צפו: פיקפורד כיכב בפנדלים, אנגליה סיימה במקום השלישי

ג'ורדן פיקפורד
ג'ורדן פיקפורד | MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images

שוער אברטון כבש את הפנדל השישי והאחרון של נבחרתו, הדף מנגד את הבעיטה המכרעת של דרמיץ' השווייצרי והעניק לשלושת האריות את המקום המכובד במהדורה הראשונה של ליגת האומות

(גודל טקסט)

המפגש הראשון על המקום השלישי בהיסטוריית ליגת האומות הסתיים הערב (ראשון) בגימארייש, פורטוגל, בניצחונה של נבחרת אנגליה על שווייץ בתום 120 דקות ארוכות ונטולות שערים, הודות לפנדל שישי ומכריע שהדף ג'ורדן פיקפורד ליוסיפ דרמיץ', אחרי שהשוער כבש בעצמו את הפנדל האחרון של שלושת האריות.

שלושה ימים בלבד לאחר שספגה שוויון מאוחר מראשו של מתייס דה ליכט ההולנדי והודחה בתום הארכה למשחק על המקום השלישי, אנגליה מצאה את עצמה בפעם השנייה תוך שנה במשחק על טהרת הכבוד בלבד – אלא שבניגוד למונדיאל, שם היא נכנעה 2:0 לבלגיה והסתפקה במקום הרביעי, בליגת האומות זה הסתיים עם ניצחון שהגיע לה.

אנגליה של המנג'ר גארת' סאות'ג'ייט פתחה היטב את המשחק וכבר בדקה השלישית כמעט עלתה ליתרון: הארי קיין קיבל כדור ארוך ושלח הקפצה נהדרת, אך השוער יאן זומר הדף בקצות האצבעות. בדקה ה-14 נבחרת שלושת האריות הגיעה שוב למצב מסוכן, אך ראחים סטרלינג בזבז הזדמנות נהדרת עם בעיטה חלשה. רבע שעה לאחר מכן, הכוכב של מנצ'סטר סיטי פספס מצב ענק אחרי כדור רוחב נפלא של טרנט אלכסנדר ארנולד. שווייץ, מנגד, לא איימה על השער, עד הדקה ה-39 כשהאריס ספרוביץ' ניסה לכבוש ונבלם והמחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס.


בלט מאוד במחצית הראשונה. אלכסנדר ארנולד במאבק עם רודריגז. (Jan Kruger/Getty Image)

שתי דקות חלפו מפתיחת המחצית השנייה והשווייצרים רשמו איום שני, כשרמו פרוילר ניסה למצוא את הרשת, אבל בעט חלש מאוד. בדקה ה-55 האנגלים כמעט עלו ראשונים ליתרון, אחרי שכדור שפביאן שאר ניסה להרחיק כדור וכמעט כבש לשערו, אבל הצלה ענקית של יאן זומר מנעה מכך.

כמה רגעים לאחר מכן, ג'רדאן שאקירי מצא את גרניט ג'אקה בצד השני והקשר בעט בחוזקה לשער, אבל נעצר על ידי פיקפורד. בדקה ה-65 שווייץ ספגה מכה רצינית כאשר אלוף אירופה וכוכבה הגדול שאקירי נאלץ לסיים את המשחק בגלל פציעה וסטיבן זובר תפס את מקומו.


קשרה של ליברפול נאלץ לסיים מוקדם מהצפוי את המשחק. (Jan Kruger/Getty Images)

המחליף הטרי איים על השער האנגלי בדקה ה-75, אבל הכדור היה לא מדויק. בדקה ה-84 האנגלים כבר חגגו את שער היתרון שלהם, כשקאלום ווילסון המחליף נגח לרשת כדור חוזר, אבל השער נפסל בצדק על ידי מערכת ה-VAR, שזיהתה עבירה מוקדמת של הכובש. שני הצדדים לא הצליחו לכבוש בתום 90 דקות וההתמודדות הלכה להארכה.

פתיחת ההארכה הייתה כולה של הנבחרת בלבן. סטרלינג החמיץ שני מצבים קורצים להבקעה. בדקה ה-99, דלה עלי נגח כדור גובה לעבר השער השווייצרי וסחט הצלה מרהיבה של זומר. האנגלים המשיכו להיות הדומיננטיים גם בפתיחת החצי השני של ההארכה ובדקה ה-107 ווילסון כמעט כבש שער חוקי הפעם, אבל נהדף לקרן. בדקה ה-117סטרלינג פרץ לעבר ההגנה היריבה, סחט עבירה ולקח על עצמו את הבעיטה, שהייתה כמעט מושלמת, אך נעצרה במשקוף והמשחק הולך לדו קרב פנדלים בסיומו המנצח הגדול היה שוער שלושת האריות, פיקפורד שלא רק כבש את הפנדל השישי והאחרון של נבחרתו, אלא גם הדף מנגד את הבעיטה הקובעת מרגלי דרמיץ'.


דו קרב פנדלים בגימראייש (Getty Images/Jan Kruger)

בעיטה ראשונה (אנגליה): הארי מגוואיירהכניע את זומר בבעיטה חזקה
בעיטה ראשונה (שווייץ):
 סטיבן זובר בעט לפינה והשווה את התוצאה
בעיטה שנייה (אנגליה): רוס בארקלי כבש בבעיטה מתוחכמת
בעיטה שנייה (שווייץ): ג'אקה השווה שוב את התוצאה עם פנדל מלא בביטחון
בעיטה שלישית (אנגליה): ג'יידון סאנצ'ו כבש בבעיטה לפינה השמאלית של זומר שנגע מעט בכדור
בעיטה שלישית (שווייץ): מנואל אקנג'י הטעה את פיקפורד עם הגוף ומצא את הרשת
בעיטה רביעית (אנגליה): סטרלינג כבש את הפנדל שלו בבעיטה חזקה לפינה שזומר זינק אליה
בעיטה רביעית (שווייץ): קווין מבאבו משווה את התוצאה ל4:4
בעיטה חמישית (אנגליה): פיקפורד בעצמו לקח אחריות וכבש את הפנדל החמישי
בעיטה חמישית (שווייץ): פביאן שאר לא בעט טוב, אבל הצליח למצוא את הרשת של אנגליה
בעיטה שישית (אנגליה): אריק דייר בעט כדור מדויק וכבש.
בעיטה שישית (שווייץ): יוסיפ דרמיץ' בעט לפינה שפיקפורד זינק אליה והשוער ניצח לאנגליה את ההתמודדות.


פיקפורד מעניק לשלושת האריות את המקום השלישי (Jan Kruger/Getty Images)

הרכבים
שווייץ: יאן זומר, פביאן שאר, מנואל אקנג'י, ניקו אלבדי, קווין מבאבו, גרניט ג'אקה, רמו פרוילר, ריקרדו רודריגז (יוסיפ דרמיץ'), ג'רדאן שאקירי (סטיבן זובר, 65), האריס ספרוביץ' (נואה אוקאפור, 113), אדימילסון פרננדס (דניס זקאריה, 61).

אנגליה
: ג'ורדן פיקפורד, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומז, הארי מגוואייר, דני רוס (קייל ווקר, 70), אריק דייר, פביאן דלף (רוס בארקלי, 106'), ג'סי לינגארד (ג'יידון סאנצ'ו, 106), דלה עלי, ראחים סטרלינג, הארי קיין (קאלום ווילסון, 75).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי