סופה של אגדה: צ'אבי הודיע שיפרוש מכדורגל בסיום העונה

צ'אבי
צ'אבי | צילום: gerttyimages

הספרדי בן ה-39, אגדה בברצלונה ובנבחרת ספרד, ואחד הקשרים הגדולים ששיחקו, שקל לתלות את הנעליים בשנה שעברה אך המשיך לעונה נוספת, ויפרוש סופית עם סיום העונה בקטאר: "מצפה לראות איך יהיה עתידי כמאמן"

(גודל טקסט)
עולם הכדורגל עוד יתגעגע אליו! צ'אבי הרננדס, קשרה הספרדי של אל סעד הקטארית (39), הודיע היום (חמישי) שבסיום העונה יפרוש מכדורגל והפעם סופית. הקשר בן ה-39 שהגיע לקטאר לפני ארבע שנים לאחר שזכה עם ברצלונה בטרבל, היה אמור לפרוש כבר בסיום העונה שעברה אך שוכנע להמשיך וחתם על חוזה לשנתיים נוספות.  


אוהדי הכדורגל לא יוכלו ליהנות יוצר מהמסירות המדהימות של צ'אבי, אבל בהחלט יוכלו לצפות בו כמאמן. צ'אבי אמר: "זו העונה האחרונה שלי כשחקן אבל אני מצפה לראות מה העתיד מזמן לי כמאמן. זו הייתה פריבילגיה לשחק כדורגל עד גיל 39. הפילוסופיה שלי כמאמן תשקף את הסגנון שפיתחה ברצלונה במשך שנים רבות עם יוהאן קרויף. אני אוהב לראות את הקבוצות לוקחות יוזמה, משחקות התקפי ותוקפות. המהות של הכדורגל כפי שאהבנו מאז הילדות: להחזיק בכדור".


עבור רבים, צ'אבי הוא אחד הקשרים הגדולים ביותר ששיחק את המשחק, האיש שמזוהה עם ברצלונה והטיקי-טאקה, משחק המסירות מרגל לרגל. הספרדי גדל בנוער של ברצלונה, קבוצת ה"הלה מאסיה" ופילס את דרכו לצמרת הכדורגל. צ'אבי זכה עם ברצלונה פעמיים בטרבל, בעונות 2008/09 וכן בעונת 2014/15 שהייתה האחרונה שלו בקבוצה, בשמונה אליפויות ספרד, ארבע פעמים בליגת האלופות ובסה"כ ב-25 תארים, ועד היום הוא שיאן ההופעות בקבוצה עם 767 משחקים. הוא היה גם חלק מדור הזהב של נבחרת ספרד עם סגנון משחק המסירות המפורסם, וזכה איתה בשלושה טורנירים גדולים ברציפות: יורו 2008 (נבחר לשחקן הטורניר), מונדיאל 2010 ויורו 2012, ומדורג שלישי בכל הזמנים במספר ההופעות בנבחרת.


צ'אבי עצמו פרסם מאמר באתר לכבוד פרויקט צדקה בו הוא משתתף ולמעשה כך חשף את פרישתו. הקשר סיפר: " במהלך החודשים הבאים אתלה את הנעליים שלי, המסע עם הכדורגל נמשך 21 שנים ולקח אותי בכל רחבי העולם. הכדורגל יכול לשנות את העולם, ללא ספק". הקשר הוסיף שהוא שמח להוסיף לארון הפרטי את התואר היחיד שהיה חסר לו – זכייה באליפות קטאר, ושהוא מקווה להגיע לשלב הבא בליגת האלופות האסייתית. 


בזמנו אמר עליו חברו הטוב אנדרס אינייסטה: "צ'אבי שחקן ענק שאינו ניתן לשחזור. הוא היה כל כך חשוב גם בנבחרת וגם בברצלונה. הדרך שלו לעשות דברים היא מדהימה. הוא גם אדם גדול. ההודעה על פרישתו של צ'אבי תכה גלים בעולם הכדורגל העולמי. האקסית ברצלונה בשורותיה שיחק 17 שנה, מיהרה לצייץ "ההיסטוריה של ברצלונה, אגדה של כדורגל" על רקע תמונה עם כל תאריו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי