זידאן: "הזאר? יהיה נועז מדי להגיד מתי יחזור", קבאני יציל את סימאונה?

זינדין זידאן
זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הצרפתי לא כבש כבר חמישה שבועות, הבלאנקוס יפגשו בראשון את ויאדוליד ללא בייל הפצוע ("הוא הראשון שמאוכזב מכך"). המאמן התייחס לבלגי. אתלטיקו רוצה לצאת מהמשבר מול לגאנס, המאמן: "ממשיך באותה התלהבות ענקית

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגה הספרדית שיצא לדרך אתמול (שישי) ונמשך גם הערב (שבת) יגיע לסיומו ביום ראשון עם חמישה משחקים. במוקד, ריאל מדריד תתארח אצל ויאדוליד ואתלטיקו מדריד תנסה לצאת מהמשבר כשתארח את לגאנס.

אתלטיקו מדריד – לגאנס (13:00)
נראה שדייגו סימאונה נמצא בתקופה הקשה ביותר שלו כמאמן אתלטיקו מדריד, שרשמה שבוע שחור. לאחר הפסד 2:1 חלש באייבר, הגיעה הדחה מביכה מהגביע נגד קולטורל לאונסה מהליגה השלישית. על הנייר מדובר בהזדמנות נוחה כדי לחזור למסלול הניצחונות שכן היריבה מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה ולא ניצחה אף משחק חוץ העונה בליגה. קיירן טריפייר ערך אימון רגיל אולם הקפטן קוקה וחוסה מריה חימנס נמצאים בספק למשחק.

 
המנהל הספורטיבי גיל מרין פנה לאוהדי הקבוצה ואמר: "זו הייתה מכה קשה ובלתי צפויה ואני מבין את הכאב, אבל אל לכם להעריך את מצב המועדון לפי שני המשחקים האחרונים. אסור לשכוח לאן הגענו ומה השגנו כמועדון עם הצוות המקצועי הזה. שיחקנו גמרים רבים בעשור האחרון ומיקמנו את עצמנו בין הקבוצות הטובות באירופה. אנחנו משוכנעים שהקבוצה תגיב, דייגו סימאונה ואנשיו יעמדו בראש המועדון וימשיכו לעזור לנו לצמוח בשנים האחרונות".

 
סימאונה התייחס לתמיכת הקהל שביקש ממנו להישאר ברשתות החברתיות: "לא ראיתי את זה אבל אמרו לי, זה ספונטני ומרגש, מחזק את הביטחון וההתלהבות שתמיד יש לי בקבוצה הזו. ברור שאנחנו ראויים לביקורת אחרי שני הפסדים קשים. אתלטיקו כבשה את חיי, אמשיך באותה התלהבות"

בשער "מארקה" נכתב "אדינסון קבאני להצלת צ'ולו" (סימאונה) והקולצ'ונרוס מתכננים להגיש הצעה אחרונה ומפתה לפריז סן ז'רמן כדי לצרף את החלוץ באופן מיידי. בקבוצה מאמינים שיהיה מוכן להפחית בדרישותיו הכספיות.


ויאדוליד – ריאל מדריד (22:00)

הקבוצה של זינדין זידאן מחזיקה אצבעות לוולנסיה שתארח את ברצלונה במאסטייה ותקווה לסיים את המחזור הנוכחי בפסגת הטבלה. הבלאנקוס מגיעים למשחק לאחר שלושה ניצחונות רצופים, שניים בליגה ואחד לא מרשים בגביע, וכשבאמתחתם 18 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. מצד שני, על אף הפערים העצומים בטבלה, אסור לשכוח שהמארחת כבר תיסכלה את ריאל כשלקחה נקודה בסנטיאגו ברנבאו במחזור השני, כשסרג'י גווארדיולה כבש שער שוויון יקר בדקה ה-88. בשנה שעברה משחקו האחרון של סנטיאגו סולארי על הקווים היה כאשר ריאל הביסה 1:4 את ויאדוליד בחוץ.

במהלך הניצחון על סלמנקה בגביע (1:3), גארת' בייל אמנם שבר את הבצורת הארוכה שלו אך סבל מפציעה והוא יחמיץ את המשחק. כמוהו ייעדר גם המגן המוצהב דני קרבחאל, ומנגד נראה שהקפטן סרחיו ראמוס שהתאמן כרגיל, יחזור להרכב. בספרד דיברו על הרצון של הקבוצה ממדריד לראות את קארים בנזמה חוזר לכבוש לאחר למעלה מחודש. הצרפתי לא כבש כבר 364 דקות. אם מרסלו יפתח בהרכב הוא ירשום ציון דרך גדול עם משחקו ה-500 במדי ריאל מדריד.

בשורות גדולות לא פחות עבור ריאל הן התקדמותו של אדן הזאר שממשיך להתאמן עם כדור ובספרד אופטימיים שיוכל לקבל דקות בדרבי נגד אתלטיקו במחזור הבא. זידאן אמר על הזאר: "הוא רק התחיל לגעת בכדור ומתאמן כמעט בלי כאבים, יתאמן ביום שני. אנחנו מקווים שישוב בקרוב אבל מוקדם להעריך מתי יחזור".


קארים בנזמה. נקלע לבצורת (Denis Doyle/Getty Images)

 
זידאן דיבר על כך שכולם משחקים: "זו הרוח שאנחנו רוצים, אנחנו ברגע טוב ורוצים שזה יימשך. זה קשה לשחק כל שלושה ימים. אנחנו חייבים להפגין תמיד את הגרסה הטובה שלנו. ויאדוליד הפסידה רק משחק אחד בבית וזה משחק לא פשוט". על סגנון המשחק: "כולן רוצות לנצח, וכל קבוצה בוחרת איך לעשות את זה, לא אדבר על קבוצות אחרות".

 
על בייל: "כששחקן זמין – הוא ישחק ויהיה טוב. הוא ספג פגיעה בקרסול והוא לא זמין, הוא כמובן הראשון שמאוכזב מזה. אני מקווה שביום שני הוא יחזור להתאמן איתנו. כמובן שאני מעדיף שיהיה לי כאב ראש אחר כאשר כולם זמינים. אתם יכולים לחשוב מה שאתם רוצים, זו פגיעה קלה. בייל תמיד רוצה לשחק".

 
על החשיבות של קאסמירו: "הגולים שלו לא הבקיעו אותי. הוא עשה את זה בקלות. הוא שחקן חשוב אבל לא יותר מאחרים. כל 25 השחקנים שלנו הם חשובים. יש הרבה משחקים וכולם ישחקו".

בייל. כבש ונפצע (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

 
על ויניסיוס: "האם חזר לו הביטחון? כן, אבל נעבוד איתו לאט לאט, הוא צריך להיות שאפתני. הוא בן 19 ועליו להישאר גם רגוע. כשהוא לא משחק זה מסיבה מסוימת – יש שחקנים רבים טובים. ברור שיהיו לו עוד דקות".
 
 
על אודריוסולה שעזב: "דיברתי איתו והחלטנו שהכי טוב עבורו שייקבל את ההזדמנויות במקום אחר. אני מקווה שהוא ירוויח דקות משחק. הוא שחקן טוב"

ויאדוליד מגיעה למשחק לאחר רצף שלישי במהלכו לא ניצחה בשמונת משחקי הליגה האחרונים שלה, אולם היא עדיין בפער של שש נקודות מהקו האדום. ואם זה לא מספיק, היא סיימה את דרכה בגביע המלך באמצע השבוע לאחר שהודחה מול טנריפה הקטנה. המאמן סרחיו אמר לקראת המשחק: "עלינו ללמוד מהאכזבה הזו ולצמוח ממנה. לדעתי זה מזל גדול לפגוש את ריאל אחרי הגביע, המוטיבצייה גבוהה בכל מקרה. אם ריאל צריכה להפסיד אז שזה יקרה בחוסה זורייה".
 

 

במשחקים נוספים מחר: סלטה ויגו – אייבר (15:00), חטאפה – בטיס (17:00), ריאל סוסיאדד – מאיורקה (19:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי