מרסלו יחמיץ את הקלאסיקו, קורטואה: "ניצלתי את הגובה שלי"

מרסלו
מרסלו | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

ספרד בטירוף לאחר ה-1:1 הדרמטי של ריאל במאסטייה, השוער שעלה לעזרת ההתקפה זכה לשבחים: "עצר כמעט הכל ואפילו עזר להבקיע". הבלאנקוס קיבלו בשורות רעות כשהמגן לא הצליח להתאושש מהפציעה. מנגד, מנדי חוזר

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

 הקלאסיקו הגדול ייערך בעוד יומיים כשברצלונה תארח את ריאל מדריד אך בספרד בטירוף מוחלט כבר מיום שבת. אם חשבנו שהמשחק בין ריאל סוסיאדד וברצלונה (2:2) היה דרמטי, הגיעה אתמול (ראשון) דרמה גדולה אף יותר במאסטייה. הקבוצה של זינדין זידאן יכלה להשתלט על הפסגה לו הייתה מנצחת אך לאור ההתפתחויות חשבה רק איך להיחלץ מהפסד. השוער טיבו קורטואה עלה (ביוזמתו) לכדור הקרן, נגח, וקארים בנזמה השווה ל-1:1 דרמטי. השער קבע עובדה פשוטה: לראשונה מאז הסיבוב השני בעונת 2009/10, הקבוצות יגיעו לקלאסיקו בשוויון נקודות. ריאל, אגב, לא השיגה נקודות משער מאוחר יותר מאז ספטמבר 2013 אז כריסטיאנו רונאלדו ניצח את אלצ'ה עם שער בדקה ה-95:25. "זה היה מייסר אבל ריאל מדריד הציגה אופי עצום. בדיוק מה שהיא צריכה להראות בקאמפ נואו", נכתב ב"מארקה".

כ-12 שעות לאחר הדרמה, ריאל מדריד חזרה להתאמן. הבלאנקוס שקיוו לנס בנוגע לכשירותו של מרסלו, קיבלו בשורות רעות כאשר המגן הפצוע לא הצליח לעלות לכר הדשא ויחמיץ את המשחק הגדול, זאת בנוסף לאדן הזאר כמובן. ריאל תתנחם בכך שפרלאן מנדי חוזר לאחר הרחקה.

הבלאנקוס קיבלו היום (שני) חדשות רעות כאשר המגן מרסלו שהחמיץ את המשחקים האחרונים בשל פציעה, לא הצליח להתאמן ויחמיץ את המשחק הגדול. הבלאנקוס קיוו לנס שלא הגיע, אך הם יתנחמו בכך שפרלאן מנדי יחזור לאחר שהחמיץ את המשחק אתמול בגלל הרחקה.

ואם כבר שוויון, בנזמה, עם שערו ה-12 העונה בליגה, השתווה לליאו מסי בראש טבלת הפיצ'יצ'י של הליגה הספרדית. בנזמה אמר בסיום: "מה שהשתנה זה מספר השערים שלי. יש לי הרבה ביטחון עצמי וחבריי לקבוצה עוזרים לי, זה המפתח. הם נותנים לי הרבה כדורים כדי להבקיע. אני רוצה לנצח ולזכות באליפות הזו השנה. אני הקפטן השלישי של הקבוצה ומנסה לכוון את השחקנים כמה שאפשר, גם במילים". על הקלאסיקו: "תמיד קשה שם, זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, הלוואי וננצח". כשנשאל על נבחרת צרפת עיקם את הפרצוף: "אני מרוכז בריאל מדריד ולא מתייחס לכך". "שער שעשוי להיות שווה אליפות", נכתב באס" כשבשער העיתון נבחרה הכותרת "הקלאסיקו של בנזמה". "לחיי הגבורה", הייתה הכותרת ב"מארקה", שם בטור דעה נכתב שרק מסי טוב ממנו השנה.

קורטואה שיחזר את המהלך: "ניצלתי את הגובה שלי, יש לי שני מטר והיריבים נלחצו כשעליתי כדי לנגוח. קרוס הרים לפינה הקרובה, ראיתי את הכדור והצלחתי במשימה". על הקלאסיקו אמר: "אני רואה את ברצלונה בכושר טוב מאוד, הם במקום הראשון, הם הצליחו לעבור בית קשה בליגת האלופות עם בורוסיה דורטמונד ואינטר. אנטואן גריזמן? לקח לו זמן להסתגל, זה טבעי. השחקנים צריכים להיות דרוכים בכל משחק, אנחנו בטוחים בעצמנו לקראת המשחק. שתי הקבוצות בכושר נפלא".

השוער הבלגי, כמובן, היה סיפור המשחק. לאחר שער השוויון הוא שלח נשיקה לקהל. האיש המושמץ ביותר במדריד עד לפני חודשיים נמצא בכושר מצוין. אסור לשכוח שעוד קודם לכן הוא מנע שני שערים בטוחים, פעמיים במצבים של אחד על אחד. בתקשורת בחרו בו כמובן למצטיין המשחק ובשני העיתונים הגדולים קיבל את הציון שלושה כוכבים. "זידאן מצא שוער עולה. קורטואה – בשני צידי המגרש", נכתב ב"מארקה", "הוא גם עצר כמעט הכל וגם כמעט כבש. הוא האמין עד הסוף, היה אמיץ ועזר לבנזמה לכבוש".

זידאן אמר בסיום: "במחצית הראשונה שיחקנו טוב מאוד, וביחס לכך נקודה זה מעט, רציתי שנבקיע ראשונים והיינו ראויים לכך, אפשר לכעוס על כך. אך זה לא קרה, אז אנחנו יכולים להיות גאים. זה היה מגרש קשה מאוד. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, האמנו עד הסוף ונלחמנו עד הסוף. זה היה מאמץ אדיר של כולם, השער הזה משקף אותנו, זה היה בזכות קורטואה וקארים".

קארים בנזמה. רוצה אליפות (Angel Martinez/Getty Images)

בריאל מדריד יכלו להיות מרוצים גם מהעובדה שהצליחו לשמור על קאסמירו לקראת הקלאסיקו. הקשר הברזילאי שהיה בסכנת השעייה אם היה סופג כרטיס צהוב נוסף, נותר על הספסל במשך 90 דקות. זידאן אמר עליו: "זה טוב שכולם משחקים ומעורבים", אך טען שלא חשב על הקלאסיקו: "קאסמירו נח כי הוא שיחק כמעט בכל משחק, גם הוא צריך לנוח". על הקלאסיקו: "נחשוב עליו ממחר (היום), נוכל ליהנות מהמשחק הזה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי