צפו בתקציר: סוסיאדד הדיחה את ריאל מדריד מהגביע אחרי 3:4 סוער בברנבאו

שחקני ריאל מדריד
שחקני ריאל מדריד. בצ'מפיונס זה לא עבד | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

שבעה שערים, שניים נוספים שנפסלו, צמד אדיר כוכב צעיר ודרמה אחת גדולה. הבלאנקוס וזידאן הציגו משחק הגנה שערורייתי. איסאק כבש פעמיים, אודגור הוסיף מול האקסית

(גודל טקסט)

זה לא המפעל שלו. לאחר 21 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, ריאל מדריד וזינאדין זידאן הפסידו הערב (חמישי) 4:3 לריאל סוסיאדד והודחו מהגביע הספרדי בשלב רבע הגמר. זו הפעם השלישית שהמאמן הצרפתי מודח עם הבלאנקוס בשלב הזה בסנטיאגו ברנבאו.

למשחק הערב עלה זידאן עם הרכב מרובה מחליפים, כאשר השוער אלפונס אראולה, הבלם אדר מיליטאו, הקשר בראהים דיאס וגם חאמס רודריגס קיבלו את הרדיט מהצרפתי. מנגד, הבאסקים פתחו בהתמודדות עם מרטין אודגור, המושאל ממדריד, כשלצידו שיחק אלכסנדר איסאק, שהיה הכוכב הגדול ביותר של המשחק הסוער.

ההלם הגדול של יושבי האצטדיון במדריד התחיל כבר בדקה ה-22, אז אודגור כבש לרשת של קבוצת האם שלו ולמעשה פתח את המשחק. המחצית הראשונה המשיכה להיות בשליטת האורחת, אך השנייה הייתה סיפור המשחק. זה התחיל עם שער מהיר איסאק, שנפסל לאחר ששופטי המסך זיהו עמדת נבדל. ארבע דקות לאחר מכן השבדי הצעיר כבר חגג פעם נוספת, לאחר שער נהדר ובעיטה מהאוויר.


לא ישכח את היום הזה. איסאק חוגג בברנבאו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

שתי דקות בלבד חלפו, ואותו איסאק חגג פעם נוספת בזכות בעיטה אדירה ששיגר לרשת העליונה של אראולה וגרם לכל מי שלובש לבן במגרש לתפוס את הראש. ריאל מצידה התעוררה מהר מאוד, ומרסלו הצליח לכבוש שער מצמק כשלוש דקות לאחר מכן. אך כאן בדיוק נכנס שוב משחק ההגנה של המקומיים, שהיה על גבול השערורייה, ומיקל מרינו ניצל זאת היטב כדי לסיים מהלך שסידר לו איסאק ולחסל את המחשבות של ריאל מדריד על הקאמבק.

בדקה ה-80 בדיוק ויניסיוס הצליח לנגוח לרשת של אלכס רמירו, אך פעם נוספת מערכת ה-VAR הופעלה והשער נפסל. 60 שניות לאחר מכן כבר לא היו טענות להתקפה הלבנה, כשרודריגו המחליף צימק ל-4:2. עמוק בתוך תוספת הזמן נאצ'ו צימק ל-4:3 אחרי שקיבל כדור נהדר מקארים בנזמה, אך ריאל מדריד לא הצליחה לחזור מעבר, למרות לחץ כבד שהפעילה. אנדוני גרוסבל מסוסיאדד הורחק בדקה ה-95, אבל זה לא שינה דבר עבור האורחת, שיצאה מהברנבאו עם כל הקופה.


זידאן. מודח בפעם השלישית ברבע הגמר (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

הרכבים
ריאל מדריד: אראולה, נאצ'ו פרננדס, סרחיו ראמוס, אדר מיליטאו, מרסלו, פדה ואלוורדה (לוקה יוביץ', 76), טוני קרוס, ברהים דיאס (רודריגו, 76), חאמס רודריגס (לוקה מודריץ', 46), ויניסיוס ג'וניור, קארים בנזמה

ריאל סוסיאדד: אלכס רמירו, אריץ אלוסטונדו, רובין לה נורמנד, אנדוני גרוסבל, נאצ'ו מונראל, איגור זובלדייה, מיקל מרינו, אדנאן ינוזאי (אנדר מוגורוסה, 46), מרטין אודגור (אנדרה גווארה, 64), מיקל אויארסבאל, אלכסנדר איסאק (איהן מוניוז, 70).

מהלך המשחק:
המשחק נפתח בקצב גבוה אך ללא מצבים אמיתיים. בדקה השישית חאמס רודריגס התפנה לבעיטה אך נבלם ברגע האחרון על ידי שחקן הגנה. בדקה העשירית ניסיון אמיתי ראשון – קארים בנזמה הצליח להשתחרר ברחבה ובעט לפינה הקרובה, אלכס רמירו הדף לקרן.

בדקה ה-16 סוסיאדד יצאה קדימה יפה, אלכסנדר איסאק מסר כדור עומק לעדנן ינוזאי אך אדר מיליטאו גלש נפלא והרחיק. איסאק היה חייב לכבוש לאחר תרגיל קרן ענק של סוסיאדד שבחרה בקרן שטוחה אבל החלוץ התבלבל ולא הצליח לבעוט. כעבור ארבע דקות חאמס ניסה את כוחו בבעיטה חופשית ממצב לא רע אבל בעט מעל השער.

מרטין אודגור עוקף את טוני קרוס ( JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-22 דווקא סוסיאדד עלתה ליתרון. איסאק ניצל את השטח שהיה לו ובעט חזק למרכז השער, אפונס אראולה הדף לא מספיק טוב ומרטין אודגור היה ראשון לריבאונד כשבעט בין רגליו של השוער ולא חגג. 0:1 לריאל סוסיאדד. הבלאנקוס יכלו להשיג שוויון מהיר אחרי מבצע נפלא של ויניסיוס, אלא שבנזמה בזבז הזדמנות גדולה כשלא הצליח לבעוט אחרי שקיבל מסירה מצוינת.


שחקני סוסיאדד חוגגים. מוליכים בצדק בברנבאו (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


מרטין אודגור (Denis Doyle/Getty Images)

בזמן שריאל לא הצליחה להעלות את קצב המשחק שלה ולכן התקשתה למצוא פתרונות, איסאק המשיך להקשות על ההגנה שלה. בדקה ה-32 הוא קיבל כדור חוץ ארוך ובעט חזק אבל החמיץ. 


ויניסיוס (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בדקות שלפני ההפסקה הבלאנקוס לחצו. בדקה ה-36 הגיע איום ראשון מסוכן מצד המארחת כשחאמס הגיע מאחור ובעט חזק לפינה אבל אלכס רמירו הדף נפלא. כעבור שתי דקות ויניסיוס עבר בקלילות את המגן שלו ובסיום ההתקפה פדה ואלוורדה בעט חזק אך השוער הדף לקרן. ברהים דיאס כידרר נהדר בתוך הרחבה והרים ברגל ימין לסרחיו ראמוס שנגח למשקוף אך הבלם היה בנבדל קטנטן והשופט שרק. סמוך להפסקה איסאק היה יכול להכפיל את היתרון אבל רשם שתי החמצות גדולות, אחת מהן אחרי מתפרצת מהירה של הבאסקים בדקה ה-45.

כמו במחצית הראשונה, ריאל סוסיאדד פתחה את החצי השני בטירוף. זה התחיל כשאיסאק מצא את הרשת של אראולה בדקה ה-50, אך השער שלו נפסל בצדק בשל נבדל. בדקה ה-54 כבר אף אחד לא היה יכול לקחת השער מאיסאק, שכבש מהאוויר לאחר עבודת הכנה נהדרת של אנדר מוגורוזה המחליף. שתי דקות לאחר מכן וכל יושבי הברנבאו נכנסו שוב להלם גדול, כאשר איסאק קיבל כדור בתוך הרחבה, ובבעיטה חדה מצא את הרשת העליונה וחגג צמד נהדר.


הלם במדריד (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)


שחקני סוסיאדד חוגגים (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

בדקה ה-59 ריאל הצליחה לצאת מההלם הגדול, יצאה להתקפה מהירה מאוד ובסיומה דיאז מסר למרסלו החופשי, והמגן הברזילאי הניף את רגלו השמאלית וצימק
ל-3:1, שהחזיר הרבה מאוד תקוות לקהל הלבן. אותן תקוות כנראה נגמרו בדקה ה-69, כאשר איסאק רץ על האגף ומסר כדור שטוח לעבר מרינו, שהיה חופשי לגמרי
במרכז הרחבה של ריאל וקבע 1:4 מדהים לסוסיאדד.


מדהים. סוסיאדד לא תשכח את היום הזה בברנבאו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

בדקה ה-80 בדיוק ויניסיוס הכניע את מרינו בזכות נגיחה ממרחק קצר, אך השער שלו נפסל לאחר שה-VAR התערב שוב במשחק. כדקה לאחר מכן ריאל מדריד חגגה פעם נוספת, כשאותו ויניסיוס הפעם בישל לרודריגו המחליף, שצימק ל-4:2. ריאל מדריד המשיכה ללחוץ, השאירה הרבה מאוד שטחים מאחורה והלכה על כל הקופה בשביל הקאמבק.

בדקה ה-93 בנזמה בישל לנאצ'ו שער מצמק נוסף, כאשר הספרדי עלה נהדר וכבש עם ראשו את ה-4:3 וגרם לכל יושבי הברנבאו לעמוד בתקווה, שהפכה לעוד יותר תקווה כשאנדוני גרוסבל מסוסיאדד הורחק בכרטיס צהוב שני בדקה ה-95, אך זה גם היה אקורד הסיום של המשחק. 3:4 לריאל סוסיאדד בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי