הזאר יחזור לשחק רק נגד סיטי? קורטואה: "התגברתי על ימים קשים"

אדן הזאר
אדן הזאר | David Ramos/Getty Images

הקשר הבלגי שהחמיץ העונה כבר 14 משחקים בגלל פציעות, ייעדר גם מהדרבי נגד אתלטיקו בשבת לאחר שלא התאמן. בספרד משוכנעים שיישמר עד לסוף חודש פברואר. וגם: השוער מדבר על השינוי הגדול שלו ושל ריאל מדריד

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אדן הזאר הגיע לריאל מדריד כרכש הנוצץ של הקיץ לאחר שעלה כמאה מיליון יורו. מאז נפצע במהלך התיקו 2:2 נגד פריז סן ז'רמן בסנטיאגו ברנבאו, דווקא כשנכנס לכושר טוב – אוהדי הבלאנקוס עקבו בקביעות אחרי תהליך ההחלמה שלו וציפו לשובו, אלא שהעונה המסוייטת שלו נמשכת. תחילה היה סימן שאלה לגבי השתתפותו בקלאסיקו, בהמשך דובר על הסופר קופה הספרדי אך הבלגי עדיין פצוע והחדשות עבור ריאל לא טובות.

הבלגי עדיין מסתפק באימונים קלים עם כדור ומשמעות הדבר היא שהוא יחמיץ את הדרבי נגד אתלטיקו מדריד בשבת. המטרה, כך נכתבה בשני העיתונים הגדולים במדריד, "מארקה" ו"אס" – היא לשמור עליו בצמר גפן כדי שיגיע בריא לשבוע הקריטי של העונה כאשר בסוף חודש פברואר תארח ריאל מדריד את מנצ'סטר סיטי בשמינית גמר ליגת האלופות ומייד לאחר מכן תפגוש את ברצלונה בקלאסיקו בסנטיאגו ברנבאו. עד עתה הזאר רשם רק 13 הופעות במדי ריאל מדריד בשל שתי פציעות מן סבל, שגרמו לו להחמיץ לא פחות מ-14 משחקים (אם נתעלם ממשחק הגביע).

בינתיים בספרד מדברים על השינוי הגדול שעברה ריאל מדריד שמתקשה מאוד לכבוש שערים (39 שערי זכות בלבד כבשו הבלאנקוס ב-21 משחקי ליגה) אך בינתיים ההגנה עוזרת לה לנצח. הבלאנקוס ספגו 13 שערים בלבד, ההגנה הטובה בחמש הליגות הבכירות באירופה, כאשר רק פעמיים בעבר רשמו הבלאנקוס מאזן ספיגות כזה – ב-1964/65, בימים של פרנץ פושקאש ופאקו חנטו, וכן בסוף שנות ה-80 (עונת 1987/88).

מי שמסמל יותר מכל את ריאל מדריד החדשה הוא השוער טיבו קורטואה שנמצא בכושר נפלא. הבלגי התראיין לערוץ הטלוויזיה של המועדון ואמר: "אני מרגיש מצוין, סיימנו את סוף השנה עם הרבה ניצחונות על ה-0 ואנחנו צריכים להמשיך ככה. הגענו בביטחון לסופר קופה אבל אנחנו רוצים לזכות בכל התארים. אני נהנה מכל רגע בריאל מדריד". כשנשאל האם הוא השוער הטוב בעולם ענה: "לא קל לי להגיד שאני הכי טוב, יש הרבה שוערים טובים, אני שמח לעזור לחברים שלי לנצח, אבל עליי לעבוד כל יום כדי להשתפר. אנחנו 11 שחקנים יחד, עושים הגנה כקבוצה, זה לא רק השוער. אם נמשיך להגן טוב, יהיה לנו סיכוי מעולה לנצח, אנחנו מפגינים עוצמה".

על הזכייה בסופר קופה הספרדי: "היינו ממוקדים מאוד. הגעתי למשחק הזה בביטחון גדול, לא חשבתי שאהיה הגיבור אבל הייתה לי הרגשה טובה. סרחיו ראמוס ואיסקו דירבנו אותי עוד יותר בפנדלים. עשיתי צעד קדימה וניסיתי להיראות מפחיד ולנצח את שחקני אתלטיקו פסיכולוגית. הקבוצה עצמה דייקה בכל הפנדלים".

 

המנטאליות המנצחת: "תמיד הייתי חזק נפשית, אם לא – תיכנע ללחץ. בריאל מדריד אתה לעולם לא יכול להיות רגוע מדי. אני לא עובד אחרת מאשר מלפני חמישה חודשים. אסור לאבד אמון בעצמך. עברתי ימים קשים, זה נכון, גם העונה שעברה חישלה אותי, ואני גאה. בגיל 20 אתה לוקח דברים ללב ובהמשך כבר לא". על כך שסייע לקבוצה לכבוש נגד ולנסיה: "נגד ג'ירונה בברנבאו בשנה שעברה גם כן עליתי לקרן וזה לא הסתדר, והפעם ידעתי שזו ההתקפה האחרונה. אם זה היה קורה שלוש דקות קודם לכן – לא הייתי עושה זאת. הסתכלתי על מאמן השוערים והוא אישר לי".


טיבו קורטואה (Francois Nel/Getty Images)
 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי