זידאן: "בייל שחקן חשוב, הוא הראה זאת בעבר ויוכיח בעתיד"

גארת' בייל
גארת' בייל | AFP

על רקע סערת הדגל וקריאות הבוז המצפות לוולשי כשיעלה על הדשא, מאמן ריאל דיבר על המצב הרגיש: "הוא שחקן שלנו והאוהדים צריכים לתמוך בו". קלדרון סיפק רעיון מפתיע: "חזרה לטוטנהאם תהיה פתרון טוב עבור כולם"

(גודל טקסט)

ריאל מדריד תחזור מחר (שבת) מפגרת הנבחרות למשחק הביתי נגד ריאל סוסאידד בקרב הצמרת בתקווה שברצלונה תאבד נקודות ותשוב למקום הראשון בטבלה. אבל את עיקר תשומת הלב מושך גארת' בייל ששב לאימוני ריאל מדריד כשמעליו מרחפת עננת הדגל איתו חגג בניצחון של וויילס, שהכריז "וויילס, גולף, מדריד, בסדר הזה". הדעות בספרד חלוקות לגבי מה יעשה איתו זינדין זידאן, אבל ייתכן שבכל מקרה הוא לא יישאר במדי הבלאנקוס זמן רב.

לקראת המפגש בברנבאו, מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן התייחס לשחקן הוולשי: "אני חושב שאנחנו עושים יותר מדי רעש בנושא של בייל, אבל הדבר הכי חשוב הוא להתרכז בכדורגל, הדברים האחרים לא מעניינים אותי. בייל הוא אחד משלנו, והאנשים באצטדיון צריכים להיות בעדו. האם דיברתי איתו? כמו שאני מדבר עם כולם. הוא בסדר והתאמן כרגיל".

על כך שגארת' בייל נראה מאושר בנבחרת וויילס: "כאשר הוא כבש בליגת האלופות הוא היה מאושר מאוד". כשנשאל האם בייל צחק על ריאל מדריד סירב הצרפתי לענות וטען שהוא שחקן שלו והוסיף: "אני חושב שהוא יכול להיות שוב שחקן חשוב בקבוצה, הוא הראה זאת בעבר ויוכיח את זה שוב".


"כאשר הוא כבש בליגת האלופות הוא היה מאושר מאוד". זידאן מדבר על בייל (CRISTINA QUICLER/AFP/Getty Images)

אבל לא רק זידאן דיבר על בייל – אחד האנשים שהכי מבינים במצב העדין העובר על ריאל מדריד, נשיא המועדון לשעבר רמון קלדרון, בייל צריך לעזוב את ריאל ולחזור לקבוצתו הקודמת, טוטנהאם. קלדרון דיבר אמש לתוכנית הרדיו של BBC בוויילס וסיפר: "מעבר של בייל לטוטנהאם יהיה פתרון טוב עבור כולם. הכיתוב על הדגל ההוא היה ילדותי, וכשהוא יחזור לברנבאו אני בטוח שיהיו בקהל אנשים שישרקו לו בוז ולא יקבלו אותו בפנים יפות על מה שעשה. גם התקשורת היתה מאוד אכזרית בדרכים מסוימות".

קלדרון החזיק בתואר נשיא ריאל מדריד בין 2006 ל-2009, ושנה לאחר שעזב את התפקיד הגיע למועדון המאמן ז'וזה מוריניו. השבוע מונה אותו מוריניו לתפקיד מנג'ר טוטנהאם, וקלדרון טען ש"המיוחד" מחבב את בייל ורוצה אותו איתו בקבוצה. "הוא אמר את זה ב-2017, כשהוא ניסה להחתים את בייל במנצ'סטר יונייטד אבל בריאל האריכו לו את החוזה", סיפר עורך הדין הספרדי, "אני זוכר שהוא אמר 'אם הוא ליד דלת היציאה, אני אחכה לו בצד השני'. אז אולי זה פתרון".


יחזור לטוטנהאם? גארת' בייל (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

בייל הגיע לטוטנהאם ב-2007, לאחר עונה וחצי בסאות'המפטון, ובשש העונות הבאות הפך לאחד הכוכבים הגדולים ביותר באנגליה. ב-2013 הוא עבר לריאל מדריד תמורת סכום שיא של 100 מיליון ליש"ט, ומאז כבש 104 שערים ב-238 הופעות בכל המסגרות במדי המועדון. בחודשים האחרונים יש הטוענים כי מאז חזר זינדין זידאן לאימון הקבוצה בייל אינו זוכה ליחס טוב ממנו, ובהתאמה המוטיבציה שלו להישאר בברנבאו פוחתת. במהלך הקיץ הוא אף היה על סף מעבר לסין, עסקה שנסגרה ברגע האחרון והחזירה אותו לספרד. העונה הוא רשם שש הופעות בלבד בליגה ועוד אחת בליגת האלופות, וכבש שני שערים בלבד.

"הבעיה היא שאין הצעות", הסביר קלדרון את מעמדו של הוולשי בקבוצה, "בקיץ, זידאן אמר שכמה שיותר מהר שהוא יעזוב, יהיה טוב יותר. אבל המחיר היה גבוה מדי והמשכורת שלו גבוהה מדי, ואף מועדון לא היה מוכן לקחת אותו. אולי כעת, כשמוריניו בתמונה, הוא ילחץ על דניאל לוי להזרים כספים על מנת להביא את הכוכב שהיה לטוטנהאם בתחילת העשור חזרה ללונדון".

קלדרון.
קלדרון. "הכיתוב ההוא על הדגל היה ילדותי" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי