לואיס אנריקה: "סרחיו ראמוס אחד השחקנים המיוחדים בהיסטוריה"

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | AFP

הקפטן הספרדי כבש מפנדל כדי להכניע 1:2 את נורבגיה, אבל עשה זאת בפעם השמינית בקריירה בבעיטת פאננקה: "כל עוד הוא זורק ככה את השוערים, שימשיך", החמיא פארחו. המאמן: "היינו יכולים לנצח 1:6"

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד הרבתה להחמיץ, כבר נקלעה ל-1:1 ביתי בוולנסיה נגד נורבגיה והלחץ היה בשיאו, אלא שבדקה ה-71 זה שוב קרה: קפטן ריאל מדריד והנבחרת, סרחיו ראמוס, התייצב לבעיטת עונשין מ-11 מטרים, כבש בבעיטת הפאננקה שכבר הפכה לאחד מסימני ההיכר שלו והוביל את ספרד לניצחון.

בבוקר שאחרי המשחק, התקשורת הספרדית הרעיפה שבחים על סרחיו ראמוס ובעיקר תהתה מתי הוא יבעט פאננקה לרשת בפעם התשיעית בקריירה. "אין דרך טובה יותר לפתוח דרך חדשה מאשר עם ניצחון, הצהיר הבלם, "החזקנו בכדור ויצרנו המון מצבים, גם הנבחרת הגיבה מצוין אחרי שנורבגיה השוותה. אנחנו חולמים לעשות דברים חיוביים ובשביל זה עלינו להמשיך לעבוד ולהישאר עם רגליים על הקרקע. שיטת המשחק של לואיס אנריקה מעולה לנו".

גם לואיס אנריקה זכה למחמאות רבות בתקשורת הספרדית, שעסקה רבות בעובדה ש-11 שחקנים שמאליים ברגלם זומנו לסגל, לעומת שמונה בלבד בתקופת לופטגי. לציונים גבוהים על שיתוף הפעולה זכו בעיקר השמאליים מרקו אסנסיו וג'ורדי אלבה, כשהמגן היה מי שבישל את שער היתרון כבר בפתיחה לרודריגו. 


"זה יכול היה להסתיים ב-1:6" (AFP)

לואיס אנריקה נשמע מרוצה בסיום, למרות שלא היה קל ל"לה רוחה" ב-90 הדקות הראשונות של שלב המוקדמות: "סבלנו. זה היה משחק שגם יכול היה להסתיים בתוצאה 1:6 – אבל זה לא משנה, כי בסוף סופרים רק את הכדורים שנכנסים לשער. נורבגיה נבחרת חזקה שמשחקת על כדורים ארוכים והתוצאה בסיום מראה עד כמה קשה זה היה. אני מאוד מרוצה מכולם, גם על הגישה שלהם לאורך כל השבוע האחרון באימונים. כמות המצבים שייצרנו נגד יריב שהגיע להתגונן היא אדירה, הבעיה היחידה רק שכדורים לא נכנסו".

כשנשאל אם הוא נלחץ מבעיטת הפאננקה של סרחיו ראמוס, השיב לואיס אנריקה: "הוא שחקן מיוחד בהיסטוריה של הכדורגל, לא רק של ספרד, ועם כזו אישיות ידעתי שהוא יבעט כמו שצריך".

הופעת בכורה במדי הנבחרת רשם סרחיו קנאלס, קשר בטיס שבגיל 28, אחרי פציעות רבות, הגשים חלום: "אני מאוד שמח ונרגש, לשחק לראשונה ולנצח עושה את זה אפילו טוב יותר. כעת עליי להמשיך לעבוד קשה ולעשות את המיטב כדי שאוכל לעזור גם בעתיד. חזרתי גם למסטאייה, שהיה לי לבית שלוש שנים וזה מגרש מיוחד. תמיד התייחסו אליי כאן יפה ואני אסיר תודה לאוהדים בוולנסיה".


קנאלס. בכורה במגרש שהיה עבורו בית (AFP)

הקשר דני פארחו שהייתה זו הופעתו השנייה, נשאל בסיום על הפנדל של ראמוס: "אם הוא מצליח לזרוק ככה את השוערים, שימשיך. אני מאושר שניצחנו וגם אישית הצגתי משחק טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי