בהולנד המליצו לאייאקס על ראיקוביץ', שסיפר: "משווים אותי לנוייר"

פרדראג ראיקוביץ'
פרדראג ראיקוביץ' | Baptiste Fernandez / Contributor

המגזין המוביל 'VI' הציע לצרף את אקס מכבי ת"א על חשבון אוננה. בראיון במולדתו, הסרבי התייחס לסגנון המשחק בישראל ודיבר על המפגש נגד ארלינג הולאנד בפלייאוף העלייה ליורו 2020

(גודל טקסט)

לפני כחמישה חודשים דווח בתקשורת הצרפתית שאייאקס ופורטו עוקבות אחרי פרדראג ראיקוביץ' והבוקר (שישי) מגזין הכדורגל המוביל בהולנד, 'VI', המליץ למועדון הפאר מאמסטרדם להחתים את שוער ריימס כמחליף של אנדרה אוננה הקמרוני, שצפוי לעזוב למועדון גדול יותר בקיץ הקרוב. באותה כתבה ציינו כי את אקס מכבי תל אביב מייצג הסוכן של דושאן טאדיץ', בן ארצו של ראיקו, שנחשב לכוכב הגדול ביותר של אייאקס. 

כידוע, אף קבוצה בצרפת לא ספגה העונה פחות שערים מריימס, שאמנם ניצבת רק במקום השמיני בטבלה, אך הוציאה 21 כדורים בלבד מהרשת ב-27 משחקים. פריז סן ז'רמן, האלופה ומוליכה הגאה, חטפה שלושה גולים יותר מריימס ומי שאחראי לכך הוא כמובן ראיקוביץ', ששמר על רשת נקייה ב-11 מתוך 26 הופעותיו העונה במסגרת הליגה וספג רק 18 שערים.

ראיקוביץ' עצמו התראיין במולדתו וסיפר: "אני לא מתעסק יותר מידי בנתונים שלי, אבל זה בהחלט נחמד לקרוא ולראות לצד איזה שמות אני נמצא. בצרפת, להבדיל מסרביה ומישראל, כמעט כל הקבוצות משחקות כדורגל התקפי. לא תמצאו יריבות שעולות לכר הדשא במטרה לצפוף בחצי שלהן ולשחק בונקר, כפי שקרה לי לא אחת בעבר בכוכב האדום בלגרד ובמכבי תל אביב".


בעיצומה של עונת שיא. פדרארג ראיקוביץ' (Gettyimages)

על כך שהוא שמר על רשת נקייה בליגה מול פריז סן ז'רמן: "שיחקנו נגדם פעמיים העונה. ניצחנו אותם בפריז 0:2 בליגה והפסדנו 3:0 בבית בגביע הליגה. בשני המשחקים הם נאלצו להסתדר ללא קיליאן אמבפה. משחק מול פריז סן ז'רמן הוא הקשה ביותר בצרפת, אך אצלנו במועדון כולם מבינים שאנחנו מסוגלים להוות יריב שקול גם מול הקבוצה הכי טובה בליגה".

על נבחרת סרביה: "בכל פעם שזומנתי לסגל, זה היה כבוד גדול. כמו שאני לא עסוק בכך שיש נתונים שמראים שאני השוער החמישי הכי מצליח באירופה, כך אני גם לא מוטרד לגבי מי השוער שצריך לפתוח בין הקורות של הנבחרת. הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא להעפיל ליורו 2020 דרך הפלייאוף. מבחינתי, לשחק במדי נבחרת סרביה זה הדבר הכי קדוש שיש".

המפגש מול נורבגיה בחצי גמר הפלייאוף בסוף החודש: "אם נעצור את ארלינג הולאנד ומרטין אודגור, שהם שני הכוכבים הגדולים של נורבגיה, יכול להיות שכבר עשינו חצי עבודה. ייתכן שיש להם עדיפות קלה על הנייר, אבל זה בעיקר בגלל שהם מארחים את המשחק לעיני הקהל שלהם באוסלו. מנגד, יש לנו נבחרת די טובה ואין לי שום ספק שאנחנו נגיע בשיא המוכנות כי מדובר במשחק בעל חשיבות רבה".

על איקר קסיאס: "הוא היה ונשאר האליל שלי. עם זאת, מאמנים שעבדתי איתם לאורך הקריירה השוו אותי דווקא למנואל נוייר. שיחקתי מול איקר בליגת האלופות במדי מכבי תל אביב והפסדנו בשני המשחקים תחת סלבישה יוקאנוביץ' שהיה אז המאמן. החלפתי עם קסיאס חולצה בסיום המשחק וזו המזכרת האהובה ביותר שיש לי מהכדורגל עד כה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי