צפו בתקציר: פורטוגל זכתה בליגת האומות עם 0:1 על הולנד

נבחרת פורטוגל מניפה גביע
נבחרת פורטוגל מניפה גביע | Jan Kruger/Getty Images

אלופת אירופה השיגה תואר שני בתולדותיה בזכות שער נהדר של גונסאלו גדש, שבדקה ה-60 הכריע את המפגש בפורטו. 15 שנה לאחר ההפסד הביתי ליוון בגמר, הקפטן כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הניפו גביע על אדמתם

(גודל טקסט)

נבחרת פורטוגל הצדיקה הערב (ראשון) את התואר "אלופת אירופה", לאחר שגברה 0:1 על הולנד והפכה לראשונה שזוכה בליגת האומות, המפעל השני בחשיבותו, בזכות שער של גונסאלו גדש בדקה ה-60. מחזיקת היורו חגגה תואר שני בתולדותיה מול הקהל הביתי באצטדיון הדראגאו בפורטו ותיקנה במידה מסוימת את המפלה משנת 2004, אז הפסידה את גמר אליפות אירופה על אדמתה נגד יוון.

כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר ה-29 בקריירה שלו, בעוד נבחרתו של פרננדו סנטוס רשמה משחק עשירי ברציפות ללא הפסד וגדש כבש את שערו הראשון במשחק רשמי במדים הלאומיים, הרביעי שלו בסך הכל במדי הסלסאו. למעשה, בחמשת המשחקים האחרונים שלו בנבחרת שחקנה של ולנסיה היה מעורב בחמישה שערים, עם שלושה כיבושים ושני בישולים, אלה שהכיבושים היו במשחקי הכנה – עד הערב כאמור, שער ששווה תואר שני.


הולנד מצדה נשארה בידיים ריקות לאחר שלא הצליחה לייצר מצב קורץ אחד במהלך 90 הדקות, אך הנבחרת של רונלד קומאן הוכיחה בטורניר הנוכחי שחילופי הדורות אצלה נעשו בצורה מוצלחת. הכתומים עברו את צרפת וגרמניה בשלב הבתים וגברו על אנגליה בחצי הגמר, כך שאפשר להיות בטוחים שעם כישרונות כמו פרנקי דה יונג ומתיאס דה ליכט, הם יהיו מהנבחרות המובילות ביבשת בשנים הקרובות.



שער רשמי ראשון במדי הנבחרת. גונסאלו גדש חוגג עם ברנרדו סילבה (Patricia de Melo Moreira/AFP/Getty Images)
שער רשמי ראשון במדי הנבחרת. גדש חוגג עם ברנרדו (Patricia de Melo Moreira/AFP/Getty Images)


הרכבים
פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו, ז'וזה פונטה, רובן דיאז, רפאל גררו, דנילו פריירה, וויליאם קרבאליו, ברונו פרננדס, ברננדו סילבה, גונסאלו גדש, כריסטיאנו רונאלדו.


הולנד: יאספר סילסן, דנזל דומפרייס, וירג'יל ואן דייק, מתיאס דה ליכט, דיילי בלינד, ג'ורג'יניו ויינאלדום, פרנקי דה יונג, מארטן דה רון, סטיבן ברגווין, ממפיס דפאי, ראיין באבל.


שחקני פורטוגל חוגגים את שער היתרון
שחקני פורטוגל חוגגים את שער היתרון. (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)

מהלך המשחק
שתי הקבוצות לא הצליחו לסכן יותר מדי את השער בפתיחת המשחק. פורטוגל הייתה מעט קרובה לעשות זאת בדקה ה-12, כאשר ברונו פרננדס הרים כדור לרחבה וקרבאליו ניסה להסיט אותו לעבר הרשת, אך פספס במילימטרים וסילסן השתלט על זה ללא בעיה. בדקה ה-38 המארחים יצאו להתקפה דרך סמדו באגף ימין, המגן מצא את ברנרדו סילבה והאחרון העביר את זה לפרננדס שעמד בפתח הרחבה, אך הקשר בעט מעל המשקוף.


רונלד קומאן הכניס את קווינסי פרומס במקומו של ראיין באבל בפתיחת המחצית השנייה, אלא שלאחר רבע שעה נוספת נטולת מצבים, המאמן ההולנדי שלח למגרש את דוני ואן דה בייק במקומו של סטיבן ברגווין ודווקא אז הרשת סוף סוף זזה, אבל לא לזכות האורנג'. רפאל גריירו החל מהלך באגף שמאל והעביר כדור לברנרדו סילבה שפרץ נהדר, מצא את גונסאלו גדש על קו ה-16 והקיצוני של ולנסיה בעט בחוזקה אל תוך השער, כשיאספר סילסן נגע בכדור אך לא הצליח להדוף אותו. 0:1 לפורטוגל בדקה ה-60.


רונאלדו חוגג עם גדש את שער היתרון. (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)
רונאלדו מברך את גדש לאחר השער. (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)


בעוד קומאן כבר ניצל שניים מחילופים ב-0:0 וכל שנותר לו עד הסיום היה לנסות להכניס את לוק דה יונג לדקות הסיום, פרננדו סנטוס חיזק את האמצע עם כניסת רפא סילבה וז'ואאו מוטיניו, הצליח למנוע מהולנד לאיים על שערו של רוי פטריסיו ובסופו של דבר האצטדיון בפורטו זכה לראות את הסלסאו זוכה בתואר שני בתולדותיה.



רונאלדו. תואר 29 בקריירה (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי