כריסטיאנו רונאלדו אחרי השלושער: "מחכה לנו מלחמה בגמר"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Jan Kruger/Getty Images

הכוכב שהוביל את פורטוגל ל-1:3 על שווייץ בדרך לגמר ליגת האומות לא חושב על היריבה הבאה: "הולנד או אנגליה? נבחרות מצוינות". פונטה: "הוא הטוב בעולם". ז'ואאו פליקס ערך בכורה והודה: "אפתור את הבעיות שלי"

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו, הוא ולא אחר, שוב היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי להציל את קבוצתו. הפעם הוא הציל את מולדתו, את נבחרתו, כאשר השלים שלושער, שני השערים האחרונים בדקות 88 ו-89, ועם 1:3 גדול בפורטו על שוווייץ העלה את פורטוגל לגמר ליגת האומות אותו היא תארח ביום ראשון נגד המנצחת הערב בין אנגליה להולנד (חמישי, 21:45, ישיר בספורט1).

זו הייתה הופעתו הראשונה של CR7 בליגת האומות, בשלב הבתים הוא זכה למנוחה, אבל זהו כבר השלושער השביעי שלו במדי הסלסאו מתוך 53 בקריירה ולזכותו 88 שערים ב-157 הופעות בנבחרת פורטוגל, כמובן מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים והשחקן הפעיל עם הכי הרבה שערים במדי נבחרת לאומית. בכלל, רונאלדו כבש כבר חמישה שערים בשישה חצאי גמר בהם השתתף במדי פורטוגל.

הבלם ז'וזה פונטה, שעלה מהספסל במקום פפה שנפצע בידו וספק גדול אם יהיה כשיר למשחק הגמר, אמר על CR7: "ברור שהיכולות שלו עוזרות ברגעים כאלה. זה לא מפתיע שהוא עושה את מה שהוא עושה, זו הסיבה שמשלמים לו כל כך הרבה כדי לשחק כדורגל. הוא השחקן הכי טוב בעולם וזה נהדר שיש לנו אותו ועלינו לעזור לו להתפוצץ ככל שניתן".

רונאלדו דווקא נשאר רגוע אחרי השלושער ובעיקר ניסה להשאיר את הדברים בפרופורציות הנכונות: "זה היה משחק קשה, שווייץ נבחרת מעולה ששיחקה מצוין וסיכנה אותנו מאוד, אבל היו לנו יותר הזדמנויות ובסוף ניצלנו אותן. אנחנו שמחים על הניצחון והעלייה לגמר, זכינו לתמיכה אדירה באצטדיון ולקהל יש חלק מרכזי בהעפלה שלנו. כשהאצטדיון מלא ומעודד אותנו משריקת הפתיחה ועד לסיום, זה נותן המון מוטיבציה וכוח לזכות בתחרות כמו שאנחנו כל כך רוצים. את מי אני רוצה לפגוש בגמר? הולנד והולנד נבחרות מצוינות, אני מקווה שהאצטדיון יהיה מלא כי מחכה לנו מלחמה גדולה".


"מחכה לנו מלחמה גדולה". כריסטיאנו רונאלדו (Dave Winter, Gettyimages)

לצדו של כריסטיאנו רונאלדו שיחק בחוד ז'ואאו פליקס, כוכב בנפיקה בן ה-19 שלפי דיווחים גם עבור 120 מיליון יורו ספק אם ישוחרר – וכבר יש הצעות בסדר גודל שכזה, ככל הנראה, ממנצ'סטר סיטי וממנצ'סטר יונייטד לכל הפחות. פליקס ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת אמש ובסיום המשחק הוא ניצב מול עמדת הראיונות, אבל נשאל בעיקר על עתידו: "אני מרוכז רק במשחקי הנבחרת כרגע. אחרי גמר ליגת האומות אפתור את הבעיות בנוגע לעתידי".

מי שלפחות ניסה לספק רמז לגבי עתידו של הכוכב הוא החלוץ השווייצרי האריס ספרוביץ', חברו של ז'ולאאו פליקס בבנפיקה שאמר אתמול לאחר ההפסד: "רונאלדו זה רונאלדו, השחקן הכי טוב בעולם. החמצנו והם הענישו עם 1:3, זה הכדורגל. עתידו של ז'ואאו פליקס? אני מכיר שחקנים רבים מנבחרת פורטוגל והוא אחד מהם. אני לא יודע אם הוא יישאר או יעזוב, אבל יש סיכוי".


בקרוב נדע אם הוא בדרכו לפרמיירליג (MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי