נשיא אמיין: "היציע היה במצב מצוין, אוהדי ליל אשמים"

האסון באצטדיון של אמיין
האסון באצטדיון של אמיין | AFP

היציע קרס במהלך חגיגות אוהדי האורחת, אך ברנר ג'ואני האשים: "המשטרה הזהירה אותנו שמדובר בחברי אולטראס עצבניים". אחד האוהדים סיפר: "רגע מפחיד, חגגנו ומצאנו את עצמנו על דשא ומסביב אנשים צורחים"

קבוצות: ליל אמיין
(גודל טקסט)
התמוטטות היציע אתמול באמיין הייתה יכולה להסתיים באסון הרבה יותר גדול. כידוע, ליל הבקיעה במשחק החוץ ואוהדיה החלו לחגוג – אלא שהמעקה קרס, האוהדים נפלו בזה אחר זה ובסך הכל נפצעו 27 אוהדים, חמישה מהם במצב קשה והשאר הוגדרו במצב קל.


האסון הגדול גרם כמובן במהרה לביטול המשחק במצב של 0:1 לליל, השער הובקע כבר בדקה ה-15 מרגלו של פודה באלו, אולם באמיין בחרו שלא לקחת אחריות על האירוע הקשה והנשיא ברנר ג'ואני האשים את אוהדי ליל שרצו לחגוג כמה שיותר קרוב לשחקנים ורמסו את הגדר: "כדורגל זו חגיגה והמשטרה הזהירה אותנו מראש שיגיעו מאתיים אוהדי ליל שנחשבים לחברי אולטראס עצבניים. היציע היה במצב מצוין לפני כן".




בליל ראו את הדברים אחרת והמנכ"ל מרק אינגלה אמר: "אנחנו חושבים קודם על האוהדים שלנו. יש לנו את הזכות להעלות שאלות לגבי תנאי הבטיחות באיצטדיון".

Une barrière cède à Amiens, plusieurs blessés graves parmi les supporters lillois. "INACCEPTABLE" à la Une de notre édition de dimanche. pic.twitter.com/dgqGmNEbXz

— L'ÉQUIPE (@lequipe) September 30, 2017


ההתאחדות הצרפתית הודיעה כמובן שהאירוע ייחקר עד תום. בל'אקיפ נכתב בשער העיתון: "בלתי נסבל" ובין השאר נטען כי "לא ייתן שבשנת 2017, כשיש איצטדיונים ממודרנים בעולם, יציע מתמוטט בגלל חגיגות של אוהדים – מופרעים ככל שיהיו".


אחד מאוהדי ליל אמר: "זה היה אחד מהרגעים הכי מפחידים בחיי. הגעתי עם שני הילדים שלי. חגגנו את השער ורגע אחרי מצאנו את עצמנו על כר הדשא מבולבלים ואנשים צרחו מכאבים. זה היה יכול להסתיים באסון ענק". מסתבר ששחקני שתי הקבוצות לא היו מודעים למתרחש בצורה מלאה ורצו לחזור לשחק, אבל השופט החליט להפסיק את המשחק. פרמדיקים טיפלו שעות אחרי המשחק באוהדים באוהל מיוחד שהוקם מחוץ לאיצטדיון.

Photo de la Licorne et de la chute de la barrière du kop lillois ! Oui le stade était vétuste, la barrière a lâché ! #ASCLOSCpic.twitter.com/51tZiGcSnf

— Mohamed Bouhafsi (@mohamedbouhafsi) September 30, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי