ריאל סיימה ב-0:0 מאכזב עם בילבאו והותירה את ברצלונה לבד בפסגה

קארים בנזמה
קארים בנזמה | Denis Doyle/Getty Images

ארבעה ימים אחרי הקלאסיקו הבלאנקוס שוב לא הרשימו, והפער בצמרת עומד על שתי נקודות ביציאה לפגרה. אתלטיקו רשמה ניצחון שני ברציפות עם 1:2 על בטיס, 3:4 משוגע לסוסיאדד על אוסאסונה

קבוצות: לגאנס אספניול
(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגה הספרדית הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם המשחק המרכזי בין ריאל מדריד לאתלטיק בילבאו, שנגמר בתיקו 0:0 מאכזב, אבל עוד קודם לכן לגאנס, המדורגת לפני אחרונה, פתחה את יום המשחקים עם 0:2 ביתי ומשכנע על אספניול ובכך פתחה ממנה פער של שלוש נקודות. מאוחר יותר הייתה זו ריאל סוסיאדד שגברה 3:4 בחוץ על אוסאסונה בתום 90 דקות מהנות במיוחד, אתלטיקו מדריד מדריד שבה למקום הרביעי בזכות 1:2 בבטיס ולבאנטה ניצחה 1:3 את סלטה ויגו.

ריאל מדריד – אתלטיק בילבאו 0:0
אחרי הקלאסיקו החלש, ריאל קיוותה להוציא קצת עצבים על בילבאו שהובכה בשני המחזורים הקודמים עם הפסד לבטיס ותיקו ביתי עם אייבר, אבל במקום לחגוג המשיכה להציג את אותה יכולת בינונית מהקאמפ נואו. עם מודריץ', ויניסיוס וקרוס בהרכב, הבלאנקוס לא הרשימו והגיעו למצב בעיטה ארבע או חמש פעמים במהלך המשחק. רק אחת מהן היתה קרובה באמת, כשקארים בנזמה סחט הצלה אדירה מאונאי סימון, אבל מלבדה החבורה של זידאן נראתה עייפה ופשוט רצתה לצאת לפגרת החורף.

הנקודה הותירה את ברצלונה בודדה בפסגה, במרחק של שתי נקודות מעל ריאל. לראשונה מאז אוקטובר 2018 ריאל רשמה שלושה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, ובשבועיים ושיעברו עד המשחק הבא היא תצטרך לעשות הרבה חושבים לגבי המשך הדרך. היכולת הזו לא רק שלא תספיק במירוץ האליפות, אלא גם כנראה לא תעזור נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות.

בטיס – אתלטיקו מדריד 2:1
לאחר ה-3:4 הענק של סוסיאדד על אוסאסונה, אתטליקו מדריד ידעה שרק ניצחון בבטיס יעה אותה בחזרה למקום הרביעי. לאחר מחצית ללא שערים אנחל קוראה העלה את אתליטקו ליתרון בדקה ה-58 לאחר שניצל טעות קשה בהגנה וסיים בקור רוח כאשר הוא עובר בדרך גם את השוער ג'ואל רובלס. שש דקות לסיום קוראה תפס את תפקיד המבשל עם כדור רוחב מדויק מצד ימין לאלברו מוראטה שכבש את שערו השביעי העונה בעקב נפלא. בדקה ה-93 מארק ברטרה קבע את תוצאת המשחק עם בעיטה חזקה מקרוב.

לגאנס – אספניול 0:2
קרב נועלות הטבלה הסתיים בניצחון משכנע של המדורגת הלפני אחרונה, שהצליחה כעת לפתוח פער של שלוש נקודות מהקטלונים שנותרו לבדם עמוק במקום האחרון עם 10 נקודות בלבד מ-18 משחקים. כידוע זהו מחזור ליגה שלישי ברציפות עבור לגאנס ללא הפסד, אחרי שניצחה בביתה 2:3 את סלטה ויגו בקרב התחתית החשוב בתחילת החודש וגם סחטה נקודה יקרה בחוץ ב-1:1 מול אלאבס. מרטין בריית'וויט כבש בדקה ה-11 את הראשון מבישול של אוסקר רודריגס, שהיה מעורב בשלושה מחמשת שערי הקבוצה האחרונים (שני שערים ובישול) ואת תוצאת המשחק חתם בדקה ה-54 יוסף אן נסירי, שהעניק לאגירה ניצחון יקר במיוחד על הקבוצה אותה אימן ב-2012. אספניול נותרה ללא ניצחון מאז ה-27.10, רשמה שישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו.

אוסאסונה – ריאל סוסיאדד 4:3

אוהדי ריאל מדריד בוודאי שמחו לראות הצגה נוספת של מרטין אודגור, שבישל למיקל אויארסבאל (15) וסובב בעצמו כדור חופשי אדיר לחיבורים (28). הנורבגי, שמושאל לריאל סוסיאדד עד תום העונה הבאה, העלה את מאזנו לארבעה שערי ליגה וחמישה בישולים בהופעתו ה-16 העונה. בין לבין היה זה כריסטיאן פורטו (18) שמצא את הרשת והבאסקים כבר הייו בטוחה שהניצחון בכיס עם יתרון מבטיח בן שלושה שערים תוך 28 דקות, אך אוסאסונה לא התכוונה להרים ידיים.

ארידאנה הרננדס (45) וצ'ימי אווילה (49) צימקו, אולם שאיפות הקאמבק ספגו מכה קשה בדקה ה-74 עם הרחקתו של פקונדו רונקאליה (74). חמש דקות לאחר מכן אוסאסונה שילמה ביוקר על החיסרון המספרי כשהמחליף אלכסנדר איסאק כבש מקרוב וקבע 2:4 לאורחת. נגמר? לא אם זה תלוי באווילה הנפלא שהשלים צמד (84) לאחר מבצע אישי מרשים, אולם לא יותר מכך והמארחת נוצחה 4:3 בתום 90 דקות מהנות במיוחד. סוסיאדד קטעה רצף של שני משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון ונצמדה לחבורת הצמרת כשבמאזנה 31 נקודות. מנגד, אוסאסונה רשמה הפסד ליגה שני ברציפות ונותרה במרכז הטבלה עם 23 נקודות.


מעורב בתשעה שערי ליגה העונה. מרטין אודגור (ריאל סוסיאדד)

תוצאה נוספת
לבאנטה – סלטה ויגו 1:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי