אינפנטינו ימשיך בתפקידו כנשיא פיפ"א עד 2023

אינפנטינו
אינפנטינו | AFP

השווייצרי-איטלקי היה המועמד היחיד וכעת הקדנציה השנייה שלו הפכה לרשמית: "תחתיי הארגון הפך מרעיל ומושחת למה שהוא צריך להיות - כזה שמפתח את ענף הכדורגל". לנארט יוהאנסון הלך לעולמו בגיל 89

(גודל טקסט)

מועמד אחד ויחיד היה לתפקיד נשיא פיפ"א לארבע השנים הבאות וזהו היה גם הנשיא הנוכחי: ג'אני אינפנטינו, השווייצרי-איטלקי בן ה-49, נבחר הבוקר (רביעי) רשמית לקדנציה שנייה כאיש החזק בעולם הכדורגל.

"לאלה שאוהבים אותי ולאלה ששונאים אותי, אני אוהב היום את כולכם", הצהיר אינפנטינו, שבעברו שימש כיועץ משפטי עבור קבוצות באיטליה, בשווייץ ובספרד ובחלוף השנים התקדם לתפקידי מפתח באופ"א, עד שב-2009 מונה למזכ"ל הארגון וזכור בעיקר כמי ששלף את הכדורים מדי שנה בהגרלות ליגת האלופות.

עוד אמר אינפנטינו לחברי קונגרס פיפ"א: "אני מודה לכם על האמון והביטחון שלכם בי וכבוד הוא לי לשרת אתכם ואת פיפ"א. אני לא אדם שיכול שלא לעשות כלום, זה לא ב-DNA שלי. הארגון תחתיי הפך מרעיל וכמעט מושחת למה שהוא צריך היה להיות – ארגון שמפתח את הכדורגל ואכפת לו מענף. שינינו את המצב", בהתייחסותו כמובן לעידן ספ בלאטר שהתפטר ב-2015.

הלילה גם התבשרנו, בצער רב, על לכתו של לנארט יוהאנסון, נשיא אופ"א לשעבר ומי שהיה בתפקיד יותר זמן מכל אחד אחר, מ-1990 ועד 2007. יוהאנסון הלך לעולמו בגיל 89 וייזכר עבורינו כמי שתחתיו ישראל צורפה כחברה מלאה לכדורגל האירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי