יודעת לקחת: ריאל מדריד עלתה לפסגה אחרי 1:2 על סוסיאדד

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

הבלאנקוס גברו על הבאסקים בזכות שערים של ראמוס (שנפצע) ובנזמה וכעת תלויים בעצמם במאבק האליפות. 0:2 לוולנסיה על אוסאסונה, שער סולו מדהים לגדש. סלטה ויגו פירקה 0:6 את אלאבס

(גודל טקסט)

קצב המשחקים המטורף בספרד נמשך והיום (ראשון) יגיע לקיצו המחזור ה-30 עם שלושה משחקים. במוקד נמצאת כמובן ריאל מדריד, שניצחה 1:2 את ריאל סוסיאדד וכבשה את פסגת הליגה. במשחק המוקדם של היום, סלטה ויגו סיפקה הצגה גדולה, הביסה 0:6 את אלאבס והשיגה נקודות יקרות במאבקי התחתית. בנוסף, ולנסיה ניצחה 0:2 את אוסאסונה.

ריאל סוסיאדד – ריאל מדריד 2:1
הבלאנקוס הגיעו להתמודדות בידיעה שהיא אחת הגורליות שהיו להם העונה, והם הצליחו לעמוד בלחץ ולהשיג שלוש נקודות. בכך, הקבוצה עלתה למקום הראשון בטבלה על חשבון ברצלונה, כאשר לשתיהן 65 נקודות – אך ללבנים מאזן פנימי טוב יותר. כעת, הם תלויים בעצמם במאבק האליפות כשנותרו שמונה מחזורים לכולם, ואם ינצחו בכולם יחזירו את התואר לבירת ספרד אחרי שלוש שנים.

אחרי מחצית בינונית, סרחיו ראמוס העלה את ריאל ל-0:1 בדקה ה-50 עם פנדל מדויק, שהגיע לאחר ספק הכשלה על ויניסיוס ג'וניור ברחבה. עשר דקות לאחר מכן הקפטן נפצע והוחלף והדאיג את אנשי המערכת.


סרחיו ראמוס חוגג (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

שער שוויון של עדנאן ינוזאי מנגד נפסל בדקה ה-69 בעקבות נבדל, ודקה בלבד לאחר מכן קארים בנזמה קבע 0:2 עם בעיטה ממרכז הרחבה. האם השער הזה ייזכר כשער שהביא אליפות לבלאנקוס? ימים יגידו. השער המצמק של הבאסקים הגיע בדקה ה-83 עם בעיטה מצוינת של מיקל מרינו מתוך הרחבה, אשר קבעה את תוצאת המשחק.

סלטה ויגו – אלאבס 0:6
הקבוצה של אוסקר גארסיה קטעה רצף רע של חמישה משחקים ללא ניצחון ופתחה פער של ארבע נקודות מהקו האדום. סלטה אולי ציפתה לנצח אך גם היא לא האמינה עד כמה זה יהיה קל עבורה. בדקה ה-14 ג'ייסון מוריו התחבר להגבהה של דניס סוארס ונגח נפלא לרשת. כעבור שש דקות, יאגו אספאס הכפיל מהנקודה הלבנה. לקראת הירידה להפסקה, ראפיניה נכנס לזון והבקיע צמד שערים תוך שתי דקות.

החלק המרגש במשחק הגיע במחצית השנייה – נוליטו, שכיכב בקבוצה במשך שלוש עונות וחזר אליה לפני שלושה ימים בלבד, הבקיע את הגול החמישי בפנדל ובהמשך בישל את השישי לסנטי מינה שחתם את תוצאת המשחק.


שחקני סלטה ויגו חוגגים (Octavio Passos/Getty Images)

ערב ענק של ראפיניה (Octavio Passos/Getty Images)

ולנסיה – אוסאסונה 0:2
העטלפים מהמקום השמיני התאוששו מהתבוסה 3:0 לריאל מדריד במחזור הקודם עם ניצחון על הקבוצה מפמפלונה, שרשמה הפסד שני ברציפות וממוקמת במקום ה-12 בטבלה. המארחת עלתה ל-0:1 בדקה ה-12 בזכות שער סולו פשוט אדיר של גונסאלו גדש, שלקח את הכדור מלפני קו מחצית המגרש, חלף על פני חמישה שחקים באומנות ובעט מ-12 מטרים לחיבורים. בדקה ה-35 הפורטוגלי הוסיף בישול עם כדור עומק פנטסטי לרודריגו, שסיפק סיומת יפה ממצב של אחד על אחד מול השוער וקבע את תוצאת המשחק.


שחקני ולנסיה חוגגים (Eric Alonso/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי