רשמית: ראש ממשלת צרפת ביטל את שתי הליגות הבכירות

קיליאן אמבפה, ניימאר
קיליאן אמבפה, ניימאר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

עקב מגיפת הקורונה, אדוארד פיליפ הודיע על סיום העונה בהצהרה לאומה. הכדורגל יחזור באוגוסט ישירות לעונת 2020/21, סוגיית זהות האלופה והיורדות תוכרע בחודש הבא

(גודל טקסט)

ראש ממשלת צרפת, אדוארד פיליפ, הודיע היום (שלישי) על הפסקת הכדורגל במדינה עד חודש ספטמבר בשל מגיפת הקורונה, ובשל כך – עונת 2019/20 בשתי הליגות הבכירות בוטלה לאלתר. זו הליגה הראשונה מבין חמש הבכירות באירופה שבה מסתיימת העונה והשלישית ביבשת, לאחר שגם בהולנד ובבלגיה התקבלו החלטות זהות.

על אף שמנהלת הליגה הראשונה נתנה אור ירוק לחזרה לאימונים החל מה-11 במאי, פיליפ לא אישר את ההחלטה. בצרפת קיוו לחדש את המשחקים לקראת סוף החודש הבא ולהשלים את עונת 2019/20 עד ה-2 באוגוסט, אך כעת נקבע כי החזרה לפעילות תהיה ישירות לעונת 2020/21, כיוון שהממשלה אינה יכולה להבטיח כי תנאי התברואה יאפשרו קיום משחקים לפני כן.

ראשי הליגה צפויים לקיים ועידה בחודש הבא על מנת להחליט לגבי זהות האלופה (פריז סן ז'רמן מוליכה את הטבלה בפער של 12 נקודות ממארסיי השנייה), היורדות והעולות וחלוקת הכרטיסים למפעלים האירופיים. כזכור, אופ"א הצהירה לאחרונה כי ליגות שיבטלו את העונה לא יורשו לשלוח נציגות לתחרויות הבינלאומיות.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי