0:2 לריאל על אספניול, מהפך גדול לולנסיה נגד לבאנטה

רפאל וראן, קארים בנזמה
רפאל וראן, קארים בנזמה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הבלאנקוס העפילו זמנית לפסגה בזכות שערים של וראן (36) ובנזמה (80) אחרי בישול נפלא של ואלוורדה, מנדי הורחק. העטלפים פיגרו 2:0 מצמד של רוג'ר מרטי אך החלוץ כבש שער עצמי וקבוצתו נכנעה 4:2

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 בספרד שנפתח אתמול (שישי) ממשיך גם היום (שבת). במשחק המוקדם של שבת גברה ריאל מדריד 0:2 על אספניול וטיפסה זמנית לפסגה. גראנדה הביסה 0:3 את אלאבס. ולנסיה פיגרה 2:0 נגד לבאנטה אך הצליחה לבצע מהפך גדול בדרך ל-2:4. בשעה 22:00 יינעל ערב המשחקים הזה כאשר ברצלונה, עם זוכה כדור הזהב הטרי, ליאו מסי, תארח את מאיורקה העולה החדשה ותוכל לשוב למקום הראשון בטבלה.

ריאל מדריד – אספניול 0:2
הבלאנקוס, הפעם בירוק, הגיעו למשחק בהרכב חסר לחלוטין (אדן הזאר, גארת' בייל ומרסלו הפצועים הם רשימה חלקית) וזו הייתה ההזדמנות של רודריגו ו-ויניסיוס ג'וניור, צמד הברזילאים הצעירים, לפתוח יחד לראשונה בהרכב, בטח נגד הקבוצה שמדורגת במקום הלפני אחרון בליגה.

ויניסיוס היה פעיל מאוד באגף שמאל לאורך כל המחצית הראשונה. כבר בדקה החמישית הוא פרץ יפה ברחבה ובעט חזק אך דייגו לופס הדף ועל הריבאונד הגיע פדה ואלוורדה שבעט החוצה. בהמשך השוער הוותיק עצר שוב את הברזילאי כאשר טיבו קורטואה רשם הצלה גדולה מהצד השני אחרי נגיחה של אסטבן גראנרו. לקראת סיום המחצית זינדין זידאן נשם לרווחה כאשר רפאל וראן הגיע לעמדה קדמית, קיבל מסירה מקארים בנזמה וסיים כמו גדול כשבעט לפינה, 0:1 לריאל מדריד.

וראן ובנזמה. החלוץ החמיץ, הבלם כבש שער גדול (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

בדקה ה-53 בנזמה היה חייב לגמור את המשחק אבל החמיץ באחד על אחד מול השוער. הפיצ'יצ'י של הליגה לא היה בשיאו במשחק ובדקה ה-71 רשם החמצה גדולה נוספת מתוך הרחבה, לאחר עבודה נהדרת של ויניסיוס. בדקה ה-80 זה סוף סוף הגיע. הצרפתי מסר לואלוורדה, נכנס לרחבה, קיבל מסירה מצוינת ובעט חזק לרשת, 0:2. בדקה ה-83 הבלאנקוס ספגו מכה אחרת רגע לפני המשחק הקשה במאסטייה כאשר המגן הצרפתי פרלאן מנדי הורחק. מרסלו הפצוע ייעדר והבלאנקוס יהיו בבעיה.

לבאנטה – ולנסיה 4:2
אחרי הניצחון על ויאריאל במחזור שעבר, ולנסיה של אלברט סלאדס ניצחה גם בדרבי הקטן, והיא עשתה זאת בסטייל. העטלפים מחקו פיגור 2:0 בדרך ל-2:3 גדול שהקפיץ אותה למקום השביעי בטבלה, בשוויון נק' עם ריאל סוסיאדד הרביעית. במחזור הבא, אגב, מחכה לה ריאל מדריד.


הפתיחה הייתה כולה של המארחת. רוג'ר מרטי כבש צמד נפלא תוך תשע דקות (11 ו-20). בשער הראשון הוא כדרר יפה על הקו, ביצע הטעייה והפתיע את השוער עם בעיטה חדה לפינה הקרובה. בהמשך הוא דייק בקלילות בפנדל לאחר הכשלה מיותרת של דני פארחו.

שחקני ולנסיה חוגגים מהפך גדול (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)

הצרות המשיכו עבור ולנסיה כאשר יאספר סילסן נפצע בדקה ה-27 והוחלף, אך רגע לפני המחצית הגיע שער סופר-חשוב עם לא מעט מזל. בתוספת הזמן (45+3) מרטי רצה לעזור להגנה בכדור קרן אך הגיב בשלומיאליות והכדור פגע בו ונכנס, 2:1.

השער פתח את הדרך למהפך של ולנסיה. בדקה ה-55 קווין גאמיירו כבש בנגיחה מקרוב אחרי הקפצה של רודריגו שהגיע למצב של אחד על אחד, וכעבור ארבע דקות העטלפים טסו למתפרצת וגאמיירו שקיבל מסירה טובה מפראן טורס שלח פצצה מכל הלב לפינה הרחוקה, 2:3. בדקה ה-75 לבאנטה ויתרה על המשחק סופית כשאליסאו פאלקון הורחק בצהוב שני. לפני הסיום טורס הספיק לכבוש בעצמו בסיום מהלך נפלא של ולנסיה, 2:4 בסיום.

במשחק נוסף: גראנדה – אלאבס 0:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי