דשאן: "ברור שזידאן יאמן את צרפת יום אחד"

דידיה דשאן
דידיה דשאן | Gettyimages

אלופת העולם תחל את מוקדמות יורו 2020 במולדובה (שישי, 21:35 בספורט4) ומאמנה כבר סימן את מי שעשוי להיות יורשו. וגם: על למאר שמאכזב באתלטיקו, וראן ואומטיטי שרחוקים משיאם וספסולו האפשרי של ז'ירו

(גודל טקסט)
רק השבוע אמר דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת מאז 2014, שישמח להמשיך בתפקיד גם במונדיאל 2022, אולם, גם מאמן אלופת העולם יודע שזינדין זידאן, שכשחקן הוביל את הנבחרת יחד איתו לזכייה במונדיאל הביתי ב-1998, לזכייה ביורו 2000 ולגמר מונדיאל נוסף – יאמן את צרפת במוקדם או במאוחר.


דשאן אמר לעיתון הצרפתי "לאקיפ": "יום אחד הוא ימלא את התפקיד הזה (מאמן צרפת). אני לא יודע מתי. אולי זה כבר היה יכול לקרות, אולי זה יהיה מאוחר יותר. אני לא יודע מתי, אבל זה נראה לי מאוד הגיוני. אבל זה כבר עניין שלו". עוד הוסיף דשאן, ברוח דומה למה שאמר בעבר: "אנסה לעזוב את התפקיד מאוחר ככל האפשר".


מאמן הטריקולור נשאל על רפאל וראן וסמואל אומטיטי, צמד הבלמים שבלטו במונדיאל, אך חווים עונה קשה עם ברצלונה וריאל מדריד: "כולם יודעים למה הם מסוגלים, למרות שהם לא נמצאים ברגע הטוב ביותר. אי אפשר לשמור על רמה גבוהה למשך שמונה חודשים. הם רגילים לשחק ברמה הגבוהה ביותר והם יחזרו לעצמם". דשאן הוסיף שגם אם וראן שוקל את עתידו בריאל מדריד כפי שדווח השבוע, "זה לא מונע ממנו לשחק טוב". על אומטיטי הוסיף: "הוא סבל מפציעה ארוכה והוא צריך המשכיות".



צרפת חוגגת זכייה במונדיאל 1998 (Lutz Bongarts/Bongarts/Getty Images)


על תומא למאר: "מבקשים ממנו דברים שונים ממה שעשה במונאקו. באתלטיקו מדריד עבודת ההגנה חשובה יותר, וזה לא הדבר הכי מתאים לו". שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של אתלטיקו מדריד (נרכש ב-70 מליון יורו), לא עומד בציפיות וכבש העונה רק שני שערים (ובישל עוד ארבעה) ב-36 משחקים.


בתוך כך, אלופת העולם תחל מחר (שישי, 21:35, ישיר בספורט4) את הדרך במוקדמות יורו 2020 כשתתארח אצל מולדובה. דשאן עדיין לא החליט על ההרכב, אבל שלח רמז כשאמר: "קיליאן אמבפה שחקן מאוד תכליתי, הוא יכול לשחק גם כחלוץ חוד". אוליבייה ז'ירו, ששיחק כחלוץ במהלך המונדיאל, דווקא היה זה שכבש את שער הניצחון במשחק הידידות האחרון בו צרפת גברה 0:1 על אורוגוואי.


.@paulpogba putting in an extra shift after training #FiersdetreBleuspic.twitter.com/36IaSwPpIb

— French Team ⭐⭐ (@FrenchTeam) 19 במרץ 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי