לא מתגעגעים לניימאר. בצרפת מהללים את ה-"D-I-M"

קיליאן אמבפה, אנחל די מריה
קיליאן אמבפה, אנחל די מריה | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

טריו התקפי חדש נולד: איקרדי ואמבפה כבשו צמדים בזמן שדי מריה בישל שלושה. ב"לאקיפ" בטוחים שהכוכב הברזילאי יתקשה לחזור להרכב. טוכל זעם על בואש: "צריך לכבד את ההיסטוריה של מארסיי". וגם: אלבס נחשף

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
 לא בטוח שיש אוהד כדורגל אמיץ בצרפת שייהמר שפריז סן ז'רמן לא תוכתר גם העונה כאלופה. הקבוצה של תומאס טוכל רשמה אתמול (ראשון) ניצחון רביעי ברציפות והפעם 0:4 ביתי על מארסיי. זו הייתה הפעם הראשונה בה הקבוצה מעיר האורות כובשת שלישייה כבר במחצית הראשונה נגד היריבה. ניימאר פצוע? כרגע אף אחד לא זקוק לו. אדינסון קבאני, אגב, עלה לרבע השעה האחרונה ושותף לראשונה מזה חודשיים.


מאורו איקרדי המשיך את הכושר המצוין שלו וכבש צמד אבל את ההצגה שוב גנב קיליאן אמבפה שענה מצמד משלו. החלוץ הצרפתי שעלה מהספסל בליגת האלופות והספיק לכבוש שלושער, פתח הפעם ב-11. מאז 2019 הוא היה שותף ל-30 שערים של קבוצות (24 שערים ועוד 6 בישולים) – יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה. השף הבכיר של החלוץ הוא אנחל די מריה שנמצא אולי בכושר הטוב בקריירה שלו ואמש בישל שלושה שערים ובסה"כ חילק עשרה אסיסטים לאלוף העולם.


ב"פראנס פוטבול" נתנו את מרבית הקרדיט לאיקרדי ואמבפה שמשחקים יחד נהדר ומאפשרים אחד לשני לבטא את היתרונות שלהם על כר הדשא והקבוצה "כובשת שער בשעות הפנאי שלה, מתי שמתחשק לה", אך ב"לאקיפ" כבר המציאו טריו התקפי חדש: ה-D-I-M – די-מריה-איקרדי-אמבפה. "השלישייה הזו עושה את הניצוצות, כמו שקרה בברוז'. אי אפשר לעצור אותם", נכתב בעיתון, שם הוסיפו שבעוד האלופה ממתינה לשובו של ניימאר, לשלישייה יש עוד זמן רב לבטא את עצמה. איך ניימאר ישתלב? 




טוכל עצמו טען לאחר המשחק שסבל מחוסר כבוד מצד המאמן המפסיד אנדרה ווילאש בואש שאמר לפני ההתמודדות כי המשחק הזה לא חשוב משום שפ.ס.ז' היא מליגה אחרת בשל היתרון הכלכלי העצום והמיליארדים שלה ועליה להתמקד בליגת האלופות. טוכל אמר: "בכדורגל הכל אפשרי, גם בגביע הצרפתי, גם בליגת האלופות וגם בליגה. אסור לזלזל במשחק היוקרתי הזה בצרפת בין מארסיי ופ.ס.ז', משחק עם היסטוריה מפוארת. זה לא עוד משחק עבורנו. עלינו לנצח ולהראות את האיכות שלנו. אני מכבד את ההיסטוריה של מארסיי. הראינו את המנטאליות הנחוצה לקלאסיקו".


איקרדי אמר בסיום המשחק: "אני שמח מהניצחון ומודע לחשיבות המשחק. יכולנו להיות טובים יותר במחצית השנייה. אני שמח עם הצמד שכבשתי, הגעתי לכאן עם רצון עז להבקיע. שיחקתי לאורך הקריירה עם שחקנים נהדרים אבל כאן בפ.ס.ז' זו הקבוצה הכי טובה בה שיחקתי בה, אני מרגיש טוב מאוד ושבכל משחק אני יכול להבקיע".

בחזרה לניימאר, חברו הקרוב דניאל אלבס התראיין ביום שבת בטלוויזיה הברזילאית ודיבר על היחסים ביניהם. אלבס אמר: "אני תמיד נותן לו עצות ומדבר איתו הכי פתוח שיש כי ככה אני. אמרתי לו שיש לו אחריות רבה מרגע שהפך למושא הערצה מצד מיליוני ילדים וספורטאים ושאסור לו לאכזב אותם. הוא חייב להתמודד". אלבס המשיך: "אמרתי לו שהוא חייב לנקוט עמדה לאחר המונדיאל. הוא השחקן הכי חשוב בכדורגל הברזילאי. הוא צריך לגרום לאנשים לכבד אותו. למרות מה שחושבים עליו, הוא אדם רגיש מאוד".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי