אתלטיקו הודיעה: "מקצצים כדי שהמועדון ישרוד". ומה עם ריאל מדריד?

דייגו סימאונה, ז'ואאו פליקס
דייגו סימאונה, ז'ואאו פליקס | JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images

הקולצ'ונרוס אישרו קיצוץ שעל פי הערכות ינוע סביב 70 אחוז לכל אורך התקופה בה המועדון שובת מפעילות עקב התפרצות הקורונה. וגם: מדוע הבלאנקוס עדיין לא החלו בצעדים דומים?

(גודל טקסט)

כבר כמה ימים שבספרד עוסקים בקיצוצים אפשריים של הכוכבים הגדולים בעולם. בברצלונה התקשורת המקומית מדווחת על חילוקי דעות בין השחקנים לבין אנשי ההנהלה באשר לגובה הקיצוץ וגם במדריד נערכו בימים האחרונים דיונים בנושא. לא בצד של ריאל מדריד, לפחות בינתיים, אלא באתלטיקו מדריד – שם הודיעו הערב (שישי) על קיצוץ בשכרם של למעלה מ-500 עובדי המועדון, כולל שחקני הקבוצה.

בהודעה רשמית של אתלטיקו מדריד, נמסר על קיצוץ במטרה "לאפשר למועדון לשרוד". נשיא הקולצ'ונרוס אנריקה סרסו גם הצהיר בין השאר: "שוחחנו עם כל השחקנים והם מודעים לסיטואציה. ידענו שלא יהיו בעיות או טענות מצדם או מצד המאמנים". אתלטיקו היא למעשה כבר הקבוצה השלישית שפעלה בנושא, אחרי ברצלונה ואספניול – האחרונה כבר הודיעה על קיצוץ של כ-70 אחוז ועל פי הערכות כך תנהג גם אתלטיקו.

היום גם נשלח מכתב לחברי המועדון, "הסוסיוס" של אתלטיקו, ובין השורות חשף מנכ"ל אלטיקו, חיל מרטין: "כמה ימים אחרי האושר העילאי אליו הגענו בליברפול, הגענו לסיטואציה בה נאלצים להישאר בבתים ולא לצאת. בכל השנים שלי באתלטיקו מדריד, מעולם לא היה רגע כזה קשה ומורכב. העתיד לוט בערפל, אבל אני מבטיח שכל מי שעובד במועדון מתמודד עם המצב במלוא האחריות ובמטרה להבטיח את עתיד המועדון. המצב הקשה אילץ אותנו לקבל החלטות קשות והכרחיות ואני רוצה להודות לכולם על ההבנה והתמיכה. לא נותרה לנו ברירה אלא להיכנס להליך חירום זמני שישפיע על כולם, כולל השחקנים והצוותים המקצועיים של כל הקבוצות שלנו. אנחנו פועלים כדי לצמצם את ההשפעה על העובדים החיוניים של המועדון כדי שכשישוב הכדורגל, נוכל לחזור לפעילות מיידית. אלו זמנים קשים, אבל העתיד של אתלטיקו מאלץ אותנו לקבל החלטות כאלה".

רק השבוע פורסם כי דייגו סימאונה, למשל, הוא המאמן שמכניס הכי הרבה בעולם – כ-40 מיליון יורו בשנה, כולל פרסומות וחסויות מעבר למשכורתו השנתית. הוא למעשה מוביל בכ-10 מיליון יורו על אנטוניו קונטה, מאמן אינטר.


מוראטה. גם הוא יקצץ (CURTO DE LA TORRE/AFP via Getty Images)

בתוך כך, בספרד גם עשו מעין סקירת מצב לאור התהייה כיצד ריאל מדריד עדיין לא החלה בניסיונות לקצץ בתקציב, בדומה לברצלונה ולאתלטיקו וגם לקבוצות הבונדסליגה, ביניהן דורטמונד ובאיירן מינכן שסיכמו עם השחקנים על קיצוץ של 20 אחוז. ב-AS שוחחו עם דייב הופקינסון, מנהל החסויות העולמי של המועדון שאמר: "המשחקים לא מבוטלים אלא נדחים, אנחנו מקווים שיחזרו לשחק. אם העונה תסתיים, וזה יובהר באפריל, הרי שהפגיעה הכלכלית תהיה מופחתת".

עוד אמר הופקינסון כי המועדון צבר בעשור האחרון רווח נקי של 324 מיליון יורו, ושכר השחקנים הוא 283 מיליון יורו, בניגוד לבארסה שם שכר השחקנים הוא 427 מיליון. אצל ריאל השכר הוא 52% מהתקציב בעוד אצל בארסה זה 68%. בריאל ראמוס ובייל הם המשתכרים הכבדים עם 14.5 מיליון יורו. בבארסה, מסי, סוארס וגריזמן מרוויחים יותר ובמידה ניכרת. "אם המאזן העונה יהיה שלילי זה יהיה קשה, כמובן שריאל לא שונה". מתברר אף כי לפרס יש רזרבה של 75 מיליון יורו, כסף ששם בצד עוד מהבחירות ב-2009 וישתמשובו אם לא תהיה ברירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי