השאלה הנצחית: מחקר בחן מי טוב יותר – מסי או רונאלדו?

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי | Philipp Schmidli/Getty Images

מחקר של חברת נתונים הולנדית בשיתוף האוניברסיטה הקתולית בלוון שבבלגיה השווה בין צמד הפנומנים - והתוצאה מציגה תשובה ברורה וחד משמעית. אז מי הטוב ביותר?

(גודל טקסט)

השאלה הנצחית של חובבי הכדורגל ברחבי העולם בשנים האחרונות היא אחת – מי טוב יותר, ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו? הפורטוגלי אמנם משחק ביובנטוס האיטלקית בשתי העונות האחרונות, אך זכינו לראות אותם נאבקים ראש בראש לאורך תשע שנים כששיחקו בברצלונה וריאל מדריד, דבר שרק הגביר את היריבות.

11 פרסי כדור הזהב מתחלקים ביניהם, שישה למסי וחמישה לרונאלדו. גם עשרה פרסי נעל הזהב – שוב שישה למסי וארבעה לרונאלדו. ועכשיו ישנה תשובה מדעית לשאלה מי טוב יותר, תשובה שאולי שמה קץ לדיון הבלתי נגמר.

חברת נתונים הולנדית בשם 'SciSports', בשיתוף פרופסורים מהאוניברסיטה הקתולית בלוון שבבלגיה, ערכו מחקר בו השוו את ביצועיהם של השניים בין העונות 2013/2014 ועד 2017/2018 – עד שרונאלדו עזב את ריאל. 


כריסטיאנו רונאלדו (AFP)

המחקר בחן כל פעולה במשחק – מגול, לבישול, דריבל ועד לתיקול ועוד מגוון רחב של פרמטרים. לכל פרמטר היה ערך אחר, וכולם נכנסו למחשב שנתן את התוצאה הסופית, הנחרצת והחותכת – מסי טוב כפליים על המגרש מרונאלדו. מסי מגיע לערך של 1.21 לעומת 0.61 של הפורטוגלי. 

המסקנה אליה הגיעו במחקר היא שמסי נוגע יותר בכדור, מייצר יותר מצבים במשחק ויש לו השפעה רבה יותר על התוצאה הסופית מאשר ל-CR7. האם הממצאים הללו יחתמו את הדיון הבלתי נגמר?


ליאו מסי (Alex Caparros/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי