זידאן הודה: "טעיתי במערך בדרבי". ריאל שברה שיא מועדון

זינדין זידאן, קארים בנזמה
זינדין זידאן, קארים בנזמה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הצרפתי הבין ששיטת חמשת הקשרים כשלה: "זו אחריות שלי. היה קשה להחליף את קרוס ואיסקו", וכעס כשנשאל על טרבל. הבלאנקוס מחזיקים ברקורד ההגנתי הטובה בהיסטוריה שלהם. וגם: מנדי מאפיל על מרסלו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד השיגה אתמול (שבת) ניצחון סופר-חשוב במירוץ האליפות כאשר גברה 0:1 על אתלטיקו מדריד בדרבי בסנטיאגו ברנבאו ופתחה לפחות זמנית פער של שש נקודות על פני ברצלונה. הבלאנקוס, שהגיעו ל-21 משחקים בכל המסגרות ללא הפסד – השיגו ניצחון ביתי ראשון בליגה על היריבה העירונית מאז דצמבר 2012, אז מסוט אוזיל וכריסטיאנו רונאלדו כבשו. הפעם היה תורו של קארים בנזמה שהעלה את מאזנו ל-18 שערים העונה בכל המסגרות. החלוץ הצליח לכבוש לראשונה נגד אתלטיקו בברנבאו.

כמו שקרה לא אחת העונה, ההגנה הייתה המפתח עבור הבלאנקוס. בערב בו הקפטן סרחיו ראמוס השתווה לפאקו חנטו ומנואל סאנצ'יס שהחזיקו בשיא ההופעות במשחקי הדרבי (42), ריאל שוב שמרה על שער נקי, בפעם ה-13 העונה ב-22 משחקיה. ריאל ספגה 13 שערי חובה בלבד עד עתה במסגרת הליגה – ההגנה הטובה ביותר בחמש הליגות הבכירות באירופה, מה שמהווה גם את שיא המועדון.

ההגנה, מסתבר, לקחה חלק חשבון בניצחון. פרלאן מנדי רשם בישול מצוין לחברו הצרפתי וזכה למחמאות כשבתקשורת נכתב: "נמצא מגן שמאלי. אין ספק שהוא התגלית. אף אחד כבר לא שואל איפה מרסלו וזה ההישג הגדול ביותר שלו". רפאל וראן חברו לקבוצה החמיא: "יש לו כושר גופני מצוין, הוא טוב בהגנה אבל משמעותי בכל צידי המגרש. באימונים הוא מבשל הרבה גולים כאלה".

בספרד פירגנו: "ויניסיוס מצא את החולשה של אתלטיקו", נכתב ב"מארקה" שם הברזילאי זכה לציון שלושה כוכבים – היחיד בדרבי. "מדברים על הקושי שלו לכבוש שערים אך אין עוררין על היכולת שלו. מעטים מסוגלים לשבור הגנה מסודרת כזו כמוהו. זידאן התעשת והבין שהבחירה שלו הייתה לא נכונה וענה בחילוף כפול שהשפיע רבות. ריאל השיגה את ה-0:1 נגד אתלטיקו מדריד וזה אוצר גדול עבורה. לריאל אולי אין הרבה גולים, אבל בהגנה היא סלע". ב"אס", הברזילאי גם כן זכה לשלושה כוכבים וכך פדה ואלוורדה ומנדי. "הדרבי העיף את אתלטיקו ממאבק האליפות והוכיח שואלוורדה הוא תגלית המאה", נכתב. "לזידאן יש בעיות בהתקפה מתחילת העונה אך שיטת חמשת הקשרים נידונה לכישלון. לוקאס ואסקס ו-ויניסיוס היו אחראיים על צוות ההצלה".

זינדין זידאן הודה בסיום כשטעה עם המערך בו בחר: "במהלך הסופר קופה נגד אתלטיקו שיחקנו מעולה עם חמישה קשרים. הפעם לא, וזו אחריות שלי, לכן שינינו. לא היה לי קל להחליף את טוני (קרוס) ואיסקו, אבל הם שמחו על הניצחון. כל אחד אחר היה יכול להיות מוחלף במקומם". עוד אמר על החילופים: "כולנו ביחד, קבוצה. ויניסיוס עזר לנו כשעלה מהספסל והוא ומנדי שיתפו פעולה טוב, אבל צריך להחמיא גם לקרבחאל ולוקאס מהצד השני. אני אף פעם לא מגלה מה אני אומר לשחקנים בהפסקה". עבור הצרפתי, אגב, מדובר בציון דרך. עם הניצחון אתמול הוא הגיע ל-129 ניצחונות – עקף את ז'וזה מוריניו כשרק ויסנטה דל בוסקה ומיגל מוניוס ניצחו יותר ממנו בליגה.

הצרפתי הוסיף: "זה תמיד מסובך מאוד לנצח בדרבי, פגשנו יריבה קשה שבמחצית הראשונה לא עשתה רק הגנה מעולה אלא גם סיכנה את השער. אנחנו שמחים על שלוש הנקודות אבל אלה שלוש נקודות כמו על כל ניצחון אחר". זידאן הודה לאוהדים על התמיכה ושיבח את היכולת של הקבוצה לזכות בכדור במהירות. על בייל: "הוא היה זמין, אבל הייתי צריך לבחור שחקנים אחרים. אני סומך עליו עד הסוף". כשנשאל על טרבל, זידאן כעס: "מה פתאום, העונה עוד ארוכה, אנחנו רק באמצע. לא זכינו בשום תואר חוץ מהסופר קופה הספרדי".

קארים בנזמה חוגג. ניצחון גדול לריאל מדריד (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי