מסי, מאחוריך: שלושער ענק לאמבפה ב-1:3 של פריז סן ז'רמן על מונאקו

פ.ס.ז אלופה
פ.ס.ז אלופה | ספורט1

בשל המעידה של ליל, הקבוצה מעיר האורות הוכתרה לאלופה עוד לפני המשחק. הכוכב בן ה-20 סיפק הצגה בלתי נשכחת, הגיע ל-30 שערי ליגה העונה ופתח מחדש את המירוץ לנעל הזהב. ניימאר חזר וזכה לתשואות

(גודל טקסט)

לאחר שני הפסדי ליגה רצופים שדחו באופן מפתיע את החגיגות, פריז סן ז'רמן הוכתרה הערב (ראשון) לאלופת צרפת בפעם השמינית בתולדותיה והשישית בשבע השנים האחרונות כאשר נותרו עוד חמישה מחזורים לסיום העונה.


פריז קיבלה את הבשורה עוד לפני ששיחקה לאחר שסגניתה ליל סיימה ב-0:0 אצל טולוז ומאוחר יותר היא עלתה לכר הדשא ועשתה את שלה עם הצגה אדירה של קיליאן אמבפה שהפציץ שלושער (15, 38 ו-56) מול האקסית מונאקו וסידר 1:3 מרשים. אלכסנדר גולובין המאכזב רק צימק עם השני שלו העונה (81).


ילד הפלא הצרפתי העלה את מאזנו ל-30 שערי ליגה העונה ב-28 משחקים (23 בהרכב) והוא בדרך הבטוחה לתואר מלכות השערים בצרפת. רק ליאו מסי (33 שערים) מקדים את אמבפה במירוץ לנעל הזהב והשניים הם היחידים ב-5 הליגות הבכירות שחצו את רף 30 הגולים העונה.



ילד הפלא של הכדורגל העולמי. קיליאן אמבפה (Gettyimages)


אמבפה בן ה-20 הגיע ל-95 שערים בכל המסגרות בקריירה הקצרה שלו ועל הדרך הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הליגה הצרפתית שחצה את רף 30 השערים בעונה אחת. מסי ורונאלדו, אגב, חצו א, אותו הרף "רק" בגיל 22. מי שכן עשה זאת מוקדם יותר הוא רונאלדו הברזילאי שהפציץ כבר בגיל 17.


זו גם הייתה השלישייה החמישית בקריירה של אמבפה וכמו שזה נראה כרגע הוא ממש לא מתכוון לעצור בקרוב. מאזנו בליגה הצרפתית מאז הבכורה עומד על 59 שערים, 24 בישולים ושלוש אליפויות ב-95 הופעות.


בדקה ה-46 נרשם הרגע המרגש של הערב כאשר ניימאר עלה מהספסל וחזר לכר הדשא לאחר היעדרות בת שלושה חודשים בשל פציעה. הכוכב הברזילאי, שתרם העונה 13 שערי ליגה, זכה לתשואות מהקהל הביתי.


מונאקו, שנכנעה כאמור ללא תנאי, רשמה משחק ליגה רביעי ברציפות ללא ניצחון והפער מהקו האדום עומד על שש נקודות בלבד בעוד רק ארבע נקודות מפרידות בינה לבין דיז'ון שניצבת במקום שמוביל למבחני ההישרדות.



שילוב שמצית את הדמיון. ניימאר ואמבפה שוב ביחד על כר הדשא (Gettyimages)

Age at the start of the first season of reaching 30+ league goals:

Cristiano: 22 years old
Messi: 22 years old
Mbappé: 19 years old
Ronaldo: 17 years old

Almost. pic.twitter.com/9o6VUVAI0A

— Squawka Football (@Squawka) April 21, 2019

טולוז – ליל 0:0

האורחת שכבשה חמישייה מדהימה לרשת של פ.ס.ז במחזור הקודם, ביזבזה ככל הנראה את כל התחמושת. ליל שלטה קצת יותר בכדור במשחק החוץ נגד טולוז ואיימה תשע פעמים על השער אך לא מצאה את המסגרת. טולוז השיגה נקודה חשובה במאבקי ההישרדות כשיש לה יתרון שבע נקודות על הקו האדום כשנותרו 15 נקודות בקופה.



C'est terminé à Toulouse !

Pas de vainqueur dans ce match physique où aucune des deux formations n'est parvenue à faire la différence.#TFCLOSC 0-0 | ⏱ 90'+4 pic.twitter.com/f7BcACqh7v

— LOSC (@losclive) April 21, 2019

 
 

נאנט – אמיין 2:3

המארחת כבר הובילה בביטחה בהפרש של שלושה שערים לאחר פתיחה מוחצת במחצית השנייה אך הלכה לאחור וכמעט שילמה על כך באיבוד הניצחון. החלוץ קאליפה קוליבאלי כבש צמד ראשון העונה והעלה את מאזנו לעשרה שערים כשכבש צמד (49 ו-56), השער הראשון אחרי הטעייה נהדרת וסיום חד לקורה ופנימה, והשער השני בנגיחה לאחר כדור קרן, ושלוש דקות אחר כך ולנטיין רונייה הבקיע את השער השלישי. פרני אוטרו כבש את אחד משערי העונה עם פצצה אדירה לחיבורים (62) וצ'ייק טימטה (77) צימקו לאורחת אך לא יותר מזה.


ריימס – סנט אטיין 2:0

שערים של רמי קאבלה (24) וביורן אנגלסי (עצמי, 51) החזירו את סנט אטיין למקום הרביעי על חשבון מארסיי ודאגו שהפער מליון השלישית יעמוד על שלוש נקודות בלבד. האורחת רשמה ניצחון ליגה רביעי בחמשת המחזורים האחרונים ובמחזור הבא היא תקבל הזדמנות לשפר עמדות במשחק בית נגד טולוז החלשה. מנגד, זה היה המשחק הרביעי ברציפות ללא ניצחון של ריימס והיא נותרה במקום השביעי.

 

 חזרו למקום הרביעי. שחקני סנט אטיין (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי