צפו: ראן ברבע הגמר אחרי 4:5 משוגע על אנז'ה, סנט אטיין העיפה את מונאקו

שחקני ראן חוגגים
שחקני ראן חוגגים | JEAN-FRANCOIS MONIER/AFP via Getty Images

טירוף בגביע הצרפתי: באחד המשחקים הגדולים של העונה, אנז'ה כפתה הארכה בדקה ה-89 עם 3:3 וראן הכריעה עם שער מדהים בדקה ה-110. הקבוצה מהנסיכות הודחה, בלפורט מהליגה ה-4 רשמה סנסציה והעיפה את מונפלייה

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר שלב הגביע הצרפתי יצא היום (שלישי) לדרך עם ארבעה משחקים מסקרנים, וקיבלנו ערב פשוט מטורף של כדורגל. ראן גברה 4:5 על אנז'ה אחרי הארכה באחד המשחקים הכי משוגעים שראינו העונה בעולם. בנוסף, סנסצייה אדירה נרשמה כשבלפורט מהליגה הרביעית העיפה את מונפלייה. מונאקו המשיכו את התקופה המאכזבת שלה ונכנעה לסנט אטיין. כמו כן, דיז'ון ניצלה ממבוכת ענק והשיגה בהארכה ניצחון בשיניים על לימונסט מהליגה החמישית.

אנז'ה – ראן 5:4
הקרב על טהרת הליגה הראשונה הסתיים בניצחון של הקבוצה מהמקום השלישי בליגה מול הקבוצה מהמקום התשיעי בתום קרב משוגע. האורחת, אצלה ילד הפלא אדוארדו קמאבינגה פתח על הספסל (ונכנס בדקה ה-71) עלתה ליתרון בדקה ה-37 משער של ג'יימס לייה סיליקי, שבעט מחוץ לרחבה ונעזר בטעות של שוער המארחת. ה-0:2 הגיע עוד לפני המחצית, חמש דקות בלבד לאחר השער הראשון, כשאמבאייה ניאנג כבש בצ'יפ יפה מעל השוער. 

סאדה טיוב צימק ל-2:1 עם דחיקה מקרוב בדקה ה-52, ובדקה ה-61 האורחת עלתה ל-1:3 בזכות פנדל מדויק של ניאנג, שהשלים צמד. בשלב זה ראן חשבה שהכל יילך לה קל עד לסיום, אך אנז'ה רשמה מחצית שנייה מצוינת, לחצה ולחצה, ובדקה ה-85 גם צימקה ל-3:2 עם שער נוסף ונהדר של טיוב. חשבתם שפה זה נגמר? המארחת קיבלה פנדל בדקה ה-89 אותו כבש סטפן באהוקן, שקבע 3:3 ושלח את ההתמודדות להארכה בצורה הכי דרמטית שיש, כשאף אחד כבר לא זכר שעד הדקה ה-84 האורחת הובילה בהפרש של שני שערים.


סטפן באהוקן חוגג (JEAN-FRANCOIS MONIER/AFP via Getty Images)

בדקה ה-101 ראן שוב חגגה, כשראול דל קסטייו רשם בישל יפהפה ליאן גבוהו שכבש מקרוב. האורחת חגגה בדרך לרבע הגמר, אך המארחת שוב חזרה, הוכיחה אופי מדהים והשוותה ל-4:4 אדיר משער של מתיאס פריירה. ואז כבר לא נותרו לנו מילים – ז'רמי ז'לין כבש בדקה ה-110 שער פשוט מדהים מ-25 מטרים לחיבורים והעלה את קבוצתו לרבע הגמר אחרי אחד המשחקים הכי משוגעים שראינו העונה בעולם. אגב, השער יוצא הדופן היה הראשון בקריירה של ז'לין בן ה-22, ונדמה לנו שהוא לא ישכח אותו בקרוב.

מונאקו – סנט אטיין 1:0 – לצפייה בתקציר לחצו כאן
הקבוצה מהנסיכות (13 בליגה הצרפתית) המשיכה את התקופה הלא טובה שלה (שלושה משחקים ללא ניצחון בליגה ושני הפסדים רצופים), כאשר נכנעה היום בביתה לירוקים מהמקום ה-15 בליגה. יצוין כי מונאקו החזיקה יותר בכדור והגיעה ליותר מצבים, אך הדבר לא עזר לה והיא הודחה בסופו של דבר. השער היחיד במשחק הגיע בדקה ה-24, כאשר דניס בואנגה קיבל כדור רוחב ובעט מקרוב לרשת.

בלפורט – מונפלייה 0:0 (4:5 בפנדלים)
המארחת מהליגה הרביעית רשמה סנסציית ענק ופשוט הביכה את הקבוצה מהמקום הרביעי בליגה הבכירה. ההתמודדות הייתה שווה לחלוטין וכלל לא הורגש מי היא קבוצת צמרת לגיטימית בצרפת ומי קבוצה חצי מקצוענית. בדקה ה-94, עמוק בתוך תוספת הזמן, חלוץ בלפורט הגיע למצב של אחד על אחד מול שוער מונפלייה, חרונימו רולי, שהכשיל אותו מחוץ לרחבה וקיבל כרטיס אדום. בכך, המשחק נכנס להארכה כשהאורחת עם עשרה שחקנים.

עד לדקה ה-120 התוצאה המאופסת נותרה בעינה ושתי הקבוצות ניגשו לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. זה התחיל בשני פנדלים מדויקים מצד שתי הקבוצות. לאחר מכן מונפלייה החמיצה, אך בלפורט לצערה החמיצה גם היא. שתי הבעיטות הנוספות של כל קבוצה נכנסו, ואז  דמיין לה-טאלץ' ממונפלייה החמיץ את הפנדל השישי של קבוצתו בעוד מקסים לויצ'וט כבש, חתם את הדרמה והעלה את קבוצתו לרבע הגמר. הישג פשוט אדיר לקבוצה הצנועה הזו, שנמצאת רק במקום התשיעי בליגה שלה.


השופט שולף כרטיס אדום לרולי (SEBASTIEN BOZON/AFP via Getty Images)

לימונסט – דיז'ון 2:1
המארחת נחשבת לקבוצה חובבנית מהליגה החמישית, וכל זה לא הפריע לא כדי לגרום לאורחת מהמקום ה-17 בליגה הראשונה להיראות כמו יריבה שקולה לה. נכון, דיז'ון שלטה והייתה יותר מסוכנת, אבל צריכה להרגיש ומבכת מההתמודדות הזו. לימונסט עלתה ל-0:1 מפתיע משער של אזיז בוזיט בדקה ה-49, אך שש דקות לאחר מכן ז'ונדר קאדיס השווה.

התוצאה לא השתנה עד לסיום 90 הדקות והקבוצות נכנסו להארכה. גם בהארכה לימונסט החזיקה מעמד, אך דקה בתוך תוספת הזמן של 120 הדקות סטפן מאבדידי כבש שער דרמטי, מנע מקבוצתו מבוכה עצומה עוד יותר והעלה אותה לשמונה האחרונות בגביע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי