עדיין האלופה: פריז סן ז'רמן חזרה מפיגור ל-1:2 על ראן וזכתה בסופר-קאפ הצרפתי

פריז סן ז'רמן
פריז סן ז'רמן | Lintao Zhang/Getty Images

גם ללא ניימאר שטרם שב לסגל, אלופת צרפת הוסיפה עוד גביע לארון כשהיא זוכה בתואר בפעם השביעית ברציפות. הונו (13) הפתיע, אבל אמבפה (57) ודי מריה שנכנס כמחליף (73) נתנו את הניצחון לקבוצת המיליארדים

(גודל טקסט)

הליגות באירופה מתעוררות לאיטן, והיום (שבת) נפתחה רשמית גם עונת הכדורגל בצרפת עם משחק הסופר קאפ בין האלופה פריז סן ז'רמן למחזיקת הגביע ראן בו ניצחה פ.ס.ז'. 1:2 וזכתה בתואר. הליגה עצמה תיפתח בשישי הקרוב, כשמונאקו תארח את ליון למשחק הפתיחה, ושאר הקבוצות יערכו את הופעות הבכורה שלהן בשבת ובראשון.

ראן הפתיעה את פ.ס.ז'. בגמר הגביע לפני כשלושה חודשים, כשניצחה בפנדלים אחרי 2:2 בתום 120 דקות. בכך איבדה פריז את התואר אחרי ארבע זכיות ברצף. בליגה, כמובן, לא היתה לה תחרות, ובלי קשר לשאלה היכן ישחק ניימאר בעונה הבאה, היא צפויה לזכות באליפות בתום העונה בלי יותר מדי קשיים. אבל במשחק על התואר הראשון של העונה, זה לא היה קל כל כך – בדיוק כפי שהיה בגמר באפריל.

כבר תוך 13 דקות נתפסה ההגנה הפריזאית לא מוכנה, כשבנג'מין בוריז'ו הכניס כדור נהדר לאדיראן הונו שכל מה שהיה עליו לעשות זה לגעת בכדור ולהכניס אותו לרשת. כובש השער הוחלף במחצית, ובמקומו נכנס סשה בואי בן ה-18. בשורות האלופה, אגב, ערכו בכורה רשמית ב-11 עבדו דיאלו שהגיע מדורטמונד, פאולו סראביה מסביליה ואנדר הררה שהגיע כשחקן חופשי ממנצ'סטר יונייטד.

די מריה. עלה כמחליף ונתן את הניצחון לפריז (Lintao Zhang/Getty Images)
די מריה. עלה כמחליף ונתן את הניצחון לפריז (Lintao Zhang/Getty Images)

במחצית השנייה שלטו יותר השחקנים של טוכל וחזרו לעניינים, והתקפה אחת היתה כל מה שהם צריכים על מנת להשוות. בדקה ה-57 מרקיניוס הכניס כדור עומק גדול, סראביה הוריד אותו לכיוונו של אמבפה וילד הפלא של צרפת כבש בקלות את ה-1:1. לטוכל זה לא הספיק, והוא הוריד את הררה אחרי 61 דקות לטובת אנחל די מריה. הארגנטינאי היה על הדשא 12 דקות לפני שקיבל הזדמנות עם בעיטה חופשית כ-20 מ' מהשער, בדיוק באיזור הנוחות שלו, ושלח את הכדור לפינה העליונה.

את עונת 2018/19 סיימה פריז סן ז'רמן אמנם עם אליפות, אבל עם טעם מר בפה לאחר אובדן הדאבל והמבוכה בליגת האלופות. את העונה הנוכחית היא פתחה ברגל ימין, עם זכייה בסופר קאפ בפעם השביעית ברציפות והתשיעית אי פעם – מובילת הזכיות בתואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי