נשיא ריאל מדריד לשעבר, לורנצו סאנס, נפטר בשל נגיף הקורונה

לורנצו סאנס
לורנצו סאנס | AFP

הספרדי שכיהן במועדון בין 1995 ו-2000 וזכה פעמיים בליגת האלופות - נכנע למחלה בגיל 76. "נזכור אותך לנצח כאיש שהביא את הגביע השביעי". בנו ספד: "המשפחה וריאל היו התשוקות שלך". במועדון הבטיחו להנציחו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אירופה ממשיכה במאבק הקשה נגד נגיף הקורונה. ספרד היא המדינה במצב הגרוע ביותר, כך נראה, חוץ מאיטליה, והלילה (שבת) דמות חשובה בעולם הספורט הלכה לעולמה. לורנצו סאנס, נשיא ריאל מדריד לשעבר בן ה-76, שנדבק בווירוס לפני ארבעה ימים – לא שרד. ביומיים האחרונים חלה התדרדרות גדולה במצבו.  כפי שסיפר בנו פרננדו, סאנז שהה בביתו במשך שמונה ימים עם חום ולא רצה להוות מעמסה על בתי החולים שקורסים גם ככה, והובהל לאשפוז רק כשלא הייתה ברירה.

סאנס נולד באוגוסט 1943 במדריד. הגיע לדירקטוריון של הבלאנקוס ב-1985, ולאחר עשור החליף אותו בתפקיד נשיא המועדון. הוא זכה עם ריאל מדריד באליפות ב-1996/97 אך גולת הכותרת הייתה שנה לאחר מכן כאשר הקבוצה מספרד זכתה בגביע אירופה לראשונה מזה 32 שנה, לאחר שניצחה 0:1 בגמר את יובנטוס. כעבור שנתיים ריאל זכתה שוב בתואר והפעם אחרי ניצחון 0:3 על ולנסיה בגמר.

באותו קיץ נערכו בחירות לנשיאות והפעם סאנז הפסיד לפלורנטינו פרס (בפער של 3,167 קולות) לאחר שהבטיח להחתים את לואיס פיגו מברצלונה. סאנס ניסה את מזלו והתמודד על התפקיד גם כעבור ארבע שנים אך לא הצליח. 


הנשיא סאנס עם אנלקה וגביע אירופה בשנת 2000 (ATRICK HERTZOG/AFP via Getty Images)

בנו פרננדו ספד לו ברשתות החברתיות: "אבי הלך לעולמו, לא הגיע לו לסיים ככה בדרך הזו. הוא היה אחד האנשים הטובים, האמיצים והעמלים ביותר בעולם הזה. המשפחה שלו וריאל מדריד, אלה היו התשוקות שלו. אמי ואחי ואני נהנינו מכל הרגעים האלה בגאווה איתך אבא".

"לורנצו סאנס, הנשיא שסיים את הבצורת הכי קשה וכואבת של ריאל מדריד, נפרד מאיתנו", נכתב ב"מארקה" שם הציגו גלריית תמונות ענפה מתקופתו בכדורגל. "הנשיא של הגביע השביעי והשמיני, ככה נזכור אותך לנצח", נכתב ב"אס" הספרדי על רקע הביוגרפיה הארוכה שלו. 

ריאל מדריד הוציאה הודעה רשמית: "אלה חדשות קשות. אנחנו רוצים להביע את התנחומים העמוקים ביותר לבני המשפחה. בתקופת נשיאותו המשיכה ריאל לשפר את ההיסטוריה והאגדה שלה עם הזכיות בליגת האלופות – באמסטרדם לאחר 32 שנה ולאחר מכן גם בשנת 2000". לאחר שציינו את חמשת התארים בהם זכתה הקבוצה בכהונתו, נכתב: "ריאל מבכה על אובדן נשיא שהקדיש חלק גדול מחייו לתשוקה הגדולה שלו: ריאל מדריד". במועדון הוסיפו שיימצאו את הדרך הראויה להנציח אותו.

 

שוער ריאל מדריד לשעבר, איקר קסיאס, מיהר להגיב: "נשיא יקר, שולח את תנחומיי והחיבוקים שלי לכל המשפחה והחברים ברגעים קשים אלה. אתה מהווה עבורנו זיכרון מיוחד מאוד. תהיו חזקים". נשיא הליגה הספרדית ספד לו: "היית חשוב לא רק בהיסטוריה של ריאל מדריד אלא גם בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי". ראול כתב: "נוח על משכבך בשלום כבוד הנשיא, לעולם לא נשכח אותך".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי