בצל הקורונה: בספרד דנים בתרחישים למקרה שהליגה תתחדש

ז'ואאו פליקס, דני קרבחאל
ז'ואאו פליקס, דני קרבחאל | Francois Nel/Getty Images

דחיית טורניר יורו 2020 ועצירת המגיפה יאפשרו להשלים את המשחקים באיחור. אפשרויות נוספות: הכתרת ברצלונה או פלייאוף בין שמונה הראשונות. וגם: שחקני ריאל מדריד הגיבו לראשונה מהבידוד

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

נגיף הקורונה מטלטל את העולם ושתי מדינות נמצאות במצב הקשה ביותר, שתיהן אימפריות ספורט – איטליה וספרד. ראש ממשלת ספרד הכריז הערב (שישי) על מצב חירום במדינה למשך 15 ימים, שכן יש כבר 120 מקרי מוות במדינה ולמעלה מ-4,200 בני אדם שנדבקו בנגיף. הוא אמר כי "לא ניתן לשלול שבשבוע בא נגיע ליותר מ-10,000 מודבקים", וכך מסתמן שדחיית שני המחזורים הקרובים בלה-ליגה היא רק יריית הפתיחה.

ובכל זאת, בכלי התקשורת בספרד מנסים לשער, בזהירות, כיצד תסתיים עונת הכדורגל 2019-20, שאם לא תתחדש כמתוכנן יהיה מדובר בהפסדים של 600 מיליון יורו. קיימים מספר תרחישים שונים לסיום הליגה, כמובן שהם תלויים בהחלטה של אופ"א ביום שלישי האם לדחות את יורו 2020 לקיץ הבא. "מארקה" ו"אס" ניסו לפזר את הערפל ביממה האחרונה.

האפשרות הראשונה היא העדיפה על כולם – הטורניר הגדול (יורו 2020) יידחה, המגיפה תיעצר והמשחקים יושלמו באיחור. בינתיים יש שני חלונות פנויים בעונה הסדירה, ב-18 באפריל וב-20 במאי. במקרה כזה יהיה אפשר להשלים את 11 המחזורים הנותרים והאליפות תוכרע על כר הדשא כשנשקלת האפשרות לשחק בימי רביעי וראשון כלומר בקצב גבוה יותר.


מוראטה מול קרבחאל (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

אפשרות אחרת היא לקבוע את זהות האלופה כמו בכדורסל כלומר בפלייאוף, למשל שמונה הקבוצות הראשונות שמתחרות על התואר. "זה אולי לא יהיה הכי הוגן אבל המצב הנוכחי הוא חסר תקדים גם ככה", נכתב ב"מארקה". צריך לזכור שגם גמר הגביע מהווה בעיה שכן אתלטיק בילבאו יכולה להשיג ככה את הכרטיס לאירופה בעוד בליגה היא איבדה סיכוי.

קיימת אופציה להשאיר את התואר שומם, כלומר שלעונת 2019-20 לא תהיה אלופה, אותן קבוצות ישחקו באירופה בשנה הבאה מה שלא הוגן מבחינת ריאל סוסיאדד לדוגמא שעושה עונה גדולה וניצבת במקום הרביעי. עוד אופציה היא להכריז על סיום העונה כמו שהיא ואז ברצלונה אלופה בזכות המהפך שעשתה במחזור האחרון כשגברה 0:1 על סוסיאדד בזמן שריאל מדריד נכנעה 1:0 לבטיס.

זה לא יהיה הוגן משום שלא כל הקבוצות שיחקו נגד כולן, מה שמוביל אותנו לאופציה האחרונה אבל גם בה הקבוצה של קיקה סטיין תסיים כאלופה – לקבוע את סיום העונה לפי הסיבוב הראשון (הטבלה במחזור ה-19). בארסה וריאל היו עם 40 נקודות כל אחת אלא שהקטלונים היו בעלי הפרש שערים עדיף (בספרד האליפות מוכרעת לפי המפגשים הישירים אבל לפני שהיו שניים כאלה, לפי הפרש שערים).


ראמוס ומסי. איך תוכרע האליפות? (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

עוד בריאל מדריד, במועדון מתרגלים לחיים בצל הבידוד. לוקאס ואסקס היה הראשון להתייחס לעניין כשהעלה תמונה ברשתות החברתיות מאימון שביצע בחצר עם הכיתוב בספרדית "אני נשאר בבית". בתקשורת כבר פרסמו שלכל שחקני ריאל מדריד יש חדר כושר בבית והם יקבלו תפריט תזונה מדויק וכן תוכנית אימונים וכמובן יהיו בקשר עם הצוות הרפואי.

דני קרבחאל ונאצ'ו שחלו בשפעת לפני המשחק נגד בטיס יצטרכו להיבדק שוב כדי לשלול אפשרות שנדבקו. בספרד מצאו נחמת עניים מבחינת ריאל – זמן טוב לשחקנים להתאושש, הרי מרסלו וטיבו קורטואה היו אמורים להחמיץ את המשחק נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות אם היה מתקיים בזמן המתוכנן. אולי אפילו יגיעו חדשות טובות ממרקו אסנסיו או אדן הזאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי