודות שלו, ממש אובססיבי. ההתלבטות שלו מדהימה. מעולם לא נראה עייף. תמיד היה ערני, תמיד מוכן. הוא נתן לשחקנים כוח ברגלים, עוד כמה מטרים. הוא נתן לנו תחושה שאנחנו יודעים על היריבה יותר מאשר הם יודעים על עצמם".




אחד האתגרים הגדולים בקריירה שלו היה לנצח את יורגן קלופ, מאמן בורוסיה דורטמונד דאז. "לא נהנתי לשחק נגדם, זה היה מאוד אינטנסיבי, כמעט נשברתי. זה היה כאילו הוא (קלופ) רצה שנרגיש בתוך כלוב. הוא רצה ללכוד אותך ולהרוג אותך עם משחק הלחץ של דורטמונד. הם הפעילו לחץ כל הזמן. אלה היו משחקים גדולים אז נהנתי ממצב רוחו טוב לקראת המשחקים, כי הם תמיד היו חשובים, אבל האתגר לנצח אותם היה עצום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי