למרות משחק חלש, סביליה חילצה תיקו 1:1 נגד אתלטיק בילבאו

לוקאס אוקמפוס
לוקאס אוקמפוס | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

האנדלוסים, ללא דאבור, נקלעו לפיגור מוקדם משער של קאפה (15), אבל עצמי של נונייס (60) הציל את לופטגי מהפסד ביתי כואב. ויאדוליד חזרה פעמיים מפיגור בזכות צמד של אונאל ל-2:2 נגד לגאנס

קבוצות: לגאנס סביליה
(גודל טקסט)

הליגה הספרדית חזרה סוף סוף מפגרת החורף, והמחזור ה-19 יצא לדרך היום (שישי) עם שני משחקים. במפגש המוקדם נפרדו ויאדוליד ולגאנס ב-2:2, ומאוחר יותר סיימה סביליה ב-1:1 ביתי עם אתלטיק בילבאו.

ויאדוליד – לגאנס 2:2
בלגאנס כנראה לא היו יכולים לחכות לחזרת הליגה, כיוון שתוך ארבע דקות הם עלו ליתרון. יוסף אן נסירי פרץ מצד שמאל, מסר רוחב ומרטין בריית'וויט בעט לשער כמעט ריק. גם ויאדוליד היתה רעבה לשער, וארבע דקות לאחר מכן סרג'יו גוארדיולה הוריד כדור בתוך הרחבה לעברו של אנס אונאל, שדחק פנימה את ה-1:1. הפתיחה המהירה לא נגמרה שם, ובדקה ה-13 זה כבר היה 1:2 לאורחים משער של רוקה מסה לאחר טעות בהגנה של ויאדוליד.

אבל למרות הפתיחה המשוגעת, המשך המשחק היה די מנומנם. לגאנס המשיכה לתקוף אך לא היתה מדויקת, ולוויאדוליד היתה רק הזדמנות אחת לפני סיום המחצית. במחצית השנייה המארחת היתה טובה יותר והיתה קרובה לכבוש מספר פעמים, כשאונאל נוגח מקרוב בדקה ה-77 ומחמיץ בסנטימטרים, אבל שתי דקות לאחר מכן השיג החלוץ הטורקי את השוויון עם נגיחה נוספת, שהפעם עברה מעל השוער ונכנסה.

(צילום: הליגה הספרדית, האתר הרשמי)
(צילום: הליגה הספרדית, האתר הרשמי)

לגאנס נמצאת במגמת התעוררות וזהו המשחק החמישי ברציפות ללא הפסד שלה, ארבעה מתוכם בליגה, אך היא עדיין מתחת לקו האדום ורחוקה נקודה ממאיורקה שנמצאת מעליו. גם עבור ויאדוליד התיקו לא ממש עזר, והיא במקום ה-14 במרחק 7 נקודות מהקו האדום.

סביליה – אתלטיק בילבאו 1:1
עם דאבור שוב מחוץ לסגל, סביליה קיוותה לחזור מהפגרה עם ניצחון שלישי ברציפות – שני בליגה – ולהבטיח את המקום השלישי לעוד שבוע לפחות, אבל הציגה משחק חלש במיוחד. תוך רבע שעה מהפתיחה עלתה בילבאו ליתרון, כשאנדר קאפה חודר לרחבה בפעולה נהדרת ומכניע את תומאש ואצ'ליק. הקבוצה של לופטגי אפילו לא התקרבה למצב בעיטה במחצית הראשונה, אבל את השנייה היא פתחה עם בעיטה נהדרת של מוניר אל חדאדי תוך דקה מהחזרה למגרש.

עם המומנטום לצידם, האנדלוסים חזרו לתקוף ולוק דה יונג נפל ברחבה בדקה ה-59, אך השופט הורה להמשיך. דקה לאחר מכן אונאי נונייס ניסה להרחיק כדור רוחב, אך דחק פנימה בטעות וקבע 1:1 שהסחזיק עד הסיום. סביליה אמנם ניצלה מהפסד, אבל על פי היכולת – לאורך רוב המשחק, הדקות שבין פתיחת המחצית הראשונה לדקה ה-65 היו בסדר – הם לא יעמדו בקצב של הליגה הספרדית לאורך זמן. דאבור כנראה בדרך החוצה, אז האם יגיע בינואר רכש שיציל את קבוצת הצמרת הספרדית?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי