שחר של יום חדש: ספרד ואיטליה פותחות את מוקדמות היורו

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | Gettyimages

מהפכה של לואיס אנריקה בנבחרת ספרד שתארח את נורבגיה (21:35, שידור ישיר בספורט1). האזורי, בלי אינסינייה אך עם קוואליארלה וזנוליו, מארחים את פינלנד. דז'קו ירשום הופעה מס' 100 בבוסניה

(גודל טקסט)
משחקי מוקדמות יורו 2020 ימשיכו גם מחר (שבת), והפעם במוקד שתי נבחרות גדולות רעבות שמשנות את פניהן. נבחרת ספרד של לואיס אנריקה, שסיימה רק במקום השני בגביע האומות, תארח את נורבגיה כשהיא משנה את פניה, ונבחרת איטליה של רוברטו מנצ'יני, שכזכור לא השתתפה במונדיאל, תשחק בביתה נגד פינלנד. עוד קודם לכן, שבדיה תארח את רומניה.


שבדיה – רומניה (19:00, שידור ישיר בספורט1)
במונדיאל 1994 נפגשו השתיים בשלב רבע הגמר ואחרי 2:2 מטורף בתום 120 דקות, המשחק הוכרע בפנדלים ושבדיה ניצחה 4:5. זה היה ללא ספק המשחק הגדול ביותר בעשרת מפגשי העבר שלהן. מחר שתי הנבחרות נפגשות במשחק הפתיחה של מוקדמות יורו 2020.


שבדיה, שהגיעה עד לרבע גמר המונדיאל האחרון, מחזיקה ביתרון הביתיות וגם נחשבת לנבחרת איכותית יותר. החניכים של יאן אנדרסון סיימו את גביע האומות במצב רוח טוב עם שני ניצחונות על טורקיה (0:1 בחוץ) ועל רוסיה (0:2 בבית), אך בשני משחקי הידידות האחרונים התגלו חריקות. הנבחרת הפסידה 1:0 לפינלד ולא הצליחה לנצח גם את איסלנד (תיקו 2:2). רומניה, המודרכת על ידי שחקן העבר קוסמין קונטרה מזה שנה וחצי, לא הפסידה אף משחק ב-2018. בפרק הזמן הזה היא ניצחה את שבדיה, צ'ילה, וגם את נבחרת ישראל. המאמן בחר לזמן את יורה מובסיסיאן הוותיק למרות שהוא נמצא כרגע ללא קבוצה. החלוץ בן ה-31 כבש רביעייה נגד גיברלטר בחודש נובמבר.


ספרד – נורבגיה(21:35, שידור ישיר בספורט1)
נבחרת ספרד יודעת שיש לה הרבה מה להוכיח. ב"לה רוחה" טוענים שמדובר בנבחרת שיכולה ללכת עד הסוף ולזכות ביורו, אלא שלאחר פתיחה מעולה עם המאמן החדש לואיס אנריקה, שכללה שלושה ניצחונות רצופים ו-12 שערי זכות, הגיעה הנפילה כשהיא סיימה רק במקום השני בגביע האומות. ספרד תרצה לפתוח את קמפיין המוקדמות בניצחון במשחק שייערך במאסטייה. כדי להוריד לחץ, המאמן לואיס אנריקה לקח את שחקני הנבחרת ליהנות במשחק פיינטבול.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

✅ Doble sesión / Double training session Valencia ‍♂️‍♂️‍♂️ #VamosEspaña

A post shared by Sergio Ramos (@sergioramos) on



בתקשורת הספרדית נכתב לא מעט על הבעיות בהגנה של הנבחרת שספגה בגביע האומות שלישיות מאנגליה וקרואטיה. לואיס אנריקה זימן 14 שחקני הגנה שונים במהלך תקופתו כמאמן, ועוד שישה בלמים שונים כדי למצוא את הפרטנר המתאים לקפטן סרחיו ראמוס. ההערכות הן שנראה קישור חדש כמעט לגמרי. סרחיו בוסקטס יהיה העוגן ולפניו ישחקו דני פארחו (הופעה אחת בנבחרת) וסרחיו קנאלס שזכה לזימון בכורה. לגבי ההתקפה, אלברו מוראטה לא כבש בנבחרת כמעט 500 יום, מאז נובמבר 2017, והוא מחכה לשבור את הבצורת האישית שלו. רודריגו אמור לשחק בימין ואיקר מוניאין בצד שמאל. מרקו אסנסיו יוכל לשחק בעוד פביאן רואיס, קשרה של נאפולי, נופה מהסגל בשל פציעה.


מנגד מחכה נבחרת נורבגיה הצנועה. בספרד מכירים היטב מיהו האיום הגדול ביותר: מרטין אודגור, שמושאל מריאל מדריד לוויטסה ונראה נפלא בליגה ההולנדית. העונה הוא כבש שבעה שערים ובישל עוד שישה בכל המסגרות. כזכור, בגיל 15 ו-243 ימים הוא ערך את הופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת והפך לשחקן הצעיר ביותר אי פעם. לאס לגרבאק, מאמנו בנבחרת, אומר: "הוא התפתח בצורה נהדרת. יש לו מקום בריאל מדריד אם כי לא בטוח שב-11 הראשונים". הקשר עדיין לא כבש שער במדי הנבחרת.


איטליה – פינלנד (21:45)
לאחר הכישלון בהעפלה למונדיאל, המאמן רוברטו מנצ'יני הגיע לנבחרת איטליה כדי לעשות סדר, אלא שההתחלה הייתה קשה. הוא ניצח רק בשלושה משמונת משחקיו הראשונים על הקווים, והנבחרת התקשתה לכבוש. באיטליה מנסים לשמור על אופטימיות ולשלב בין ותיקים לצעירים. מלך שערי הליגה, פאביו קוואליארלה (35) נכלל בסגל הנבחרת לראשונה מאז 2015. מנגד, ניקולו זניולו בן ה-19, ילד הפלא של רומא, מוכן להופעת הבכורה שלו בנבחרת.



רוברטו מנצ'יני. איטליה פותחת קמפיין (Geyyimages)


איטליה תחסר את קשרה של נאפולי, לורנצו אינסינייה, שסובל מפציעה בכתף ושוחרר מהסגל. במקומו נראה שישחק פדריקו ברנרדסקי מיובנטוס. ברנרדסקי אמר: "אני חולם להפוך לשחקן חשוב בנבחרת איטליה". המאמן ג'ורג'יניו סופג ביקורות קשות על יכולתו בצ'לסי אך המאמן מאמין בו. מנצ'יני אמר: "צ'לסי לא ממש מצליחה אבל ג'ורג'יניו שחקן חשוב כמו וראטי שהוא שחקן מפתח בפריז סן ז'רמן".


האורחת מפינלנד תתבסס בעיקר על החלוץ המצוין טימו פוקי שכבש 24 שערי ליגה בנוריץ' סיטי מליגת המשנה באנגליה. הנבחרת פתחה את גביע האומות בסערה עם ארבעה ניצחונות רצופים מבלי לספוג ולמרות שהפסידה בשניים הנותרים, סיימה במקום הראשון. מנגד, במשחק הידידות האחרון ספגה הפסד מפתיע נגד נבחרת אסטוניה 2:1.


בוסניה – ארמניה (21:45)
אדין דז'קו יקווה לכבוש בהופעתו המאה בנבחרת בוסניה. כמובן שחלוצה של רומא הוא גם שיאן ההופעות וגם שיאן השערים (55). הנבחרת של רוברט פרוסינצ'קי נכנעה 1:0 לספרד במשחק האחרון שלה בחודש נובמבר אך לפניכן רשמה רצף של תשעה משחקים ללא הפסד. בארמניה נוכל למצוא את קשר ארסנל, הנריק מחיטריאן. הנבחרת סיימה בתיקו 2:2 די מביך מול ליכטנשטיין במשחקה האחרון.


Sretan rođendan Edinu Džeki!
Kapiten „A" reprezentacije BiH Edin Džeko danas navršava 33 godine.
Džeko je za reprezentaciju BiH odigrao 99 utakmica i postigao 55 golova, a debitovao je 2.6,2007. godine u pobjedi nad Turskom od 3:2 na stadionu Asim Ferhatović Hase u Sarajevu. pic.twitter.com/wxeybGZyij

— NFS BIH (@NFSBiH) 17 במרץ 2019



משחקים נוספים
גיאורגיה – שוויץ (16:00)


גיברלטר – אירלנד (19:00)


מלטה – איי פארו (19:00)


ליכטנשטיין – יוון (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי