צפו בתקצירים: צמד להזאר נגד רוסיה, הולנד הביסה את בלארוס

אדן הזאר
אדן הזאר | AFP

מוקדמות יורו 2020: דפאיי כיכב ב-0:4 של האורנג' עם צמד ובישול, קרואטיה נמנעה ממבוכה ב-1:2 על אזרבייג'אן ו-1:3 לבלגיה במשחק בו קורטואה ביצע שגיאה קשה. פיונטק עלה מהספסל והעניק 0:1 לפולין באוסטריה

(גודל טקסט)
מחזור הפתיחה של מוקדמות יורו 2020 יצא הערב (חמישי) לדרך. במקביל למשחקה של נבחרת ישראל, שסיימה בתיקו 1:1 מול נבחרת סלובניה בסמי עופר, נערכו משחקים נוספים.במשחק נוסף בבית הישראלי פולין ניצחה 0:1 את אוסטריה בחוץ בזכות שער של המחליף קשישטוף פיונטק, בעוד מקדוניה גברה 1:3 על לטביה.


נבחרת שנראית כמו שחוזרת לעצמה ובגדול היא הולנד, שהמשיכה בכושרה הטוב כשהביסה את בלארוס 0:4. נבחרת גדולה נוספת שכיכבה הערב היא בלגיה שניצחה 1:3 את רוסיה, בעוד סגנית אלופת העולם, קרואטיה, נמנעה ממבוכה במשחק הבית מול אזרבייג'אן והפכה פיגור לניצחון 1:2, במשחק בו אלי בבייב לא שותף בשורות המפסידה.

הולנד – בלארוס 0:4

הנבחרת של רונאלד קומאן לא יכלה לקוות לפתיחה טובה יותר, עם לא מעט עזרה מהבלארוסים שרעדו להם הרגליים. כבר אחרי פחות מדקה, החזרת כדור אומללה לאחור נוצלה היטב על ידי ממפיס דפאי שהריח את הטעות, עקף את השוער ובעט לרשת. רונאלד קומאן שהימר על הקשר שעובר תקופה קשה בליון וכבש רק שער אחד ב-2019, אבל במדי האורנג' מצטיין בדרך כלל, שוב בא על שכרו. 



Depay gets his second goal of the game in Rotterdam ⚽️⚽️#EURO2020pic.twitter.com/hQP79mQlym

— UEFA EURO 2020 (@UEFAEURO) March 21, 2019


דפאיי המשיך במומנטום ובדקה ה-11 שלח בעיטה מסובבת אדירה ליד הקורה. השער השני היה עניין של זמן ובדקה ה-21 כבש ג'ורג'יניו ויינאלדום את השער השני של המארחת, כאשר הפעם דפאי היה בתפקיד המבשל עם העקב. הערב הגדול של דפאי נמשך ובדקה ה-55 הוא השלים צמד מפנדל. הולנד שמרה על שער נקי בהופעתו ה-25 של הבלם וירג'יל ואן דייק, והוא גם התכבד בשער האחרון בדרך ל-0:4 קליל. והמבשל? ממפיס דפאי, באחד ממשחקיו הגדולים בנבחרת ובכלל בקריירה.


אוסטריה – פולין 1:0 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

קצב טוב, אבל כדורגל די בינוני במשחק שנערך בארנסט האפל בווינה והוכרע בסופו של דבר הודות לאחד החלוצים הכי לוהטים באירופה. אוסטריה פתחה בהתלהבות ובעטה פעמיים ממרחק, אך שצ'זני היה במקום. פולין נכנסה לעניינים לאט לאט, אולם החלוץ רוברט לבנדובסקי נוטרל היטב ולא איים על השער. דויד אלאבה שמשחק בנבחרת אוסטריה בעמדת הקשר ולא כמגן שמאלי, היה פעיל במיוחד וכמעט כל ההתקפות עברו דרכו.


בזמן שלבנדובסקי לא כובש, לפולין יש כאמור חלוץ אחר לוהט לא פחות. המאמן יז'י בז'צ'ק הביט לספסל ובדקה ה-59 שלח למערכה את חלוץ מילאן קשישטוף פיונטק. תשע דקות הספיקו לחלוץ כדי לעמוד במקום הנכון בזמן הנכון ולדחוק לרשת את שער היתרון היקר של פולין אחרי ערבובייה ברחבת האוסטרים, כשגם קצת מזל לא הזיק. זהו שערו השני של החלוץ בנבחרת במשחקו השלישי בלבד. אוסטריה החמיצה הזדמנות ענקית להשוות כשבדקה ה-89 מארק יאנקו נותר חופשי ברחבה, אבל נגח בצורה נוראית. המשחק הבא של האוסטרים, כמובן, הוא נגד נבחרת ישראל ביום ראשון בסמי עופר.



פיונטק וחבריו חוגגים ניצחון יקר באוסטריה (AFP)


בלגיה – רוסיה 1:3 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

יורי טילמאנס, שחקנה של לסטר, שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה וכבר בדקה ה-14 העלה את השדים האדומים ליתרון, אלא שאחרי שהפתיעה את כולנו במונדיאל שאירחה ברוסיה, התגובה של רוסיה הייתה מיידית גם מול אחת הנבחרות החזקות בעולם, אבל הדבר קרה בזכות עזרתו האדיבה והנדירה של טיבו קורטואה – שוער ריאל מדריד התמהמה ולא הצליח למסור לשחק ההגנה, מעד, ודניס צ'רישב, שכבש ארבעה שערים במונדיאל, גילגל את ה-1:1.


אדן הזאר, בהופעה ה-99 שלו בנבחרת, הוכשל ברחבה סמוך להפסקה ובעט בעצמו את הפנדל בקלילות כדי להשיב את המקומיים, והיה זה שערו ה-28 בנבחרת – מה שהעלה גם את כוכב צ'לסי למקום הרביעי בטבלת כובשי השערים של בלגיה בכל הזמנים.


בהיעדרו של רומלו לוקאקו הפצוע, מי שפתח בחוד של הבלגים הוא החלוץ מישי באטשואי. שבינואר הושאל לקריסטל פאלאס והיה קרוב לכבוש ולהבטיח את הניצחון לאחר התקפה יפה של הבלגים, אך מצא רק את הקורה. הזאר מנע את דפיקות הלב של הנבחרת של רוברטו מרטינס כשהשלים צמד, רוסיה נשברה לחלוטין ואלכסנדר גולובין ספג צהוב שני ואדום הורחק לפני הסיום.


הזאר חוגג (JOHN THYS / AFP)


קרואטיה – אזרבייג'אן 1:2

סגנית אלופת העולם נקלעה לפיגור מביך בביתה כשהאזרים יצאו למתפרצת טובה ושאדייב בעט כדור למשקוף ופנימה (19). המארחת החזיקה בכדור יותר מ-70% מהזמן, אך נותרה מתוסכלת ככשתי נגיחות של אנדריי קראמריץ' ולוקה מודריץ' לא נכנסו, עד שרגע לפני המחצית הגיע השוויון המיוחל: ברונה באריסיץ' דחק לרשת אחרי ערבובייה ברחבה וקבע 1:1. 


קרואטיה המשיכה ללחוץ. החלוץ ברונו פטרוביץ' הגיע למצב מצוין, אבל נבלם על ידי השוער קארמן אגייב. קראמריץ', חלוצה של הופנהיים, היה על תקן המושיע כשבדקה ה-79 חתך לאמצע ובעט נפלא לרשת של השוער והשלים מהפך. אלי בבייב, שזומן לראשונה לנבחרת אזרבייג'ן, ישב על הספסל ולא שותף.


תוצאות נוספות: בבית הישראלי, מקדוניה גברה 1:3 על לטביה משערים של אדז'אן אליוסקי (11) ואליף אלמס (29, ו-90), ואצ'יסלאבס איסאייבס (87) צימק. סלובקיה – הונגריה 0:2, צפון אירלנד – אסטוניה 0:1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי