אפילו רונאלדו הגיע לצפות בו: הכירו את הלהיט החדש של אירופה

ז'ואאו פליקס
ז'ואאו פליקס | AFP

מספריו טובים משל ניימאר, אמבפה ו-CR7 שהגיע כדי לראות על מה המהומה, בבנפיקה הפכו אותו לכוכב בגיל 19 ולא פלא שריאל, יובנטוס, יונייטד ופ.ס.ז' עוקבות. יעקב זיו על ז'ואאו פליקס, הקשר ששווה 120 מיליון יורו

(גודל טקסט)
מעט מאוד שחקנים בעולם היו שווים 120 מיליון יורו בגיל 19. אחד מהם הוא ז'ואאו פליקס הפורטוגלי, שמבוקש במנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, יובנטוס ופאריס סן ז'רמן. בראשון האחרון פליקס כבש את שערו התשיעי העונה במדי בנפיקה, ויש לו גם ארבעה בישולים בקצת יותר מאלף דקות משחק. מי שחזה בו מהיציע במשחק האחרון היה כריסטיאנו רונאלדו, שבא לראות מקרוב על מה המהומה כשבנפיקה ניצחה 1:2 את ספורטינג ליסבון במגרשה של השכנה הקרובה. האתר "גול.קום" פרסם כתבה גדולה על מי שאולי יהיה היורש של רונאלדו, ואולי ישחק לצידו.


עד כה יש לו מספרים טובים יותר מאשר רונאלדו שהחל את דרכו בספורטינג. CR7 כבש בזמנו שלושה שערים ובישל אחד באלף הדקות הראשונות שלו כמקצוען בספורטינג. המספרים של ז'ואאו טובים יותר גם משל ניימאר, שבאלף הדקות הראשונות בסנטוס רשם ארבעה שערים ושני בישולים ומשל קיליאן אמבפה שבמונאקו סיפק ארבעה שערים ושישה בישולים. לפי העיתון "אס", רק ליאו מסי היה אפקטיבי יותר עם 13 שערים ושמונה אסיסטים באלף הדקות הראשונות בברצלונה.


Joao Felix, The Ronaldo obsessed wonderkid https://t.co/JjXfQxBuPapic.twitter.com/DADiCuFgCQ

— @Willamazen_official (@willamazen) 9 בפברואר 2019


פליקס החל את הקריירה שלו בפורטו בגיל שמונה, אבל בתור ילד רזה אמא שלו סיפרה שהוא היה "לייט בלומר". פורטו שחררה אותו בגלל הנתונים הפיזיים לאחר שבע שנים, וזו היתה טעות קשה. בנפיקה הסכימה לבחון אותו, והוא התקדם בנוער עד שהיה השחקן הכי צעיר אי פעם שכבש במדי בנפיקה ב' בליגה השנייה. הוא שוחרר מהנבחרת עד גיל 19 של פורטוגל, ששיחקה באליפות אירופה הקיץ, כדי שיוכל להתכונן לשחק בליגה הבכירה.


במשחקו הראשון נגד בואבישטה ב-18 באוגוסט ז'ואאו כבש כבר בדקה הרביעית כשחקן הקבוצה הראשונה, במשחק שהסתיים בניצחון 0:2. הוא גם כבש את השיוויון נגד ספורטינג בנגיחה רבת עוצמה ב-1:1 במחזור השלישי. הוא העיד ש"זה היה הרגע הכי מרגש עד היום בקריירה שלי, כל היציעים מחאו לי כפיים בטירוף".



כבר בהופעת הבכורה היה קשה לפספס את היהלום של בנפיקה (AFP)


רק בחודש שעבר רוי ויטוריה פוטר מבנפיקה אחרי הפסד 2:0 לפורטימוננשה, והמאמן המחליף ברונו לאגה שאימן את פליקס בבנפיקה ב' הפך אותו לשחקן הרכב ראשון ומאז הוא פותח ב-11 באופן קבוע. הוא הפך מיידית לכוכב הכי חם של הקבוצה. השוו אותו לרוי קוסטה וזינדין זידאן, אחרים אפילו משווים אותו ליוהאן קרויף וברנרדו סילבה של מנצ'סטר סיטי. הוא שחקן רבגוני ולכן ההתעניינות בו עצומה. בעל יכולת חזקה בשתי הרגליים וגורם לחבריו להיות שחקן טוב יותר.


פליקס מעריץ את קאקה וניימאר, ומנסה לשלב את התכונות שלהם. כאמור, בנפיקה מעריכה אותו ב-120 מיליון יורו. זה סכום מטורף, אבל אמבפה למשל נמכר ב-180 מיליון יורו. לאוהדי יובנטוס יש תקווה אולי לראות אותו ב"גברת הזקנה", לאחר שאמר לעיתון "טוטו ספורט" שהוא רוצה לשחק וללמוד מכריסטיאנו רונאלדו. "אם רק אוכל לשחק ולהתאמן לצידו זה יהיה נפלא". רונאלדו מן הסתם ישמח לראות אותו, אבל השאלה היא כמה יהיו מוכנים ביובה לשלם עליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי