צפו: סקוטלנד הושפלה 3:0 בקזחסטן בפתיחת המוקדמות

שחקני נבחרת סקוטלנד
שחקני נבחרת סקוטלנד | Gettyimages

הדרך לאליפות אירופה 2020 יצאה לדרך ובמשחק הראשון שחקניו של מקליש רשמו הפסד מביך במיוחד, בן שמעון וקפריסין הביסו 0:5 את סן מרינו. בהמשך: אוסטריה מול פולין, בלגיה נגד רוסיה והולנד תפגוש את בלארוס

(גודל טקסט)

מוקדמות יורו 2020 יצאו לדרך. הערב (חמישי) נערך משחק הראשון ובסיומו נרשמה הפתעת גדולה כאשר נבחרת קזחסטן הביסה בביתה 0:3 את סקוטלנד. לאחר מכן קפריסין של רן בן שמעון פתחה עם 0:5 על סן מרינו.

קזחסטן – סקוטלנד 0:3
ידוע שהנבחרת הסקוטית מפשלת כמעט באופן קבוע במשחקי חוץ, גם בקמפיין ליגת האומות ראינו זאת כשיתרון על נבחרת ישראל הסתיים במהפך ואילו בגומלין בגלאזגו ניצחה סקוטלנד וסיימה בפסגת הבית, אבל הערב היא רשמה את אחד ההפסדים המביכים מבחינתה כשהובסה במגרש באסטנה ולראשונה מאז הומצא הדירוג העולמי ב-1993 נכנעה לנבחרת שמדורגת כה נמוך, במקום ה-117. קזחסטן לעומתה הבקיעה לראשונה שלושה שערים בשלב מוקדמות יורו וניצחו בפעם החמישית מתוך 35 משחקים.

יורי פרטסוק כבש כבר בדקה השישית, ארבע דקות לאחר מכן היתרון המקומי היה כפול הודות לשערו של יאן וורוגובסקי ובדקה ה-51 נחתמה התוצאה על ידי החלוץ בקטיור זיינוטדינוב. בבית עם בלגיה, קפריסין, רוסיה וסן מרינו, זו בהחלט פתיחה מפתיעה ומרשימה לנבחרתו של הצ'כי מיכל בילק שמונה בינואר האחרון, בעוד הסקוטים, במשחק בו חסרו את הקפטן והכוכב אנדרו רוברטסון, מגן ליברפול שנעדר עקב טיפול שיניים וכן את ראיין פרייזר מבורנמות', יקוו שלא לספוג השפלה נוספת במשחק החוץ הבא ביום ראשון נגד סן מרינו הקטנה והחלשה.


השפלה נוספת לסקוטים הרחק מגלאזגו (Gettyimages)

קפריסין – סן מרינו 0:5
מעט לפני שישראל פתחה את קמפיין המוקדמות נגד סלובניה, ישראלי אחר, רן בן שמעון, פתח את מוקדמות יורו 2020 ברגל ימין מול סן מרינו החלשה. זה היה ניצחונו השלישי של בן שמעון ב-14 משחקיו בנבחרת, כשבעוד שלושה ימים המשימה תהיה קשה בהרבה ויש שיגידו כמעט בלתי אפשרית, כשקפריסין תשחק שוב ביתה, אך הפעם נגד נבחרת בלגיה החזקה שהגיעה עד לחצי גמר המונדיאל.

חלוץ פ.צ קופנהאגן, פיירוס סוטיריו, הבקיע צמד פנדלים בדקות 19 ו-23, הבלם יואניס קוסלוס הצטרף לחגיגת השערים כעבור שלוש דקות וגאורגיוס אפרם קבע את תוצאת המחצית בדקה ה-31. קונסטנטינוס לאפיטיס, גם הוא ממרכז ההגנה, קבע 0:5 בנגיחה בדקה ה-56.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי