מחקר קבע: מחירו של קיליאן אמבפה צנח ל-177 מיליון יורו

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

על פי KPMG, ערכו של חלוץ פ.ס.ז' ירד בעשרות אחוזים, אך עדיין נותר השחקן בעל שווי השוק הגדול בעולם. ניימאר במקום השני, סטרלינג שלישי ומסי רביעי. וגם: איפה נמצא רונאלדו?

(גודל טקסט)

משבר הקורונה פגע באופן גורף בשוויים של השחקנים. לא משנה כמה הצליחו קודם לכן או התאוששו מהפגרה במהירות, שוק העברות יהיה מעכשיו צנוע הרבה יותר ומחירי השחקנים יהיו בהתאם. היום (ראשון) קיבלנו אישור די מבוסס על כך מחברת KPMG שפרסמה את שווי השחקנים היקירים בעולם ולכולם מחנה משותף אחד – ערכם ירד בעשרות אחוזים.

מעל כולם נמצא הכוכב של פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה, שעל פי המחקר עלותו לפני מגפת הקורונה הייתה כ-225 מיליון יורו, ירדה כיום ל-177 מיליון יורו. כזכור, החלוץ הצרפתי בן ה-21 נרכש (בשני תשלומים) לפני כשלוש עונות ב-180 מיליון יורו ונראה שגם הזכייה במונדיאל וזכייה פעמיים רצופות במלך השערים של הליגה הצרפתית לא מנע נסיגה גם אצלו.

שחקן פ.ס.ז' נוסף והיקר בעולם שהגיע ברצלונה ב-222 מיליון יורו, ניימאר, שווה היום 137 מיליון יורו בלבד. סכום שעד לפני כמה חודשים יכול היה להיחשב כמציאה של ממש, אך כיום נראה כמו עסקה כמעט בלתי אפשרית. ראחים סטרלינג ממנצ'סטר סיטי (129 מיליון יורו), ליאו מסי מברצלונה (127 מיליון יורו) ומחמד סלאח (124 מיליון יורו) משלימים את החמישייה הראשונה.


(קרדיט: KPMG)

בוודאי לא מעט ממכם שואלים היכן נמצא הכוכב של יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו שהיה בכושר שיא עד פגרת הקורונה, אבל מסתבר שכלל לא נמצא ב-20 הראשונים ברשימה, משמע שערכו נמוך יותר מ-86 מיליון יורו ולמרות שכבר חגג 35 בפברואר, הנתון הזה עשוי לעורר מחלוקת. נתון מעניין נוסף, השחקן שאיבד הכי מעט מערכו הוא טרנט אלכסנדר ארנולד, מליברפול לאחר ששוויו ירד מ-91 מיליון יורו ל-80 מיליון יורו בלבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי