ז'וזה מוריניו: "ריאל מדריד של 2012 הייתה הטובה באירופה"

ז'וזה מוריניו, כריסטיאנו רונאלדו, פאביו קונטראו
ז'וזה מוריניו, כריסטיאנו רונאלדו, פאביו קונטראו | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

המנג'ר הפורטוגלי ערך ראיון מקיף ב'מארקה' זכר לאליפות המרשימה בלה ליגה, אך טען שאותה עונה עדיין הסתיימה באכזבה: "היינו צריכים לזכות גם בליגת האלופות". וגם: הניצחון בקלאסיקו והביקורות נגדו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

היום (שבת) לפני שמונה שנים בדיוק, ריאל מדריד זכתה באחת האליפויות המרשימות בתולדות הליגה הספרדית, כאשר ז'וזה מוריניו על היה על הקווים וסיים בצורת של שלוש שנים מאכזבות בהן היריבה השנואה ברצלונה סיימה בפסגה. בעקבות כך ב'מארקה' ניצלו את ההזדמנות וערכו ראיון מקיף עם מנג'ר טוטנהאם שעבור לגור בימים אלו במתחם האימונים של הקבוצה מצפון לונדון כדי לא לעבור על הנחיות משרד הבריאות בצל משבר הקורונה.

האם אתה מחשיב את העונה בריאל מדריד כטובה בקריירה שלך: "קשה מאוד לקבוע זאת, אבל כמובן שזה היה רגע מאוד חשוב בקריירה שלי כי הוא התרחש בתקופה בה ברצלונה שלטה באופן טוטאלי, כאשר על הדרך שברנו את שיא הנקודות והשערים בליגה. לכן ההישג הוא כפול – לא רק זכינו באליפות, עשינו את העונה הכי טובה בהיסטוריה. עם זאת סיימנו את העונה באכזבה גדולה אחרי שהודחנו על ידי באיירן מינכן בפנדלים בחצי גמר ליגת האלופות. אני יכול לומר שריאל מדריד הזאת הייתה הטובה ביותר בספרד, וגם בכל אירופה כולה".

שבועיים לפני שהבטחתם רשמית את האליפות, ניצחתם 1:2 את ברצלונה בקאמפ נואו, איזה זיכרונות יש לך משם: "זיכרונות טובים. הגענו למשחק בידיעה שגם תיקו זו תהיה תוצאה טובה, אבל אמרתי לשחקנים אנחנו הולכים לנצח את המשחק הזה, הם מחזיקים בכדור ואנחנו 'נהרוג' אותם דרך משחק מעבר. בסופו של דבר הרגש ניצח את ההיגיון".


השניים היחידים שזכו באליפות באנגליה, איטליה וספרד. ז'וזה מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

מה אתה יכול לספר על כריסטיאנו רונאלדו של אותה שנה: "אני לא אוהב לדבר על שחקן באופן פרטני, לא על כריסטיאנו ולא על אף אחד. כל השחקנים היו חשובים מאוד מכיוון שלכל אחד מהם היה תפקיד ברור בקבוצה. כולם רצו לנצח והבינו שהם חשובים באותה מידה. לדוגמה שחקנים כמו חוסה קאייחון ואסטבן גראנרו שלא היו שחקני הרכב, היו משמעותיים מאוד עבורנו. האמת שהקבוצה ההיא הייתה צריכה לזכות בליגת האלופות".

לסיום מה יש לך לומר על הביקורות נגד הכדורגל ההגנתי שלך אחרי שהובלת את ריאל מדריד לשיא כיבושים עונתי: "אני לא אומר על זה כולם. בסופו של דבר יש מספרים ואי אפשר להתווכח איתם. לאורך כל הקריירה לאורך כל הקריירה שלי כמאמן דאגתי לשיפור השחקנים והתוצאות בשטח. אני המאמן היחיד שזכה באליפות בספרד, אנגליה ובאיטליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי