טבאס: "יהיו ירידות ליגה, קבוצות שיסרבו לשחק יספגו בהפסד טכני"

חאבייר טבאס
חאבייר טבאס | Gualter Fatia/Getty Images

נשיא מנהלת ה"לה ליגה" הבהיר כי המבנה לא יכול להשתנות והזהיר את הקבוצות למקרה שיסרבו לשחק ברגע שיהיה אישור לכך. וגם: תכנית החזרה לפעילות של הכדורגל הספרדי

(גודל טקסט)

נשיא מנהלת הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, סיפר היום (שישי) כיצד "לה ליגה" נערכת לחזרה לפעילות. בראש ובראשונה, טבאס הבהיר כי מבנה הליגה לא ישתנה: "הליגה צריכה למנות 20 קבוצות. כל החוזים נעשים לפי המספר הזה ואי אפשר לשנות אותו כי זה יצור כל כך הרבה שינויים, שכל העולם ייפגע. זה אומר שיהיו ירידות ועליות". בנוסף, הנשיא הזהיר את הקבוצות מפני אי הופעה למשחקים: "אם קבוצה מסוימת תסרב לשחק אחרי שנקבל את האישור לכך, היא תיענש בהפסד טכני."

מעבר לכך, טבאס פירט תכנית בת חמישה שלבים שלפיה עבדו במנהלת הליגה הספרדית לקראת חידוש המשחקים, אם הדבר אכן יתאפשר. "בשלב הראשון, ברגע שנכנסנו למצב חירום, התחלנו מיידית לעבוד על בניית לוח זמנים לחזרה לאימונים ולמשחקים. היינו צריכים לתכנן בתיאום עם אופ"א ושאר הליגות באירופה, כי לוח הזמנים שלנו כבול לזה של המפעלים האירופיים.

"ברגע שפתרנו את הסוגיה הזו, עברנו לשלב השני שהוא הערכת הנזקים שנספוג במקרה שלא נחזור לשחק או שנעשה זאת ללא קהל", המשיך הנשיא. "הבנו שמדובר בפגיעה של כמיליארד יורו במקרה של ביטול העונה, או 300 מיליון במקרה של משחקים בדלתיים סגורות ולפיכך נקטנו באסטרטגיות בנושא העובדים. חלק מהמועדונים הוציאו לחל"ת וחלק קיצצו בשכר".

קאמפ נואו לא צפוי לראות קהל בקרוב (Alex Caparros/Getty Images)
קאמפ נואו לא צפוי לראות קהל בקרוב (Alex Caparros/Getty Images)

טבאס הסביר גם כיצד הענף יתפקד כאשר ישוב לפעילות: "בשלב השלישי, בנינו פרוטוקול לחזרה לאימונים. זו סוגיה מורכבת כי מדובר בספורט עם מגע ואנחנו צריכים להבטיח את הבריאות של כולם. לאחר מכן, בשלב הרביעי בחנו כיצד לקיים משחקים בדלתיים סגורות ובזה אנו עוסקים כרגע. בשונה מנושא האימונים, כאן צריך לדאוג גם לדרכים וזמני נסיעה של הקבוצות, מקום לינה, כמות האנשים שמורשים להיכנס לאצטדיונים וכו'. אחת הישיבות שקיימנו הייתה עם עורכי הדין של המועדונים, כדי לבדוק כיצד פועלים בנושא החוזים שמסתיימים ב-30 ביוני. יכול להיות שהם יוארכו אוטומטית, אבל נהיה יותר חכמים בעניין הזה כשנדע מתי חוזרים לשחק".

אז מה השלב הבא? "נצטרך לחזות מה יקרה בעונה הבאה. יכול מאוד להיות שנשחק ללא קהל עד דצמבר וכשנחזור לא נוכל למלא את האצטדיונים. כל זה ישפיע על שכר השחקנים ועל שוק ההעברות. הפעילות בחלון תהיה נמוכה יותר והמועדונים יכניסו פחות כסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי