רונאלדיניו סיפר על תחילת דרכו של מסי בברצלונה

ליאו מסי, רונאלדיניו
ליאו מסי, רונאלדיניו | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

בראיון בברזיל, הכוכב שתלה את הנעליים התייחס לפרעוש: "כשהצטרפתי היו דיבורים על ילד שבלט, הוא לא היה צריך ממני כלום". וגם: הזיכרונות מברצלונה והעבודה תחת פרנק רייקארד

(גודל טקסט)

בדיוק לפני שנתיים אוהדי הכדורגל החמיצו פנים כאשר רונאלדיניו גאושו הודיע על פרישה בגיל 38. הקוסם הברזילאי אמנם היה רחוק מאור הזרקורים בשנותיו האחרונות בקריירה אך היה קונצנזוס, האיש שהוציא את ברצלונה "מחושך לאור". היום (חמישי) התראיין רונאלדיניו במולדתו למגזין "Panenka", סקר את הקריירה הנפלאה שלו וגם פירגן כמובן לליאו מסי.

רונאלדיניו אמר על מסי: "כשהגעתי לבארסה היו דיבורים על ילד שבלט. היינו חברים, התחלנו לשחק ביחד והסתדרנו מצוין. דיברנו עם המאמן פרנק רייקארד וביקשנו שהוא יתאמן איתנו. הכל קרה מהר. התמזל מזלי להיות זה שבישל לו את השער הראשון. היה נחמד לראות אותו כובש את העולם. הוא לימד אותי ספרדית ואני לימדתי אותו פורטוגזית ועם הכדור הבנו זה את זה בצורה מושלמת. אהבתי שהוא היה נשאר רגוע, לעולם לא הסתבך ותמיד היה בחיק המשפחה. הוא לא היה צריך ממני כלום".

על ברצלונה: "מהמשחק הראשון הכל היה שמח, יש לי זיכרונות נפלאים. אלפים הגיעו לקבל אותי באצטדיון כשהוצגתי במדי הקבוצה". במשחק הבכורה שלו בקאמפ נואו, נגד סביליה, הוא קיבל את הכדור על החצי, התקדם נפלא בדריבל ושלח בעיטה אדירה למשקוף ופנימה כשהשווה ל-1:1.

על רייקארד: "הוא מאמן נהדר, בחור שקט מאוד, הטוב ביותר שעבדתי איתו. הוא ידע הכל כי הוא היה שחקן מהרמות הגבוהות ביותר וזה הקל עלינו. כל מה שאנחנו עברנו – הוא כבר עבר עוד קודם. הוא דיבר אלינו בצורה פשוטה וישירה. הוא נתן לי חופש לעשות מה שאני רוצה עם הכדור, לשחק את הכדורגל שלי. כמובן כאשר לא היה לנו את הכדור – הייתי צריך למלא את ההתחייבויות וללמוד טקטיקה. כל מה שאתה עושה עם הכדור זה עניין של אימונים וביטחון".

בקיץ 2008 – עם בואו של פפ גווארדיולה – הוא נאלץ לעזוב את ברצלונה והגיע למילאן שם שיחק במשך שנתיים וחצי. הברזילאי נזכר: "זה היה כמו להגיע לאחת הקבוצות הטובות בעולם, כמו ריאל מדריד הגלאקטית". בהמשך שיחק באתלטיקו מיניירו: "רציתי לחזור פיזית למדינה שלי ולעזור לקבוצה לזכות בגביע הליברטדורס".

הברזילאי זכה עם נבחרת ברזיל במונדיאל 2002 כאשר כבש שער מבריק בכדור חופשי נגד אנגליה ברבע הגמר, הוביל את ברצלונה לשתי אליפויות רצופות ולזכייה גם בליגת האלופות (2005-06) וזכה בכדור הזהב. אין ספק: עולם הכדורגל מתגעגע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי